جهت پرس بررسی می‌کند

استفاده ابزاری صهیونیست‌ها در بازی‌های رایانه‌ای/ اسرائیل چقدر برای تبلیغ خود هزینه می‌کند؟

در حالی که سانسور حامیان فلسطین در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد ، صهیونیست‌ها با تکیه بر پول پای تبلیغات‌شان را به بازی‌های کودکانه هم باز کرده‌اند؛ حتی انگری بردز!

استفاده ابزاری صهیونیست‌ها در بازی‌های رایانه‌ای/ اسرائیل چقدر برای تبلیغ خود هزینه می‌کند؟
146396

امروزه، بازی‌های رایانه‏‌ای به بخش جدایی ناپذیری از زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل شده‌اند. تغییرات سبک زندگی، از قبیل کوچک شدن خانواده‏‌ها و نبود هم بازی، زندگی آپارتمانی و محدودیت‌های عرصه ی تحرک برای کودکان و لزوم اجتناب از بسیاری از فعالیت‏‌ها و جست و خیزهای کودکانه، تنهایی کودکان و غیبت‏‌های طولانی والدین، چرخش بسیاری از آموزش‌ها و مهارت‏‌ها به سوی آموزش‌های الکترونیک و از راه دور، گسترش و در دسترس بودن فناوری برای همگان، درکنار عوامل و زمینه‏‌های مختلف دیگر، استفاده‌ی کودکان و نوجوانان از رایانه، اینترنت، کنسول‌‏های بازی، تبلت و گوشی‏‌های هوشمند را اجتناب‏ ناپذیر کرده است.

یکی از نیازهای اساسی انسان، تفریح و سرگرمی‌های سالم است. تفریح و بازی قوی‌ترین منطقی بود که توانست حضرت یعقوب (علیه السلام) را تسلیم خواسته فرزندان کند و یوسف را با برادران راهی دشت و صحرا سازد اما نکته مهم آن است که هر تفریحی نمی‌تواند سالم و آرامش ‌بخش باشد. با مرور بر بازی‌های رایانه‌ای که دشمنان برای سرگرم کردن فرزندان ما آماده نموده‌اند، معلوم می‌شود که آنان در صددند با نام ورزش و بازی، جوانان را از مسیر اصلی جدا و در مسیر شیطان قرار دهد.

به تعبیر دیگر، بسیاری از بازی ‌های رایانه ‌ای که جوانان و نوجوانان با آن سر و کار دارند، توسط شیطان ‌صفتان یهودی طراحی شده و تنها هدف آنها این است که در خلال این بازی ‌ها، فکر و دل فرزندان این مرز و بوم را با آموزش ‌های پنهان، به سمت خواسته‌ های خود تغییر دهند و با آخرین فناوری ‌ها، اهداف خویش (انحراف نسل نو) را پیاده کنند.

شاهد این گفتار، طراحی بازی ‌هایی است که کاربر بدون قتل و غارت، كشتن خدا و فرشتگان، سرقت، شكنجه، برقراری ارتباط با جنس مخالف، همجنس ‌گرایی، خودارضایی و… امکان راه ‌یابی به مرحله بالاتر را نمی‌یابد.

اسرائیل چقدر برای تبلیغ خود هزینه می‌کند؟

در حالی که سانسور حامیان فلسطین در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد ، صهیونیست‌ها با تکیه بر پول پای تبلیغات‌شان را به بازی‌های کودکانه هم باز کرده‌اند؛ حتی انگری بردز!

تبلیغات خونین در بازی‌های کودکان

رویترز در گزارشی نوشت: ماریا در خانه تراس دار خود در شمال لندن برای صرف غذا نشسته بود که پسر 6 ساله اش با صورت رنگ پریده به اتاق غذاخوری دوید. بازی پازل روی تلفن اندرویدی او با ویدیویی که شبه نظامیان حماس، خانواده های اسرائیلی وحشت زده و تصاویر گرافیکی تار را نشان می داد، قطع شد. روی یک صفحه سیاه، پیامی از وزارت امور خارجه اسرائیل به دانش‌آموز کلاس اولی می‌گوید: ما مطمئن خواهیم شد که کسانی که به ما آسیب می‌زنند بهای سنگینی بپردازند.

ماریا یک باریستای 28 ساله از برزیل می گوید که این تبلیغ پسرش را شوکه کرده بود و به همین دلیل او به سرعت بازی را حذف کرد. ماریا به رویترز می گوید: پسرم با تعجب می پرسید : این تبلیغ خونین در بازی من چه می کند؟

رویترز نتوانسته چگونگی ورود این تبلیغ به بازی ویدیویی پسر ماریا را مشخص کند، اما خانواده او تنها نیستند. این خبرگزاری حداقل پنج مورد دیگر را در سراسر اروپا مستند کرده که در آن همان ویدئوی طرفدار اسرائیل، که حاوی تصاویری از حملات موشکی، انفجار آتشین و افراد مسلح نقابدار بود، در میانه بازی کامپیوتری چند کودک دیگر ظاهر شده است.

حداقل در یک مورد، تبلیغات در بازی محبوب “Angry Birds” به چشم خورده که سازنده این بازی ها با تایید این موضوع می گوید این تبلیغات با محتوای ناراحت کننده به اشتباه به بازی ما راه یافته اند و اکنون به صورت دستی مسدود می شوند. سخنگوی این شرکت در مورد اینکه کدام شرکت تبلیغاتی طرف قرار داد آن این تبلیغ را ارائه کرده اطلاعاتی نداده است.

