قدردانی رئیسی از گزارش‌های قاچاق کالا

به گزارش جهت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست پیگیری مصوبات سفر‌های استانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از امکان سفر به استان‌ها به صورت حضوری جویا شد، گفت: امروز سفر مجازی به دو استان داشتیم؛ سفر به کرمانشاه و بجنورد (خراسان شمالی) در دستور کار بود که به دلیل محدودیت‌ها و […]

قدردانی رئیسی از گزارش‌های قاچاق کالا

به گزارش جهت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست پیگیری مصوبات سفر‌های استانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از امکان سفر به استان‌ها به صورت حضوری جویا شد، گفت: امروز سفر مجازی به دو استان داشتیم؛ سفر به کرمانشاه و بجنورد (خراسان شمالی) در دستور کار بود که به دلیل محدودیت‌ها و شیوع بیماری کرونا سفر‌ها عقب افتاد و از همین جا از مردم این دو استان عذرخواهی می‌کنم.
وی ادامه داد: مردم چه در مراجعه حضوری به دفتر و چه در نامه و همچنین در ارتباط با نمایندگان محترم دستگاه قضا در استان‌ها درخواست سفر به استانشان را دارند که عرض کردم مسئله کرونا مشکل ساز است و در اولین فرصتی که مشکلی نباشد ان شاء الله این سفر‌ها انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: “شنیدن کی بود مانند دیدن” ممکن است گزارش‌هایی در سفر‌های مجازی داده شود، ما هم بشنویم، اما این که حضوری در استان در جریان مسایل و مشکلات قرار گیریم، خیلی متفاوت است لذا سفر استانی را ترجیح می‌دهم بر سفر مجازی، اما چاره‌ای نیست و مجبوریم در این شرایط از راه دور و به صورت مجازی موارد را پیگیری کنیم.

پیگیری مصوبه‌های سفر

رییس قوه قضاییه گفت: ما در کنار انجام سفر یک برنامه پیگیری مصوبه‌های سفر را داریم که حالا که سفر انجام نمی‌شود طبیعتا این پیگیری مصوبه‌ها باید انجام شود که امروز پیگیری این‌ها را با دو استان داشتیم و قبلا هم این پیگیری را با استان‌هایی داشتیم و بعد از این هم خواهیم داشت.

رفع موانع تولید

وی با اشاره به پیگیری سفر‌های استانی ورفع موانع تولید گفت: رفع موانع تولید امروز محور کار قوه قضاییه است، چون امسال سال جهش تولید است، جهش تولید باید همراه باشد با رفع موانع تولید. وقتی تولیدکننده مشکل دارد باید از کارآفرین و از سرمایه گذار بپرسید مشکل چیست؟
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: وقتی کارآفرین و سرمایه گذار مشکلش را مطرح کرد باید بررسی شود، یک سری مشکلات در کشور عمومی است مثل مشکل قاچاق از جمله قاچاق کالا که از معضلات و یکی از موانع تولید است حتما باید این موضوع دنبال و موانع رفع شود.

تشکر از صدا و سیما

وی افزود: از صدا و سیما به خاطر پخش گزارش‌هایی در حوزه قاچاق کالا تشکر می‌کنم این گزارش‌ها مسئولان، مرزبانان و مردم را نسبت به موضوع حساس می‌کند. ممکن است بعضی‌ها ناراحت شوند، اما پیگیری این موضوع‌ها و حساسیت‌ها منشاء آثار و برکاتی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در خصوص قاچاق سیگار و پخش گزارش‌هایی در این خصوص و همچنین قاچاق پارچه از صدا و سیما، گفت: ایجاد حساسیت از طرق پخش این گزارش‌ها منشاء برکت است. یکی از موارد مثلا موضوع قاچاق کالاست، ولی موانع دیگری تولیدکننده‌ها دارند؛ رئیس کل دادگستری استان البرز و استان یزد هم اشاره کردند به موانع تولید که کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دارند.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه قضایی با توجه به جایگاهی که دارد و سازمان بازرسی با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد، باید این موانع را برطرف کند و بحمدالله در سال جاری آمار بالایی داریم از کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که رفع موانع تولید شدند و از چرخه تولید بیرون نرفتند.
وی افزود: ان شاءالله با پیگیری‌های خبری ۲۰:۳۰ این موانع را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.