هشت نکته مهم از رای اعتماد مجلس به وزرای پزشکیان

اصولا نباید از بالاترین مقام کشور برای خواسته های سیاسی و جناحی خرج کرد چرا که همه میدانند، رهبری معظم به هیچ عنوان در چینش کابینه‌ها ورود نمی‌کنند و صرفا در صورت درخواست مشاوره، نقطه نظراتی را مطرح می‌کنند.

هشت نکته مهم از رای اعتماد مجلس به وزرای پزشکیان

به گزارش جهت پرس؛ کل وزرای پیشنهادی رئیس جمهور از مجلس رای اعتماد گرفتند. این خبر از بعدازظهر دیروز روی خط خبرها قرار گرفت و در نوع خود باعث تعجب شد. اینکه چرا همه لیست به طور کامل رای اعتماد گرفتند خود جای بحث دارد اما  نکات دیگری درباره رای اعتمادها وجود دارد که باید گفته شود:

یک: پانزده وزیر بالای 200 رای از مجلس کسب کردند و ده وزیر نیز بیش از 250 رای مثبت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافت کردند. این نوع رای قاطع به تمام اعضای کابینه پیشنهادی پزشکیان، نماد همراهی مجلس با دولت بوده، تا جایی که کابینه مد نظر پزشکیان تشکیل شود.

دو: خرج کردن بی سابقه از نام رهبرانقلاب برای جلب رای نمایندگان، کار غیرصوابی بود که متاسفانه به طور قابل توجهی از سوی پزشکیان رقم خورد. اصولا نباید از بالاترین مقام کشور برای خواسته های سیاسی و جناحی خرج کرد چرا که همه میدانند، رهبری معظم به هیچ عنوان در چینش کابینه‌ها ورود نمی‌کنند و صرفا در صورت درخواست مشاوره، نقطه نظراتی را مطرح می‌کنند.

سه: حالا که کابینه مد نظر رئیس جمهور به طور کامل رای اعتماد گرفته است، همه منتظر به ثمر نشستن وعده‌های ایشان و برنامه‌های وزرا هستند. چراکه مسئولیت این کابینه با شخص رئیس جمهور است.

چهار: رای اعتماد دیروز اولین آزمون زودهنگام و جدی مجلس دوازدهم بود اما متاستفانه نمره خوبی نگرفته و با رای اعتماد به میدری، ظفرقندی و صالحی امیری مردود شدند.

پنج: معرفی افرادی همچون همتی برای وزارت اقتصاد از سوی رئیس جمهور محترم حتما اشتباه بوده و اشتباه بالاتر مجلس این بود که به اسم وفاق به عنصری مثل همتی رای اعتماد داد

شش: بسیاری از این وزرا از جمله عراقچی و پاک نژاد صراحتا تاکید کردند که ما راه وزرای دولت شهید رئیسی را در پیش خواهیم گرفت. از آنجایی که عراقچی و پاک نژاد هر دو معاون وزیران خارجه و نفت روحانی بودند، مجلسیان حتما باید دقت کنند که این دو وزیر جدید حتما راه درستی که ادعا کردند را دنبال کنند.

هفت: 281 رای نمایندگان به وزیر دفاع نیز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بی سابقه بوده که خود جزو ترین‌های این مجلس است.

هشت: معرفی گزینه‌های خوب برای وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور و دفاع از سوی رئیس جمهور و اعتماد مجلس با رای بالا به گزینه‌های پیشنهادی، نکته مثبت دیگری بود که نوعی کمک به دولت آینده برای مدیریت داخلی کشور و حل چالش‌های نظامی و امنیتی است.