جهت پرس بیانات اخیر ظریف را بررسی می‌کند

قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم؟

آقای ظریف در نشست چند روز گذشته کانون وکلا اظهاراتی در مورد دفاع از فلسطین بیان نمود که باز خورد داخلی و خارجی را به همراه داشت.

قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم؟

16 آبان بود که سخنی از صحبت‌های ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی در نشست «مسأله فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل با تأکید بر تحولات اخیر» چون بمبی در فضای رسانه منفجر شد. او در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود که: ایران مطابق قانون اساسی از مستضعفین دفاع می کند اما قرار نیست، جای مستضعفین بجنگیم. مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند.

بخشهایی از اظهارات محمد جواد ظریف به شرح زیر است:

اگر به سیاستی انتقاد داریم راه‌حل ما نباید عوض کردن جای ظالم و مظلوم باشد. راه‌حل همانطور که قانون اساسی ما گفته این است که ایران از مستضعفین دفاع کند اما قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم.

ما در سیاست خارجی یک بحث نفوذ داریم و یک بحث حضور. این دو بحث با هم متضاد هستند. من هم معتقدم مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند. نیازی هم نیست ما هزینه بپردازیم. ما می‌توانیم از حق دفاع کنیم.

قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم. الان که کشور سیاست معقولی دارد، با موضع‌گیری‌های تند آب به کاسه تندروی نریزیم. تندروها برای حیاتشان نیاز به تندروی دارند.

بازی برای دشمن؟

این اظهار نظر عجیب ظریف در رسانه‌های غربی نیز مورد تایید قرار گرفت و خبری داغ برای ادامه دروغ پراکنی‌هایشان نسیت به ایران شد.

خالی از لطف نماندن بیانات ظریف

با انتشار این سخن فعالین رسانه نیز در صفحه مجازی ایکس(توییتر) خود در خصوص این سخنان ظریف واکنش‌هایی را بیان داشتند. آنها با اعلام تمام قد  بودن پشت فلسطین و دفاع از مظلوم در صفحات خود خطاب به آقای ظریف نوشتند: