نقدی منصفانه و برادرانه  به تولیت محترم  حرم  حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع): امنیت را بیشتر کنید!

از شاه چراغ چه خبر؟

تکرار شدن تاریخ گاه نتیجه سهل انگاری های ماست و گاه قائده و قانون زمان که  بعضی اوقات امتداد آن خطر بزرگی خواهد بود و در مواقعی هم  حاصلش درس عبرت  و تجربه..

از شاه چراغ چه خبر؟

به گزارش جهت پرس؛ چهارم آبان ماه  ۱۴۰۱ بود که خبری دلخراش روح و روانمان را بر هم زد. چند نفر مسلح با حضور در  حرم مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم  (ع)ملقب به شاه چراغ ضمن هتک حرمت به ساحت مقدس این امام زاده  شریف  کشورمان، موجب شهادت حدود 13 تن از زوار این حرم مقدس  شدند.

همه در بهت که چگونه می شود،  فردی  از  همه فیلترها عبور کند و دست به چنین اقدام شنیعی زند.

دوباره 9 ماه بعد یعنی در  بازه زمانی که فرصت کافی برای امنیت سازی این مکان مقدس بود، روز از نو و روزی از نو  ….

اینبار هم تقریبا  با همان سبک به این مکان مقدس حمله شد  تروریست ها از فیلتر گذر کردند ولی شهادت طلبی و رشادت های خدام و تیم حفاظت حرم از  فاجعه بزرگتر  جلوگیری نمود. و البته شهادت 3 تن از آنان  را در پی داشت.

اما الان بعد از دو سال بیایید با هم به صورت میدانی سری به حرم فرزند ارشد امام موسی کاظم ع بزنیم.

از محل تفتیش می گذریم  امنیت در برخی موارد رعایت و تقویت شده ولی  نقد هایی است که آزارمان می دهد واقعا لازم است  رعایت شود. (امکان بازگویی را نداریم).

وقتی از یادمان مادر و فرزند می گذریم  و وقتی در  آرامگاه شهدای حادثه تروریستی برای قرائت فاتحه می نشینیم  .صحنه های تیر اندازی و صدای شلیک آن روز  یادمان می آید و کرارا در ذهنمان مجسم می شود. با خود یاد  لاله های سرخ و گل های پرپر می افتیم و ناخودآگاه  یاد تیرباران کردن مردم بی گناه خرمشهر توسط بعثی ها در خاطرمان تداعی می شود. و باز هم گریز به حملات تروریستی سالهای قبل و بمب گذاری در حرم آقا علی بن موسی الرضا ع این 2 را به هم می رساند.

باز قدم  زنان  زیر لب به ذکر و تسبیح  می پردازیم نمی توانم عکسی از محل های بازرسی بگیرم یا در این مطلب منتشر کنیم. بی شک  خدوم زحمتکش این صحن و سرا بیش از پیش هوش و حواسشان به حرکات است ولی هنوز نیاز به تقویت است تا زحمات زیاد این روزهای آنان خدایی ناکرده  بر باد نرود..

حال خواستیم  گوش زد کنیم که آیا دشمن دست به سینه می ایستد؟

نقدی که جا دارد به صراحت  بازگو کنیم تجدید نظر در خصوص   داربست های زنگ زده  و اسپیس های غیر اصولی است  که مدت خیلی زیادی است  در ورودی های  این حرم مقدس قرار گرفته  که به دلیل ظاهری، نه در شان این امام زاده  است و نه در شان زوار آن.
هر چند می دانیم و ایمان داریم خدمتگذاران این حرم  دیگر نخواهند گذاشت خراشی کوچک بر جسم وجان زوار توسط دست پرورده های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شود، ولی در این یادداشت وظیفه خود دانستیم برای افزایش امنیت به مسئولین مربوطه و همچنین تولیت محترم این آستان مقدس یادآوری کرده باشیم.

.