ممنوعیت فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای غرب آسیا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل جهت، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا (کنگره) الیوت انگل و تعدادی از نمایندگان دموکرات لایحه­‌ای را ارائه دادند که طبق آن تسلیحات پیشرفته آمریکایی، جهت اطمینان از برتری نظامی و حفظ امنیت رژیم­ صهیونیستی، نباید به کشورهای غرب آسیا فرخته شوند. این قانون با عنوان قانون حفاظت از فناوری […]

ممنوعیت فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای غرب آسیا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل جهت، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا (کنگره) الیوت انگل و تعدادی از نمایندگان دموکرات لایحه­‌ای را ارائه دادند که طبق آن تسلیحات پیشرفته آمریکایی، جهت اطمینان از برتری نظامی و حفظ امنیت رژیم­ صهیونیستی، نباید به کشورهای غرب آسیا فرخته شوند.

این قانون با عنوان قانون حفاظت از فناوری پیشرفته در غرب آسیا، پس از آن اعلام شد كه دولت آمریكا قصد خود را برای فروش 50 فروند F-35 به امارات اعلام كرد.

در این لایحه فروش برخی از انواع سلاح­های آمریکایی به کشورهای غرب آسیا، به استثنای  رژیم صهیونیستی، محدود شده است، مگر اینکه این کشورها مجموعه­ای از استانداردها را با هدف اطمینان از حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و عدم استفاده از آن برای نقض قوانین بین المللی بشردوستانه داشته باشند.