در گزارش جهت پرس بخوانید

نشانه‌های زوال صهیونیست‌ها در انفجار‌ پیجرهای لبنان / تروریسم دولتی صهیونیسمی علیه مردم عادی دنیا

ترورهای کور و کشتن افراد عادی و غیر نظامی در لبنان توسط رژیم صهیونیستی همگی از علائم سقوط این رژیم جعلی است.

نشانه‌های زوال صهیونیست‌ها در انفجار‌ پیجرهای لبنان / تروریسم دولتی صهیونیسمی علیه مردم عادی دنیا

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ با عملیات‌های تروریستی پی در پی رژیم صهیونیستی در لبنان و مجروح شدن و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه در این کشور،  در واقع موج جدیدی از اقدامات جنایتکارانه این رژیم به راه افتاده است. صهیونیست‌ها در سراشیبی تند سقوط قرار گرفته‌اند و خودشان بیش از هر کس دیگری به این موضوع واقف هستند و تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا حداقل اندکی دیرتر به پایان برسند. این ترورهای کور که از نفرات سیاسی و امنیتی گرفته تا مردم عادی کوچه و خیابان را شامل می‌شود همگی نشانگر دستپاچگی و سرگردانی آن‌هاست و تصور می‌کنند با حربه قدیمی ترور و خون‌ریزی می‌توانند برای خودشان زمان بخرند یا با ترساندن مردم و از بین بردن امنیت روانی بقیه را وادار کنند در مقابل جنایات و اقدامات خبیثشان سر خم کنند اما ایجاد عدم امنیت روانی تا جایی جواب می‌دهد که افراد ترس یا از دست دادن را تجربه نکرده باشند بعد از آن فقط حس انتقام تقویت می‌شود.

در حال حاضر تمام مردم دنیا خواهان انتقام و نابودی کامل رژیم جعلی صهیونیستی هستند، معتقدند اگر آن‌ها نیست و نابود نشوند جهان رنگ آرامش به خود نمی‌بیند. این بیداری و هوشیاری مردم دنیا گویی تمام تلاش‌های اسرائیل مبنی بر عوام فریبی را از بین برده و متوجه شکست و زبونی خود شده‌اند.

شیوه جدید صهیونیست‌ها در ترور مردم بی‌گناه

بعد از وقوع انفجار‌های متعدد در لبنان از طریق وسایل الکترونیکی، مقامات آمریکایی و دیگر مقامات مطلع اعتراف کردند، مقادیر کمی مواد منفجره در پیجر‌هایی که حزب‌الله لبنان از یک شرکت تایوانی سفارش داده، کار گذاشته شده بود.

به گفته برخی از مقامات، پیجر‌هایی که حزب‌الله به شرکت «گلد آپولو» در تایوان سفارش داده بود، قبل از رسیدن به لبنان دستکاری شده بودند. اکثر این پیجر‌ها مدل AR ۹۲۴ این شرکت بودند، گرچه سه مدل گلد آپولوی دیگر هم در این محموله گنجانده شدند. ۲ نفر از مقامات به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که این مواد منفجره، به وزن یک تا دو اونس، در کنار باتری در هر پیجر جاسازی شده بود. یک سوئیچ هم تعبیه شده بود که می‌توانست از راه دور برای منفجر کردن مواد منفجره فعال شود.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که نوع مواد مورد استفاده برای انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان، «پینتریت» به اختصار PETN، نوعی ماده منفجره بسیار قوی و بسیار حساس است. نوع ماده منفجره‌ای که در دستگاه‌ها جاسازی شده بود، PETN بوده که یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد. یک منبع امنیتی ارشد لبنان و یک منبع دیگر روز چهارشنبه به رویترز گفتند که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) مقادیر کمی مواد منفجره را در پنج هزار پیجر تایوانی که ماه‌ها پیش توسط حزب‌الله لبنان درخواست شده بود، جاسازی کرد.

یک منابع آگاه امنیتی در لبنان گفت: برخلاف ادعاهای مطرح شده در رسانه های غربی در جریان عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان تنها نیروهای حزب الله هدف قرار نگرفته‌اند. بسیاری از نگهبانان مجتمع‌های مسکونی که از سیستم‌های پیجر برای کنترل و نظارت در مراکز مسکونی استفاده می کردند نیز در جریان این عملیات مجروح یا به شهادت رسیده‌اند. علاوه بر این برخی از محیط بانان لبنانی نیز که از سیستم های پیجر برای نظارت و کنترل مناطق حفاظت شده محیط زیست نیز استفاده می‌کردند مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

انفجار پیجرها در لبنان نقض قوانین حقوق بشر است

اطلاع ۲ عضو حزب‌الله از رخنه امنیتی پیجرها؟ | افشای دلیل انفجار پیجرها در این زمان خاص - همشهری آنلاین

حمله به شمال سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنید!

به نوشته نیویورک پست، پیش از حمله روز سه‌شنبه و چهارشنبه، اسرائیل بارها با توسل به عملیات‌های خرابکارانه و سایبری تلاش داشت تا حزب‌الله و سایر اعضای مقاومت را هدف قرار دهد. انفجارها را شاید بتوان در قاب سیگنال ادعایی اسرائیل به حزب‌الله قلمداد کرد، سیگنالی که حاوی این پیام ادعایی است: «حملات موشکی به شمال را متوقف کنید.» حملاتی که موجب شده تا بیش از 60 هزار نفر اسرائیلی آواره شوند. با این همه گروهی مدعی‌اند، در شطرنجی که اسرائیل امروز تلاش داشته تا صحنه‌اش را تغییر دهد، این حمله از سوی حزب‌الله بی‌پاسخ نمی‌ماند.

به ادعای نیویورک پست،  قبل از حمله روز سه‌شنبه، کابینه امنیتی اسرائیل اعلام کرد که یک شبه اهداف جنگ را به‌روزرسانی کرده است. یکی از این اهداف بازگرداندن امنیت به شمال سرزمین‌های اشغالی بود. با توجه به اهمیت نشست شبانه کابینه امنیتی نتانیاهو، این احتمال وجود دارد که اسرائیل حمله احتمالی حزب‌الله را در مقیاسی وسیع علیه‌ تل‌آویو شناسایی کرده باشد. روز یکشنبه، پس از رهگیری موشک بالستیک حوثی‌ها که توسط گنبد آهنین اسراییل رهگیری شد، چنین حمله‌ای شرایط را پیچیده‌تر کرد و تنش‌ها را بیشتر. به ادعای نیویورک پست، اسرائیل مدت‌هاست که از اتکای بیش از حد حزب‌الله به تلفن‌های هوشمند برای تعیین موقعیت اهداف با ارزش از جمله فرماندهان ارشد برای عملیات خرابکارانه فرصت سازی می‌کند. از همین رو حسن نصرالله اخیراً به اعضای این گروه هشدار داده بود که برای دور زدن فناوری نظارتی پیچیده و مخرب دشمن، به استراتژی نظارتی متوسل شوند.

این حملات تروریستی با هر شکل و قالبی فقط شرایط را برای صهیونیست وخیم‌تر می‌کند تا کشورهای محور مقاومت سریعتر شر دامن‌گیر او را از سر مظلومان جهان بردارند. مردم کشورهای محور مقاومت اعم از لبنان، یمن یا حتی ایران همیشه در آماج حملات تروریستی صهیونیست‌ها قرار داشتند و امروز به جای ترس، اکثریت آن‌ها خواهان تلافی و انتقام هستند تا به قول حضرت امام (ره) این غده سرطانی نابود شود.

مقامات ایران چه واکنشی به حمله تروریستی اسرائیل به لبنان نشان دادند؟

مقامات ایران در ابراز همدردی با مردم لبنان و همچنین محکومیت این اقدام شنیع صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند و هر کدام پیامی را در حساب‌های منتسب به خودشان منتشر کردند.

مسعود پزشکیان امروز -۲۸ شهریور- در جلسه هیات دولت با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

او تاکید کرد: این رخداد یکبار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند. علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به سیدحسن نصرالله و رییس مجلس لبنان در پی‌جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن آن، نوشت: ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی، از تمام کشورها و ملت‌های جهان می‌خواهیم این تجاوز جنایت‌کارانه را به‌شدت محکوم نمایند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشور لبنان عنوان کرد: اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی که باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه لبنان شد، بار دیگر ماهیت و خوی غیرانسانی این رژیم غیرقانونی را به اثبات رساند.

وی افزود: این اقدامات نشان‌دهنده آخرین تلاش‌های مذبوحانه این رژیم کودک‌کش برای بقای خود است، ولی ان‌شالله در عمل منجر به تسریع در نابودی آن می‌شود. امت اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی آن متحد شود.

سردار علی محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که برخلاف شایعات بعضی رسانه‌ها و حساب های فضای مجازی، هیچ کدام از نیروهای سپاه پاسداران در حمله تروریستی اخیر که از طریق پیجرها در لبنان صورت گرفت، به شهادت نرسیده است.

ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حمله تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: این جنایت‌ها موجب تضعیف مجاهدت‌های نیروهای مقاومت نخواهد شد.

عزیزی ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت، ملت و مقاومت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این عملیات تروریستی به سفر پیش روی رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: از آقای پزشکیان انتظار داریم در سازمان ملل و دیدار با مقامات حاضر در این نشست موضع رسمی ایران در محکومیت ومقابله با این اقدامات جنایتکارانه را اعلام‌ کند.

سید حسن خمینی عصر امروز در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل تسنن کشور طی سخنانی با اشاره به واقعه دیروز در لبنان برای شیعیان گفت: شیعیان برای ملت فلسطین که سنی هستند، می‌جنگند. نماد وحدت در امت اسلامی موضوع فلسطین است. اگر پیامبر(ص) امروز در میان ما بودند، از ما گله می‌کردند که این غیرت را نداشتیم تا در این سرزمین کوچک از زنان و مردان و کودکان در مقابل رژیم اشغالگری که حتی به قانون های خود پایبند نیست، دفاع کنید.

او با اشاره به تعبیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که رهبر انقلاب آن را به کار بردند، تصریح کرد: در زمان داعش صهیونیست‌ها با خیال راحت زندگی کردند و بعد از آن هم با همکاری حکام عرب به دنبال پیمان ابراهیم رفتند. چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند!؟  رسیدن به وحدت در صورتی امکانپذیر است که هر دو طرف دست دوستی و وحدت به سمت همدیگر دراز کنند.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتر نوشت: تداوم رفتارهای تروریستی رژیم صهیونیستی که این بار با استفاده از ابزارهای ارتباطی انجام می‌شود، نشانگر شکست آمریکا، ناتو و رژیم صهیونیستی در مواجهه با قدرت مقاومت است. نزدیک به یک سال تلاش مذبوحانه‌ی قدرت‌های استکباری برای حفظ این رژیم و هیمنه از دست رفته، آن‌ها را بیش از همیشه در نگاه آزادگان جهان رسوا و منفور ساخته و قدرت سخت مقاومت نه‌تنها هیمنه پوشالی سخت‌افزاری صهیونیست‌ها، که اعتبار دنیای استکبار و ادعاهای دروغین تمدن غرب را از بین برده است. در جایی که تمام قدرت نظامی رژیم و حامیان غربی آن برابر مقاومت زانو زده، چنین شکست مفتضحانه‌ای با ترورهای وحشیانه و کور جبران نخواهد شد و سقوط رژیم را تسریع خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به واقعه تلخ لبنان چه واکنشی داشتند؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای به سادگی از کنار این حمله تروریستی عبور نکردند و هر کدام از سمت و سویی متفاوت اظهار نظر کردند. برخی از کاربران تدبیر و ذکاوت رهبر انقلاب را ستودند که در برخی از کالاها تاکیدوار و مجدانه ایستادگی کردند تا صنعت آن بومی‌سازی شود تا کشور نیازی به واردات آن نداشته باشد مثل تولید واکسن، ساخت پیجر و برخی از قطعات الکترونیکی و دیجیتال و … .

عده‌ای دیگر از کاربران کنایه‌های سیاسی به برخی از مقامات رسمی کشور زدند که سعی دارند با آمریکا و کشورهای متخاصم از درب دوستی وارد شوند و منتقدانه خطاب به پزشکیان گفتند کشوری که او را برادر می‌نامید از وجود مواد منفجره در پیجرها مطلع بوده و با موساد همکاری کرده است.

برخی دیگر همدلی تمامی مردم لبنان اعم از شیعه، سنی یا حتی مسیحی را ستودند که وقتی دیدند تعداد مجروحین رو به افزایش است داوطلبانه برای اهدای خون اقدام کردند. در سال‌های گذشته اسرائیل و کشورهای هم پیمانش اصرار داشتند به تفاوت‌های فکری و عقیدتی مردم لبنان با حزب الله اشاره کنند و حتی دولت لبنان را کاملا متفاوت و متضاد حزب الله معرفی کردند در صورتی که اینگونه نیست چراکه فرزند نماینده پارلمان لبنان هم در این انفجارها به شهادت رسید اگر این مورد صدق می‌کرد باید دولت در امنیت به سر می‎‌برد و فقط حزب الله آسیب می‌دید، حالا خلاف آن ثابت شده است.