تبریک‌های سران خارجی برای رئیس جمهور منتخب ایران

بعد از اعلام نهایی آمار رای‌های اخذ شده انتخابات ریاست جمهوری ایران سران کشورهای مختلف خارجی و حاشیه‌ای ایران این موفقیت را به آقای دکتر مسعود پزشکیان تبریک گفتند.

تبریک‌های سران خارجی برای رئیس جمهور منتخب ایران

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ بعد از اتمام زمان اخذ رای چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران آقای مسعود پزشکان با اخذ ۱۶۳۸۴۴۰۳ رئیس جمهور منتخب مردم اعلام شد. با اعلام نتیجه مقامات کشورهای خارجی و حاشیه‌ای ایران نیز پیام های تبریک خود را برای ایشان ارسال کردند.

المیادین، خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که مقامات این کشور پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

«شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، ریاست‌جمهوری «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت.

در بیانیه نخست‌وزیر پاکستان آمده است: صمیمانه‌ترین تبریکات به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس‌جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه پاکستان و ایران و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم.

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان پس از برگزاری پر شکوه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به مسعود پزشکیان برای پیروزی در این انتخابات تبریک گفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه «پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند» خاطر نشان کرد این روابط تحت ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال یک پیام، پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

بشار اسد در این پیام خود تاکید کرد: به همراه شما برای تقویت روابط راهبردی میان ایران و سوریه تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: ما برای گشودن افق‌های جدید و روشن برای همکاری‌های دو جانبه می‌کوشیم.

ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است: جناب آقای پزشکیان، تبریک صمیمانه من را به مناسبت انتخاب خود به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. مسکو و تهران به‌طور موثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

«عبد اللطیف جمال رشید» با انتشار پیامی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

طبق گزارش خبرگزاری «واع»، وی افزود: ما همچنین پیروزی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در انتخابات را تبریک می‌گوییم و برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

در ادامه این پیام آمده است: ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

عمار حکیم در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد، برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.