سونامی در ترکیه

به گزارش جهت، طبق گزارش اسپوتنیک، زلزله‌ای بزرگ با قدرت ۶.۶ ریشتر جزیره «دودکانسا» در یونان را لرزاند که در آتن نیز حس شده است.مرکز زلزله ۲۴ کیلومتری شمال غربی جزیره «ساموس» در عمق ۱۰ کیلومتری اعلام شده و تاکنون خبری درباره تلفات و خسارات احتمالی این حادثه گزارش نشده است. براساس گزارش‌های منتشر شده […]

سونامی در ترکیه

به گزارش جهت، طبق گزارش اسپوتنیک، زلزله‌ای بزرگ با قدرت ۶.۶ ریشتر جزیره «دودکانسا» در یونان را لرزاند که در آتن نیز حس شده است.مرکز زلزله ۲۴ کیلومتری شمال غربی جزیره «ساموس» در عمق ۱۰ کیلومتری اعلام شده و تاکنون خبری درباره تلفات و خسارات احتمالی این حادثه گزارش نشده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده زلزله‌ای با همین شدت نیز سواحل استان ازمیر ترکیه را لرزانده است و در آتن نیز احساس شده است.

مرکز این زلزله ۱۷ کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده است.

تصاویری از تخریب برخی ساختمان‌ها در شهر اازمیر در اثر زلزله

 

شهردار منطقۀ بورنوا از توابع استان ازمیر در رابطه با این زلزله اظهار کرد: تعداد بناهای زیادی در مناطق اطراف بورنوا تخریب شده است.

پروفسور اوکان تویسوز استاد زمین شناسی: شدت زلرله ۶.۹ – ۷ ریشتر بوده است.

فرماندار ازمیر در بیانیه‌ای اعلام کرد چندین ساختمان در نتیجه این لرزه آسیب دیده و ترک برداشته و مرکز بحران در حال بررسی شرایط است.

وزیر کشور ترکیه: تا این لحظه خبر ویران شدن ۶ ساختمان به دستمان رسیده است.

ستاد بحران و مبارزه با حوادث غیر مترقبه ترکیه اطلاعیه داد

به گزارش مشرق، ستاد بحران و مبارزه با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، این زلزله ساعت ۱۴:۵۱ به وقت محلی امروز جمعه در عمق ۱۶.۹ کیلومتری دریای اژه واقع در ۱۷ کیلومتری شهرستان سفری حیصار از استان ازمیر زمین رخ داده است.

براساس گزارش منتشر شده، شدت این زلزله که حدودآ ۳۰-۴۰ ثانیه طول کشیده به حدی بوده که در شهرهای ازمیر؛ آیدین؛ و موغلا حس شده و مردم را وحشت زده به خیابان‌های شهر کشانده است.

این زلزله که خساراتی در پی داشته است.

تاکنون در باره تلفات جانی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

رسانه ها از وقوع سونامی در شهر های ساحلی ترکیه خبر می دهند.