جهت پرس بازگشت حاشیه ساز مطهره گونه‌ای را بررسی می‌کند

جای آشوبگر در دانشگاه است؟

دو روز بعد از روشن شدن نور امید در دل دانشجویان آشوبگر در اغتشاشات 1401 توسط رئیس جمهور، وزیر بهداشت اولین حکم بازگشت دانشجو به دانشگاه را امضا کرد، امضای که با حواشی بسیار همراه بود.

جای آشوبگر در دانشگاه است؟

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ بعد از کنفرانس خبری روز دوشنبه دکتر پزشکیان و وعده بازگشت دانشجویان اخراجی به دانشگاه اولین دانشجوی اخراجی به دانشگاه بازگشت. مطهر گونه‌ای بازداشتی اغتشاشات 1401 ایران! وی که به تعلیق دوسال از تحصیل و 5 سال حبس شده بود با تایید نامه وزیر بهداشت به دانشگاه باز می‌گردد.

مطهره گونه‌ای

دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه تهران و دبیر سیاسی سلبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران است. وی که از سال 98 فعالیت جدی خود را در انجمن اسلامی دانشگاه آغاز کرده بود در پی انتشار مطلبی در حمایت از مهسا امینی و ترویج و تشویق نا امنی دستگیر و به زندان اوین منطق شد. بعد از آزادی در سال 1402 در تجمعی دیگر به اسم حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی دستگیر شد و به اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل در دانشگاه‌ها به مدت پنج‌سال محکوم شد.

حکم اخراج وی در شورای تجدیدنظر کمیته انضباطی و سپس در وزارت بهداشت به تغییر محل تحصیل  به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تبدیل شد. او در روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و چند روز پس از حضور در یک تحصن در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه توماج صالحی برای دومین بار دستگیر شد و به‌ قید وثیقه یک میلیارد و دویست میلیون تومان آزاد شد.

زیست مجازی گونه‌ای

به غیر فعالیت‌های سیاسی مطهره گونه‌ای در انجمن اسلامی دانشگاه تهران، وی در شبکه اجتماعی ایکس نیز رفتار توهین آمیز و ضد ارزشی داشت. وی در صفحه  خود به راحتی به مقدسات و شهدا توهین میکرد بدون آنکه با وی برخوردی شود.

بازگشت به دانشگاه

حالا بعد از گذشت مدت تعلیق تحصیلی وی و روی کارآمدن دولت وفاق گویا منافقین و ضد نظام جایگاه خاصی پیدا کرده اند. گونه ای که بعد از تعلیق برای ادامه تحصیل باید به اردبیل می‌رفت به لطف آقای ظفرقندی وزیر بهداشت دولت وفاق برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به دانشگاه تهران باز می‌گردد. گویا دولت جدید باید بهشتی برای جولان رهبران و مهره های اصلی بر همزننده‌گان امنیت باشد.

فضای مجازی و بازگشت اغتشاشگران

بعد از انتصابات و حکم‌های عجیب این مدت توسط مدیران دولت چهاردهم و روی کارآمدن برخی افرادی که هنوز پرونده محکومیت آنها بسته نشده است و یا افرادی که به دلیل از بین بردن امنیت مردم در زمان اغتشاشات ایران و حتی بازدداشت شدن به دلیل همکاری با برخی گروه های معاند اینبار بازگشت دانشجویانی که دارای پروده امنیتی هستند صدای اهالی رسانه را درآورد. اینکه اولین نفر از دانشجویانی تعلیق تحصیلی شده فردی است که در سابقه خود به غیر از ایجاد ناامنی توهین به مقدسات را نیز دارد خطی دیگر از تفکر دولت وفاق را به مرد نشان داده است.