تحلیلی بر تحولات نظامی در عراق و سوریه و ارتباط آن با انتقام ایران از صهیونیستها و آمریکایی‌ها

مهم‌ترین استراتژی مقاومت اسلامی عراق در مرحله فعلی انجام حملات به پایگاه های آمریکایی با منشاء نامشخص یا جدید است به صورتی که حملات فوق را یا کسی بر عهده نمی‌گیرد و یا گروه‌های جدید مانند الثوریون آن را برعهده می‌گیرند تا منبع اصلی حمله مبهم مانده و فرصت ضربه از سوی آمریکا کاهش یابد اما هدف این اقدامات چیست؟

تحلیلی بر تحولات نظامی در عراق و سوریه و ارتباط آن با انتقام ایران از صهیونیستها و آمریکایی‌ها

به گزارش جهت پرس؛ کانال تلگرامی محلل با اشاره به تحولات نظامی منطقه  و حملات نیروهای محور مقاومت به پایگاه های آمریکایی در سوریه و عراق گفت: اکنون در مرحله فعلی شاهد هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه هستیم.  این حملات به جز طی روند عادی اخراج، سه هدف عمده را دنبال می‌کند:

۱. فرسایش و مشغول‌سازی نیروهای آمریکایی پیش از طرح پاسخ ایران.

۲. فشار به آمریکا حین مذاکرات جهت ارائه جدول زمانی خروج از عراق در مذاکرات با دولت.

۳. پاسخ به تجاوزات اخیر آمریکایی و هشدار نسبت به عدم تشدید مجدد آمریکایی‌ها.

مهم‌ترین استراتژی مقاومت اسلامی عراق در مرحله فعلی نیز انجام حملات با منشاء نامشخص یا جدید است به صورتی که حملات فوق را یا کسی بر عهده نمی‌گیرد و یا گروه‌های جدید مانند الثوریون آن را برعهده می‌گیرند تا منبع اصلی حمله مبهم مانده و فرصت ضربه از سوی آمریکا کاهش یابد.

اکنون بلینکن فشار زیادی به السودانی می‌آورد تا حملات مقاومت متوقف شود و السودانی نیز چندین بار درخواست کرده که حملات به آمریکا متوقف شده و عراق وارد جنگ با رژیم صهیونیستی نشود!

مقاومت نیز به دولت احترام می‌گذارد و از همین رو تشدید همه جانبه علیه آمریکا را آغاز نکرده اما اهرم‌های فشار خود حین مذاکرات را فعال کرده است. البته خط قرمزی در مقابله با رژیم صهیونیستی وجود ندارد‌.