دیوید سارانگا، رئیس بخش دیجیتال وزارت امور خارجه اسرائیل، تأیید کرد که این ویدیو یک تبلیغ دولتی است اما او «نمی‌داند» چگونه در بازی‌های مختلف مخصوص کودکان ظاهر شده است . به گفته این مقام اسرائیلی این فیلم بخشی از یک برنامه حمایتی بزرگتر توسط وزارت خارجه اسرائیل است که از روز 7 اکتبر تاکنون ، یک و نیم میلیون دلار برای تبلیغات اینترنتی هزینه کرده است . او گفت که مقامات به طور خاص به تبلیغ کنندگان دستور داده اند دسترسی به آن را برای افراد زیر 18 سال مسدود کنند.

سارانگا از ماهیت گرافیکی کمپین تبلیغاتی دفاع کرده و می گوید: «ما می‌خواهیم جهان آنچه را که اینجا در اسرائیل اتفاق افتاد، درک کند، این یک قتل عام است.»

رویترز با 43 شرکت تبلیغاتی که شرکت سازنده و پشتییان Angry Birds در وب سایت خود به عنوان شخص ثالث مشارکت داده شده فهرست کرده بود تماس گرفت تا مشخص کند چه کسی تبلیغ را در بازی ها قرار داده است. از این شرکا، 12 نفر از جمله آمازون (AMZN.O)، Index Exchange و Pinterest (PINS.N) پاسخ دادند و گفتند که مسئولیتی در قبال نمایش آگهی اسرائیلی در میانه این بازی ندارند.

رویترز هیچ مدرکی مبنی بر تلاش مشابه از سوی فلسطینی ها برای تبلیغات دیجیتال پیدا نکرد، به جز چند ویدیوی عربی زبان که توسط تلویزیون فلسطین مستقر در کرانه باختری، یک خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین تبلیغ می‌شود.

یکی از نمایندگان وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بیانیه ای را به رویترز نشان داد که در آن نوشته شده بود این وزارتخانه در تلاش است افکار عمومی را با به اشتراک گذاشتن شواهدی از رنج غزه تحت بمباران اسرائیل پس از حمله 7 اکتبر تحت تاثیر قرار دهد، اما نگفت که آیا از تبلیغات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می کند یا خیر.

رویترز شش مورد را در بریتانیا، فرانسه، اتریش، آلمان و هلند ثبت کرد که در آن افراد، تبلیغاتی مشابه آنچه پسر کارا دیده را در میانه بازی های کامپیوتری دیده اند. الکساندرا یک کارآموز 24 ساله ساکن مونیخ، گفت که از دیدن ویدیوی طرفدار اسرائیل در میانه بازی شگفت زده شد و واکنش تندی هم داشت.

اپل (AAPL.O) و گوگل (GOOGL.O) آلفابت، که به ترتیب برنامه ها را در پلتفرم های نرم افزاری داخلی خود برای آیفون ها و تلفن های اندرویدی کنترل می کنند به سوال های ما مستقیما پاسخ ندادند. قوانین مربوط به تبلیغات در کشورهای مختلف متفاوت است، اما در بریتانیا، سازمان استانداردهای تبلیغاتی وجود دارد که بر کمپین های تبلیغاتی نظارت می کند . یک مقام این سازمان به رویترز گفت که هرچند در حال حاضر بررسی هیچ گونه تبلیغی در حمایت از اسرائیل در دستور کار این سازمان نیست اما هرگونه تبلیغات با تصاویر گرافیکی باید با دقت به دور از دسترس افراد زیر 18 سال قرار گیرد.

افکار نوجوانان و جوانان سیبل بازی های رایانه ای صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از نرم افزار پرطرفدار “تیک تاک” و “اینستاگرام”  و سایر شبکه‌های اجتماعی که در بین جوانان محبوبیت ویژه‌ای دارد، برای انتقال پروپاگاندا و تبلیغات سیاسی استفاده می‌کند.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند که به ظاهر فیلم‌هایی معمولی و مورد پسند جوانان را منتشر می‌کنند، ولی در واقع به گفته برخی تحلیلگران فضای مجازی، آن‌ها برای جو سازی و تبلیغ فعالیت‌های این رژیم در این نرم افزار فعالیت دارند.

بازی‌های جاسوسی و پنهان کاری، آموزش هک و تعلیم سربازان از جمله موضوعاتی است که رژیم صهیونیستی با محوریت آن‌ها در این نرم افزار فیلم منتشر می‌کند. نخستین فیلم نیرو‌های صهیونیستی به مناسبت سال جدید یهودیان منتشر شد. پس از آن نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار فیلمی تبلیغاتی از توانایی‌های دفاعی گنبد آهنین توانستند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. این فیلم در آن زمان بیش از یک میلیون بار دیده شد.

“تیک تاک” یک پلتفرم محبوب و پرطرفدار در میان جوانان است که برخلاف ادعای سازندگان آن در بیشتر موارد محتوایی سیاسی را با زبانی جوان پسند دنبال می‌کند. به گفته برخی تحلیلگران حوزه فضا‌های مجازی، زمانی که یک بحران سیاسی و یا درگیری‌های بین المللی در جهان خبرساز می‌شود فعالیت‌ها و آمار بازدیدکنندگان از طریق این پلتفرم به شدت افزایش می‌یابد. رژیم صهیونیستی هم در بسیاری از موارد از این فضای پرطرفدار در میان جوانان برای انتقال پیام و تبلیغ برای فعالیت‌های این رژیم غاصب استفاده می‌کند.