همه می‌دانند که حضرت زهرا (س) چگونه به شهادت رسید/ شیعیان در تله اختلاف گرفتار نشوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان؛ استاد حوزه و دانشگاه و مؤلف کتب حوزوی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه جهت به صحبت‌های اخیر حسین دهباشی، فعال اصلاح طلب که در توییتی به تحریف تاریخ پرداخته بود واکنش نشان داد. حجت‌الاسلام والمسلمین خادمیان تشریح کرد: وقتی حوزه‌های علمیه روش اصیل خود را رها کرده و […]

همه می‌دانند که حضرت زهرا (س) چگونه به شهادت رسید/ شیعیان در تله اختلاف گرفتار نشوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان؛ استاد حوزه و دانشگاه و مؤلف کتب حوزوی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه جهت به صحبت‌های اخیر حسین دهباشی، فعال اصلاح طلب که در توییتی به تحریف تاریخ پرداخته بود واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خادمیان تشریح کرد: وقتی حوزه‌های علمیه روش اصیل خود را رها کرده و گرفتار مدرک بازی شوند؛ آن گاه هر جاهل نائم یا جاهل معاند نیز جرات توهم نظر سازی درباره معالم و معارف مکتب و مذهب پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از اصولی که در حوزهای علمیه رایج و دارج بود ؛ تصدیق و توثیق شخص و اجازه نقل روایت بود؛ اظهار کرد: گاهی آن قدر مراقبت بود که گزارش شده در مواردی اگر محدثی با همه عظمت شان ؛ یک حدیث ضعیف نقل می‌کرد او را از شهر تبعید می‌کردند چه رسد به کسانی که اهل حدیث نبودند.

حجت‌الاسلام خادمیان با اشاره به آیات سوره الحاقه « وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ، لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ،ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ گفت: تعلیم قرآن هم این است که اگر کسی یک حرف ساختگی به مکتب نسبت داد؛ رگ حیات او را قطع کنید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مساله نظرسازی درباره معالم و معارف مکتب و مذهب چیزی نیست که هر جاهل نائم یا معاندی جرات و میدان ارائه داشته باشد گفت: امروز متاسفانه هر کسی جرات پیدا کرده اهل نظرسازی باشد و هیچ کس هم برخوردِ لازم را با او نمی کند. مطلع شدیم فردی که یا جاهل نائم است یا جاهل معاند در نقاب حفظ وحدت، یاوه سازی کرده که مثلا خانه‌های صدر اسلام در نداشته و فقط پارچه آویخته بوده و حقیقت آتش زدن در خانه حضرت زهرای شهیده مرضیه تحریف است و…

این مؤلف کتب حوزوی ادامه داد: این جاهل نائم یا معاند اگر از وهابیت یا بهائیت دستور گرفته بداند این صریح آیه قرآن است که تصریح و تأکید دارد خانه‌های مردم حجاز نه تنها در داشته بلکه قفل هم داشته است و این  مسئله در آیه 61 سوره نور تبیین شده است: « لَّيْسَ عَلَى الْأَعْمَىٰ حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْمَرِيضِ حَرَجٌ وَلَا عَلَىٰ أَنفُسِكُمْ أَن تَأْكُلُوا مِن بُيُوتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ آبَائِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أُمَّهَاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ إِخْوَانِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخَوَاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَعْمَامِكُمْ أَوْ بُيُوتِ عَمَّاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخْوَالِكُمْ أَوْ بُيُوتِ خَالَاتِكُمْ أَوْ مَا مَلَكْتُم مَّفَاتِحَهُ أَوْ صَدِيقِكُمْ لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَن تَأْكُلُوا جَمِيعًا أَوْ أَشْتَاتًا فَإِذَا دَخَلْتُم بُيُوتًا فَسَلِّمُوا عَلَىٰ أَنفُسِكُمْ تَحِيَّةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَكَةً طَيِّبَةً كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ

