در گزارش جهت پرس بخوانید

پزشکیان راه رئیسی را در سازمان ملل ادامه می‌دهد؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی به بهانه سفر پزشکیان به نیویورک یاد شهید جمهور را زنده‌ کردند و خدمات، شجاعت و قاطعیت او در حساب‌های شخصی خود نوشتند.

پزشکیان راه رئیسی را در سازمان ملل ادامه می‌دهد؟

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ در پی سفر پزشکیان به نیویورک کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای مدافع شهید رئیسی یاد و خاطره خدمات او را زنده کردند و نکات ارزنده، شجاعت و ایستادگی او در مقابل ضدانقلاب و منافقین که در جلوی درب سازمان ملل تجمع کرده بودند را تحسین کردند.

نخستین حضور شهید جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با ابتکار ویژه وی و بالا بردن تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود که به سرعت به خبر مهمی تبدیل شد تا بار دیگر جهان شاهد جنایت آمریکا و قاطعیت ایران در پیگیری این جنایت باشد. این ابتکار غافلگیر کننده رئیس جمهور موجب شد، هنگام سخنرانی وی، حضار در سالن به دقت به سخنانش گوش دهند.

شهید رئیسی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اهانت به قرآن در برخی جوامع غربی گفته بود: خدمت به محرومان، وفای به عهد، مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی محتوای قرآن است. این مفاهیم تمدن‌ساز قرآن برای انسان هرگز نمی‌سوزد و ابدی است.

این سخنان رئیسی و اقدام او برای به همراه داشتن یک جلد قرآن کریم در جریان سخنرانی‌اش با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تصاویری را از رئیسی هنگامی که قرآن کریم را حین سخنرانی‌اش در دست گرفته و به آن بوسه می‌زند، منتشر کرد که بسیاری از آن استقبال کردند. یک کاربر در این باره نوشت: ارادت آن‌ها به دینشان را تحسین کنید.

مردم عادی و کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به سابقه بدی که از سخنرانی پزشکیان و تعداد گاف‌هایی که در هر سخنرانی دارد،  بسیار نگران عملکرد و گفتار او هستند و بررسی‌ها و رصدهای خبری در فضای مجازی گواه انتظار توام با نگرانی مردم است. همگان به این مطلب که رئیس‌جمهور نماینده رسمی مردم ایران است اذعان دارند و به همین نگرانند که اگر آن‌جا گاف محتوایی بدهد نمایندگان سایر کشورها یا مردم دنیا چه قضاوتی درباره ایران می‌کنند.

از دیگر دغدغه‌های کاربران می‌توان به همراهان رئیس‌جمهور اشاره کرد، آن‌ها دائما در حال پرسش این سوال هستند که چه کسانی در این سفر با رئیس‌جمهور هستند؟ آیا می‌توانند مشاوره‌های خوبی به پزشکیان بدهند و او را آماده پاسخ‌گویی کنند؟

پزشکیان همانند تمامی روسای جمهور ادوار گذشته به همراه جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری و برخی نمایندگان مجلس به این سفر رفت. او نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای هم در آمریکا خواهد داشت تا با تشریح مواضع ایران، به سوالات آنان پاسخ دهد.

در ایران تعداد مسافران نیویورک و همراهان روسای جمهوری همواره حاشیه‌ساز بوده اما هیچ رئیس دولتی حاضر به اعلام شفاف همراهان در این سفر نشده است. محمود احمدی‌نژاد با همراهی بیش از یکصد نفر، رکورددار سفر کاروانی به نیویورک است. مسعود پزشکیان هم کاروان کم تعدادی همراه ندارد و شنیده‌ها از سفر ۳۵ تا ۴۰ نفر همراه با او به نیویورک حکایت دارد.

برخی از این افراد، همچون عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، محمد جواد ظریف، معاون امور راهبردی، زهرا بهروز آذر، معاون امور زنان، مهدی ثنایی، معاون رئیس جمهوری و مهدی قائم پناه، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، دارای پست و مقام دولتی هستند.

فرزندان رئیس‌جمهور همیشه و همه جا همراه او هستند

دو پسر مسعود پزشکیان در کنار دخترش به علاوه دامادش، از دیگر مسافران نیویورک به شمار می‌روند. آنان دست کم تا این لحظه مقام دولتی ندارند، البته چندی پیش، حسن مجیدی، داماد پزشکیان به عنوان دستیار رئیس دفتر رئیس جمهوری منصوب شد. مهدی گوهری، علی احمدنیا، احسان بیسادی، زهره فراهانی، مرضیه نورعلی، علی همتی و مهدی طباطبایی از دیگر افرادی هستند که پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کنند. پیش از این، سفر افراد رسانه‌ای با همراهی وزارت ورزش و وزارت ارشاد دوران ابراهیم رئیسی به قطر، به سوژه روز شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و موجبات انتقادات بی‌شماری را علیه دولت فراهم آورده بود. جالب آنکه برخی از همین مسافران نیویورک، آن زمان در زمره منتقدان مسافران قطر بودند. حضور فرزندان رئیس جمهور در سفرهای خارجی جز اخبار اصلی رسانه‌های معاند هم شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی چه واکنشی به سفر پزشکیان داشتند؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی از هر طیف و عقیده‌ای اعم از مخالف و موافق دولت خواهان موفقیت و سربلندی پزشکیان در سفر به نیویورک هستند چراکه او نماینده و منتخب مردم ایران است و آبرو و اعتبار او در واقع آبرو و اعتبار کل ایران محسوب می‌شود.

برخی دیگر از کاربران به هزینه بیت‌المال اشاره کردند و با ابراز ناراحتی از اینکه چرا پزشکیان کل اعضای خانواده و فرزندانش را همراه خود به سفرهای خارجی و دیپلماتیک می‌برد و صرف بودجه بیت المال برای همچین کاری شرعا و عرفا کار درستی نیست، این اعتراضات حتی در سفر رئیس‌جمهور به عراق هم مطرح شد ولی دولت چهاردهم هیچ توجهی به اعتراض مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان ندادند و همچنان به رویه قبلی عمل می‌کنند.

برخی از کاربران هم یاد و خاطره شهید رئیسی را زنده کردند و از شجاعت و قاطعیت او سخن گفتند.

فعالان رسانه‌ای دیگری هم بودند که با حمایت کلامی و رسانه‌ای سعی داشتند پزشکیان را تشویق کنند تا فقط به روخوانی متن یا عملکرد منفعلانه اکتفا نکند و برای دفاع از حق ایرانی و ایرانی جماعت بجنگد و ایستادگی کند.

گروه اندکی فعالان رسانه‌ای به رویکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب انتقاد کردند و گفتند گره‌ مشکلات مردم به دست آمریکا و کسانی که خودشان همیشه در حال مشکل آفرینی برای ایران بودند باز نمی‌شود.