ظهره وند در گفتگو با جهت پرس مطرح کرد:

لزوم بومی سازی صنایع حساس/ اشتباه راهبردی در لبنان نباید تکرار شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه راهبردی لبنان نباید تکرار شود، بایستی اطمینان داشته باشیم که تمام تجهیزات حساسی که  به عنوان ابزار دقیق با آنها سر و کار داریم، بومی شود این ابزار چون مهندسی اش با ما نبوده طرف مقابل حتما  وزن حوزه رقبا و دشمنش را در محاسباتش  برای ساعت صفر  وارد کرده است و قطعا در زمان مناسب  میتواند از آن استفاده کند.

لزوم بومی سازی صنایع حساس/ اشتباه راهبردی در لبنان نباید تکرار شود

به گزارش جهت پرس؛ ابوالفضل ظهره وند در گفتگو با «جهت پرس» در خصوص لزوم بومی سازی صنایع حساس و اشاره به انفجار پیجرها در لبنان و جنایت خباثت بار دشمن گفت: فلسفه تاکیدات رهبری در خصوص اتکا به تولید داخل و لزوم بومی سازی صنایع اکنون آشکار میشود.

وی عنوان کرد:  صنایع حساس مانند قطعات و تجهیزاتی که ما در جاهای حساس مانند صنعت نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می کنیم نباید وابسته به خارج باشد.
این کارشناس گفت: ممکن است  این موارد هم جزو  مقصد حملات تروریستی قرار بگیرد لذا بایستی اطمینان داشته باشیم که تمام تجهیزات حساسی که  به عنوان ابزار دقیق با آنها سر و کار داریم، چون مهندسی آن با ما نبوده طرف مقابل حتما  وزن حوزه رقبا و دشمنش را در محاسباتش  برای ساعت صفر  وارد کرده است و قطعا در زمان مناسب  میتواند از آن استفاده کند.
وی افزود: همین آیفون هم که خیلی ها از آن به سادگی میگذرند قطعا میتواند در شرایطی که آنها پیش بینی کردند و شاید هم دارند رویش کار میکنند  هم اطلاعات ما را به دست بیاورند  و هم بتوانند ضربه امنیتی و اطلاعاتی به ما وارد کنند.
ظهره وند با بیان اینکه بایستی همه صنایع حساس بومی سازی شود واگر  خریدی هم انجام می‌دهیم حتی‌الامکان از حوزه هایی باشد که مربوط به دشمن از جمله آمریکا نباشد، گفت:  حالا اگر یک  لول هم پایین‌تر بود و از چین خریده شود به مراتب به نفع ماست تا برویم یک سطح بالاتر  خریدی انجام بدهیم که متاثر از اقدامات احتمالی آمریکا باشد.
وی ادامه داد: این  درس بزرگی بود و من فکر میکنم  در حوزه نفت و گاز هم همین شرایط را خواهیم داشت و قطعاتی  که میشود از جای دیگری مثل روسیه یا چین تهیه کرد به مراتب به صلاح ماست یا بیاوریم اینجا مهندسی معکوس کنیم و خودمان تولید کنیم این درست است ولی اینکه مستقیم از امریکا و غرب وارد کنیم و غرب هم بخواهد ما دچار آسیب بشویم قطعا درست نیست.
این کارشناس گفت:  این نشان میدهد که مدیریت ما باید بلند مدت و عمیق باشد و بایستی به مسائل حوزه مدیریت خصوصا مدیریت امنیتی دقیق تر توجه کنیم.