در گزارش جهت پرس بخوانید

شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی/ ناامیدی بخ خاطر وضعیت شکننده و خسارات شدید در اراضی اشغالی

کارشناسان مسائل منطقه‌ای معتقدند رژیم صهیونیستی روزهای آخر عمرش را سپری می‌کند و در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی به شدت شکننده و ضعیف شده است.

شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی/ ناامیدی بخ خاطر وضعیت شکننده و خسارات شدید در اراضی اشغالی

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ درپی حملات وحشیانه و پی درپی ارتش رژیم صهیونیستی، موضوع فروپاشی این رژیم به یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در محافل تل‌آویو تبدیل شده است. گویی اسرائیل قصد دارد در آخرین نفس‌های حیاتش انتقام ناکامی و عدم موفقیتش در تشکیل حکومت و رویای دیرینه کشور مختص یهودیان را از کودکان مظلوم و بی‌پناه غزه بگیرد. رسانه‌های خبری آمار وحشتناکی از حجم بالای این جنایات می‌دهند و در تازه‌ترین خبر آمده هر 15 دقیقه یک کودک فلسطینی در بمباران‌ها جانش را از دست می‌دهد و هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد که حداقل بخشی از کودکان را در آن جا پنهان کنند.

علاوه بر حماس، حزب الله لبنان هم در چند روز اخیر بی‌وقفه حملاتی علیه این رژیم کودک کش داشته و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را به آن وارد کرده است. در پی حادثه انفجار بمب کنار جاده‌ای در برابر خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر طوباس در شمال کرانه باختری، صهیونیست‌ها مجبور به اعزام بالگرد برای انتقال مجروحان شدند. اگر تا همین چند روز پیش هم رژیم تلاش می‌کرد آمار تلفات خودش را سانسور کند تا در افکار عمومی دست برتر را داشته باشد حالا با قطعیت می‌توان گفت که رشته کار از دستش در رفته و عکس‌ها و فیلم‌های این خسارات و خرابی‌ها در دنیا در حال دست به دست شدن است.

تحلیلگر برجسته جهان عرب با تاکید بر این موضوع که اسرائیل نفس های آخر خود را می کشد، تصریح کرد: یهودی ها باید به سوی سان فرانسیسکو، کالیفورنیا، نیویورک، برلین و … مهاجرت کنند. سرزمین های فلسطین دیگر برای صهیونیست ها محیط امنی نخواهد بود و نمی توان فلسطینی ها را به عنوان صاحبان واقعی سرزمین های این کشور شکست داد. حال پیش بینی چند سال قبل نویسنده یهودی درست از آب در آمده است و شهرهای برلین، نیویورک و سان فرانسیسکو و لندن به مقصد مهاجرت اسرائیلی ها تبدیل شده اند.

پشیمانی صهیونیست‌ها از اعتماد به آمریکا

شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از یک منبع آگاه صهیونیست گزارش داد: مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود اطلاع دادند که زمان دستیابی به توافق برای جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای فرا رسیده است. کسی نمی‌داند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل چه می‌خواهد. علی‌رغم افزایش فشارها در اسرائیل برای بازگرداندن اسرا، اما نتانیاهو بارها تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس را خنثی کرد.

عدم شفافیت در مورد اینکه آیا نخست وزیر اسرائیل به پیشنهاد ماه مه بایدن پایبند باشد یا خیر، نشان می‌دهد که زمان برای دستیابی به توافق قبل از حمله ایران در حال پایان است. این منبع گفت که قطر و مصر ممکن است نفوذ کافی برای سوق دادن حماس به سازش را نداشته باشند. قرار است که روز پنج‌شنبه مذاکراتی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در دوحه قطر برگزار شود. در همین راستا، رویترز به نقل از یک منبع در جنبش حماس گزارش داد این جنبش برنامه‌ای برای حضور در این مذاکرات ندارد؛ چراکه حماس به اصول توافقات قبلی پایبند است و به جای ازسرگیری مذاکرات بیهوده بر اجرای این توافقات تاکید دارد.

ساخت پناهگاه‌های زیر زمینی برای مقامات ارشد صهیونیست در روزهای اخیر بیانگر ترس و وحشت شدید اشغالگران از پیامدهای ترور شهید اسماعیل هنیه است. در روزهای اخیر موج گسترده فرار صهیونیست ها از اراضی اشغالی همچنان ادامه داشته است و با انتخاب السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس ترس اشغالگران بیشتر هم شده است.

مکالمه چند کاربر صهیون درباره اینکه کاش به امریکا اعتماد نمی کردیم…. شاهکار هستند. حالا آمریکا باید برای آنها هزینه بدهد و با ایران سر شاخ شود. طلبکار هم هستند…

البته مسئله فراتر است. اگر یک هفته دیگر ایران حمله نکند به لحاظ روانی در وضعیتی قرار میگیرند که از هم اعلام برائت خواهند کرد.

