جوکار در گفتگو با جهت پرس:

وحدت امت اسلام نابودی اسراییل را به دنبال دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر  همین کشورهای اسلامی بدون هیچ کار خاصی و حرکت  نظامی  تنها برای همکاری با جهان اسلام اسراییل را تحریم کنند یعنی این رژیم کودک کش، گستاخ و تروریست را  تحریم کنند دیگه تداومی برای  کارش پیدا نمیکرد و  به خودی خود نابود میشد.

وحدت امت اسلام نابودی اسراییل را به دنبال دارد

به گزارش جهت پرس؛ مقام معظم رهبری در دیدار با علمای اهل سنت فرمودند:«وحدت همان‌طور که ایشان اشاره کردند یک تاکتیک نیست، وحدت یک اصلی از اصول اسلام است، وحدت یک امر قرآنی است. اینکه میفرماید «وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا»،(۳)  خیلی مهم است؛ یعنی در اعتصامِ به حبل‌الله هم که مهم‌ترین کارها است، اجتمعوا؛ [یعنی] اتّفاق حتّی در اعتصام به حبل‌الله که مظهرش مثلاً حج است، مظهرش نماز جمعه است؛ یعنی اجتماع حتّی در اعتصام به حبل‌الله مورد نظر قرآن و شریعت اسلامی است؛ این خیلی به نظر مهم است. یا در این آیات سوره‌ی حجرات «وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلوا فَاَصلِحوا بَینَهُما فَاِن بَغَت اِحداهُما عَلَى الاُخرى‌ فَقاتِلُوا الَّتی‌ تَبغی حَتّىٰ تَفی‌ءَ اِلىٰ اَمرِ الله»؛(۴)  یعنی مسئله‌ی اتّفاق و اتّحاد این‌قدر مهم است که اگر کسی بَغی کرد، باید با او مقاتله کرد، با آن مسلمان باید مقاتله کرد برای اینکه او را به وحدت برگردانیم؛ این‌قدر وحدت مهم است! اینها را نمیشود نادیده گرفت. بعد هم که «اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ‌ اَخَوَیکُم‌»؛(۵) یعنی مسئله‌ وحدت یک اصل قرآنی است و ما نباید از آن غفلت کنیم.»
ایشان در ادامه بیاناتشان فرمودند: «امروز به نظر من یکی از واجبات قطعی، حمایت از مظلومان غزّه و فلسطین است؛ این قطعاً یکی از واجباتی است که خدای متعال سؤال خواهد کرد از ما در قیامت، اگر چنانچه به این واجب عمل نکنیم.»

رهبری همچنین علاج و راه مقابله با  توطئه‌های دشمنان را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: «موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرانی است.»
ایشان در میانه بیاناتشان فلسطین را محور وحدت مسلمانان خواندند.
محمد صالح جوکار، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این محوریت مطرح شده از سوی رهبری یعنی اینکه« فلسطین محور وحدت جهان اسلام باشد» در گفتگو با «جهت پرس» گفت: رهبری هم با علمای اهل سنت یک موضوعی را مطرح کردند در مورد اینکه فلسطین محور وحدت جهان اسلام باشد که باید گفت فلسطین  قبله اول مسلمین است و ملتی دارد که واقعاً سالیان سال است دارد در حقشان ظلم میشود و به شهادت می رسند.
وی ادامه داد: متاسفانه سران و حکام برخی کشورهای اسلامی این امر و این ظلم و ستم روا شده به ملت فلسطین را نادیده می‌گیرند و تنها منافع فردی و شخصی خودشان را نگاه میکنند و منافع اسلام را و جهان اسلام را فراموش کرده اند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ما بایستی برگردیم و آن  زمانی که حضرت امام خمینی(ره)  روز قدس را  نامگذاری کردند در حقیقت خلق یک موضوعی کردند که ملت اسلام روی آن همگی اتفاق نظر دارند.
وی ادامه داد:  این اتفاق نظر یک وحدتی  بین مسلمانان ایجاد میکند؛ امروز مسلمانان قلبشان به خاطر فلسطین و ملت آن می تپد ولی متاسفانه آنچه که شاهد هستیم سیاست‌های غلطی است که بعضی از دولت‌ها دارند دنبال می‌کنند و در عمل ما چیزی را در حوزه وحدت جهان اسلام حول محور فلسطین شاهد نیستیم.
جوکار عنوان کرد: وگرنه اگر تنها و تنها همین کشورهای اسلامی هیچ کاری هم نمیخواستند انجام دهند یعنی از نظر نظامی  هم کاری نکنند  و تنها برای همکاری با جهان اسلام اسراییل را تحریم کنند یعنی این رژیم کودک کش، گستاخ و تروریست را  تحریم کنند دیگه تداومی برای  کارش پیدا نمیکرد و  به خودی خود نابود میشد.
این کارشناس ادامه داد: ولی متاسفانه این اتفاق نظر وجود ندارد و آنچه که  حضرت آقا در جمع علمای اهل تسنن بیان کردند در جنبه دینی و نگاه ما به بیت المقدس فلسطین یک نگاه  دینی و اعتقادی است و  این را مبنا قرار دادند که یک وحدت و اجماع ایجاد شود چنانچه عنوان کردند وحدت نه  یک تاکتیک که یک اصل قرآنی است.