جهت پرس بررسی میکند

واکنش‌ها به کابینه دولت پزشکیان؛ از سکوت براندازان تا دعوت به صبر

بعد از استعفای ظریف تقریبا هیاهوی رسانه‌های غرب نسبت به هر اتفاقی از سمت آقای پزشکیان کم رنگ شد تا جایی که در قبال تذکر آقای پزشکیان به نقدها برای کابینه معرفی شده سکوت را انتخاب کردند.

واکنش‌ها به کابینه دولت پزشکیان؛ از سکوت براندازان تا دعوت به صبر

زهرا لایق حقیقی؛ بعد از اتمام مهلت اعلام نفرات کابینه دولت و اعلام لیست وزرای پیشنهادی به مجلس برای بررسی صدای انتقادها بلند شد. منتقدین با سابقه و عملکرد گذشته افراد آنها را به نقد گذاشته و برخی را مناسب سمت وزارت واگذار شده ندانستند.

تا قبل از استعفای ظریف رسانه‌های غربی لحظه به لحظه تحولات دولت را زیر ذره بین داشتند اما بعد از آن سکوت نسبتا معنا داری را در پیش گرفتند.

به طوری که امروز در برابر صحبت پزشکیان که در صفحه ایکس خود نوشته بود تا کابینه فعالیتی نکرده است آن را نقد نکنید هیچ واکنشی در صفحات خبری آنها نبود.

تنها اینترنشنال بود که برای نشان دادن آنکه بی طرف است خبری کوتاه درمورد صحبت آقای پزشکیان را منتشر کرد.

مسعود پزشکیان بعد از اعلام کابینه خود و نقدرهای بسیاری که به وی بابت این انتخاب‌ها وارد شد در صفحه ایکس خود نوشت: صبر کنید کابینه کار کند و آن‌را از روی عملکردش نقد کنید.

عباس عبدی در یادداشت خود خطاب به آقای پزشکیان این انتقادات را خیرخواهانه دانسته نه از سر سهم خواهی و  تاکید کرد: آقاي پزشكيان اولين چيزي را كه بايد دقت کنند اين است كه انتقادات روزهاي اخير نه يك تهديد بلكه يك فرصت و ظرفيت است. اينها لزوما از روي دشمني و خباثت نيست. نيازي به دادن پاسخ‌هاي جدلي از سوي نزديكان نيست. اين چهره ديگر سياست است. همان‌گونه كه امام علي(ع) گفته است، «دنيا دو روز است، روزی به سود تو و روزی به زيان تو. هرگاه به سود تو بود، سركشی نكن و وقتی به زيان تو بود، شكيبايی پيشه كن.» بنابراين مي‌توان با درايت و مشورت با آرامش اين مرحله سخت را از پيش رو گذراند. از اين نقدها استقبال كنيد، حتي اگر غيرمسوولانه باشد.

وی در ادامه یادداشت خود آورده است که برای خلاصی از سهم خواهی تمام لیست 19 نفره را پس گرفته و خود به تنهایی لیست جدید به مجلس ارائه دهید تا از سهم خواهی مجلس با رد برخی از وزرایتان خلاص شوید.

روزنامه آرمان ملی واکنش جالبی به صحبت‌های آقای پزشکیان داشت. خبرهای اول این روزنامه در مورد آقای ظریف و عراقچی بود و در انتهای خبرها توییت صحبت آقای پزشکیان درمورد نقد به کابینه را بیان کرده بود.

صحبت های آقای پزشکیان در آرمان ملی هم مورد توجه نبود. اما در عوض برای ماندن ظریف تلاش موثری را به نمایش گذاشته بود.

روزنامه هم مهین نیز در انتظار بازگشت ظریف به گود سیاست به سر میبرد و نامزد ریاست جمهوری خود را نادیده گرفته است.

گوی با استعفای ظریف و برآورده نشدن سهم خواهی گروه‌های اصلاح طلب در معرفی وزرای دولت آقای پزشکیان، از وی نا امید شده و همه در راستای بازگشت امیرکبیر اصلاح طلبان به میدان ریاست جمهوری دست به قلم شده‌اند.

در فضای شبکه اجتماعی ایکس برخی از فعالان رسانه ای در صفحات خود در خصوص نقد به کابینه معرفی شده آقای پزشکیان نوشتند: