کوثری به نقل از خطیب ادعای قالیباف را رد کرد

ماجرای استعلام وزارت اطلاعات درباره وزرای دولت پزشکیان

خطیب در جلسه کمیسون امنیت ملی گفت: دست ما برای اعلام استعلام وزرا بسته است ، ما فقط تابعیت و محکومیت قضایی را اعلام می‌کنیم.

ماجرای استعلام وزارت اطلاعات  درباره وزرای دولت پزشکیان

به گزارش جهت پرس؛ کانال تلگرامی آرمان ایران نوشت: در حالی رئیس مجلس در تلاش است این تلقی را جا بیاندازد تمامی جنبه های امنیتی و اطلاعاتی مربوط به وزرا مورد تایید نهادهای امنیتی است که وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی این ادعا را رد کرده است.

اسماعیل کوثری از نمایندگان مجلس با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر اطلاعات و سوالات مطرح شده پیرامون نحوه استعلام امنیتی وزرا گفت: آقای خطیب در کمیسیون امنیت درباره استعلام وزرا اظهار داشت که “طبق قانون مشاغل حساس، استعلام وزرا الزامی نیست، لذا فقط تابعیت و محکومیت قضایی بررسی شده و دست وزارت اطلاعات بسته است.”

کوثری تاکید کرد که این مدل استعلام از نهادهای امنیتی خلا قانونی است و باید قانون اصلاح شود.

اظهارات کوثری در حالی بیان شد که قالیباف در پاسخ به تذکرات متعدد نمایندگان مبنی بر اینکه برخی وزرای پیشنهادی از جمله وزیر بهداشت همچنان قائل به تقلب در انتخابات، حمایت از سران فتنه و … است ، گفت صلاحیت این افراد از سوی نهادهای امنیتی تایید شده است.

این درحالی است که هیچ گونه استعلامی از نهادهای امنیتی درباره مواضع ضد نظام برخی وزرای پیشنهادی صورت نگرفته و همانگونه که خطیب گفته در این استعلامات صرفا به محکومیت قضایی و تابعیت مضاعف پاسخ داده شده است.

حال سوال این است آیا رئیس مجلس از محتوای استعلام نهادهای امنیتی خبر ندارد یا آنکه خبر دارد اما خواسته یا ناخواسته آن را به نفع این وزرای حاشیه دار کتمان می‌کند؟