حجت‌الاسلام خادمیان گفت: معنای این آیه این است که ﺑﺮ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻭ ﻟﻨﮓ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﮔﻨﺎﻫﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ [ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺫﻛﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻏﺬﺍ ] ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ : ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﭘﺪﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻧﺘﺎﻥ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻫﺎﻳﺘﺎﻥ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﻋﻤّﻪ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻳﻲ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﺎﻟﻪ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﻤﺎﺳﺖ ، ﻳﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﺘﺎﻥ، ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﮔﻨﺎﻫﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ [ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ] ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﻲ ﻳﺎ ﺟﺪﺍ ﺟﺪﺍ ﻏﺬﺍ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ . ﭘﺲ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ [ ﻛﻪ ﺫﻛﺮ ﺷﺪ] ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻳﺪ ، ﺑﺮ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺳﻠﺎم ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﺭﻭﺩﻱ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ [ ﺩﺭﻭﺩﻱ ] ﭘﺮﺑﺮﻛﺖ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ، ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻰ  ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻴﻨﺪﻳﺸﻴﺪ.»

حجت‌الاسلام خادمیان گفت: در این آیه صراحتاً قرآن کریم می فرماید: « أَوْ مَا مَلَكْتُم مَّفَاتِحَهُ » اهل ایمان هوشیار باشند عالم و عامی شیعه ضمن این که مراقب است در تله اختلاف با دیگر مذاهب و ادیان گرفتار نشود؛ اما محکم و مستدل از حقایق معالم و معارف خود در همه ابعاد عقیدتی و تاریخی و فقاهی و … دفاع و آن را نشر می دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همان حضرت علی(ع) که به تمام انسان‌ها چه خلیفه و چه زن بیوه نان رسان یتیمان، مشورت و معاضدت می داد، در وقت خود از حق عقیدتی، سیاسی و … خود دفاع می کرد و امیرالمومنین(ع) هم در قنوتش لعن غاصب ظالم داشت و هم در منبرش خطبه شقشقیه ایراد می کرد و ناقض بیعت غدیر را رسوا می کرد.

حجت‌الاسلام خادمیان با اشاره به تؤییت حسین دهباشی که سخنی از آیت‌الله سید محمد حسین فضل‌الله نقل کرده است گفت: هم جاهل نائم یا معاندی که در فضای مجازی یاوه نویسی می کند و هم دیگران بدانند که شیعه ترویج معالم خود را از فقید نائم لبنانی یا منحرف بی کمال کذایی نمی‌گیرد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: شیعه شاگرد مکتب حضرت امیرالمومنین(ع) است که در وقتش اهل وحدت و مشورت و معاضدت و در جای خودش اهل لعن ظالم و رسوا کردن باطل است حال ظالم و باطل در هر لباسی که می خواهد باشد.

حجت‌الاسلام خادمیان با تأکید بر اینکه همگان بدانند طبق آیه قرآن خانه اهل حجاز در داشته و لذا خانه حضرت زهرا (س) هم دارای در بوده است تشریح کرد: این از مسلمات تاریخ اسلام است که درهای خانه هایی که به مسجد باز می شد به دستور خدای سبحان مسدود شد؛ جزء در خانه حضرت زهرا (س) و جاهل نائم یا معاند به‌جای این که از فقید لبنانی حرف بزند یک بار دقیق دعای ندبه را بخواند. آن گاه می‌فهمید خانه حضرت زهرا(س) و اهل حجاز در داشت.

مؤلف کتب حوزوی ادامه داد: طبق متون معتبر و متواتر خانه حضرت زهرا (س) دارای در بود و این در هم میخ داشت و اهل نقض بیعت غدیر به این خانه حمله کردند و در را آتش زدند و هتک حرمت کردند و حضرت را شهیده و فرزند در رحمش را کشتند؛ این از مسلمات تاریخ اسلام است که در واقعه هجوم، در خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند و شکستند و پهلوی حضرت را با لگد مضروب کردند و میخ در، سینه مبارکه حضرت را مجروح کرد و بر اثر این توحش حضرت به شهادت رسیدند؛ همگان می‌دانند شهادت حضرت زهرا(س) چگونه بوده است.

حجت‌الاسلام سید حسین خادمیان در پایان یادآور شد: هابیل و قابیل هم شاخه های یک درخت و برادر ابوینی بودند اما یکی قاتل شد و دیگری مقتول و البته عاقل از این واقعه جواز برادرکشی را نمی‌آموزد یا به صرف برادری منکر واقعه نمی‌شود و نشانه منافق این است که زبان گفتاری و یا نوشتاریش جلوتر از عقلش باشد.