گفتگوی دو صهیون در رسانه‌های عبری هم جالب است. مجری به کارشناس میگوید: نمی دانم این هفته بیرون رفتی یا نه ، همه مکان‌هایی که همیشه شلوغ بوده الان خلوت است. مردم باقی مانده در اراضی اشغالی از حمله احتمالی ایران واهمه دارند و نمی‌توانند زندگی عادی داشته باشندو این بازی روانی همه آن‌ها را خسته کرده و روز به روز به اعتراضات آن‌ها علیه تصمیمات نتانیاهو افزوده می‌شود.

پهپادهای ایرانی صهیونیست ها را ترساندند

اخیرا تصویر سه پهپاد ایرانی در سوریه از نوع ابابیل 3 مورد توجه قرار گرفته است. برخی کانال های رصد کننده تحولات منطقه این پهپادها را به تحولات بعد از شهادت شهید هنیه ربط داده اند. البته این پهپادها صرفا برای مقابله با تکفیری ها و توسط ارتش سوریه استفاده میشوند. صهیونیست ها این روزها کوچک ترین سایه ای را هم تهدید علیه خود دیده از آن وحشت دارند. بگذارید گیج و کلافه باشند و بگذارید هر چیزی را تهدید تصور کنند. غافلگیری بزرگ برای گستاخ ترین جانی های تاریخ در راه است…

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، عملیات‌های متعددی را علیه مواضع و استقرار ارتش دشمن اسرائیلی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی انجام داد. مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی جبل نیریا را با رگبار راکت‌های کاتیوشا هدف قرار داد. این پایگاه شامل مقر فرماندهی گردان‌های نیروهای تیپ گولانی است. این حزب مقر «رویسات العلم» را در تپه‌های اشغالی کفر شوبای لبنان با تسلیحات موشکی هدف قرار داد. با هر حمله حزب الله لبنان به اراضی اشغالی بخشی از شبکه‌ سازی‌ها و تاسیسات در شهرک‌هایشان نابود می‌شود. بر فرض محال اگر ورق این جنگ ناعادلانه به نفع آن‌ها برگردد تا سال‌ها نمی‌توانند این خسارت عظیم مالیو تلفات انسانی را جبران کنند در عین اینکه همیشه در ترس و وحشت شدید به سر می‌برند و شهرک نشینان مهاجر هم دیگر هوس برگشت به فلسطین اشغالی به سرشان نمی‌زند.

حزب‌الله روز سه‌شنبه نیز اعلام کرده بود که تجمع نظامیان اشغالگر در مجاورت پادگان «میتات» را با موشک بمباران کرده است، از دیگر حملات انجام شده مقاومت در روز سه‌شنبه حملات توپخانه‌ای به مقر «سماقه» و تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در مقر «مسکاف عام» بود.

در این رابطه خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که ۲ موشک به سمت مقر رویسات العلم در تپه‌های کفر شوبا شلیک شد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه شلیک ۲۵ موشک به سمت منطقه «مرون» را شناسایی کرده است، ادعا کرد: این موشک‌ها بدون ایجاد تلفات در مناطق باز فرود آمدند.

شبکه ۱۲ عبری هم گزارش داد که یک حمله موشکی بزرگ در منطقه مرون در شمال اسرائیل رخ داده است، در حالی که خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر خطر در چندین شهر در الجلیل علیا به صدا درآمد.

ارتش اشغالگر ادعا کرد که پهپادهایش ۲ سکوی پرتاب موشک در مناطق «الطیری» در شهرستان بنت جبیل و «زبقین» در شهرستان صور در جنوب لبنان هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، حزب‌الله از هشت اکتبر تاکنون بیش از ۷۵۰۰ موشک و بیش از ۲۰۰ هواپیمای بدون سرنشین به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، این حملات منجر به کشته شدن ۴۴ نفر از جمله ۱۹ سرباز، ۲۴ غیرنظامی و یک شهروند هندی شده و ۲۷۱ نفر از جمله ۱۴۱ نیروی ارتش و نیروهای امنیتی و ۱۳۰ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

وضعیت شکننده صهیونیست‌ها ناامیدکننده است

صهیونیست‌ها با توجه به خسارات بالایی که در این چند ماه متحمل شده‌اند وضعیت حساس و بسیار شکننده‌ای پیدا کرده‌اند به طوری که برخی از کارشناسان از  بهبود اوضاع به نفع اشغالگران ناامید شده‌اند و شمارش معکوس نابودی آن‌ها را شروع کرده‌اند.