همکاری مجلس با دولت در تهیه واکسن کرونا

به گزارش جهت، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور مجلس امروز، گفت: ملت ایران در عزاداری های گذشته ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان داده اند و در این روزها نیز همانطور که مراجع عظام تقلید تأکید کرده اند، لازم است اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س) با شکوه و با […]

همکاری مجلس با دولت در تهیه واکسن کرونا

به گزارش جهت، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور مجلس امروز، گفت: ملت ایران در عزاداری های گذشته ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان داده اند و در این روزها نیز همانطور که مراجع عظام تقلید تأکید کرده اند، لازم است اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س) با شکوه و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی بیان کرد: همانگونه که در طول سال‌های دفاع مقدس، رمز بسیاری از پیروزی های ملت ما «یا فاطمه زهرا (س)» بود، امروز هم دست به دعا بر می داریم و از ایشان عبور از سختی های ناشی از همه گیری بیماری کرونا و باز شدن گره های معیشتی را می خواهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این ایام، عزاداری امسال فرصت خوبی برای بزرگداشت مقام مرد میدان، عاشق واقعی خاندان اهل بیت و خادم مخلص حضرت فاطمه زهرا (س) شهید حاج قاسم سلیمانی است که با باور واقعی و قلبی به گره گشا بودن عنایات این خاندان، عمر خود را وقف دفاع از مقام انسانیت و تأمین امنیت و رفاه و آسایش مردم کرد.

قالیباف درباره همه گیری بیماری کرونا، تأکید کرد: اولویت و تأکید اصلی ما روی سلامت مردم و رفع هرچه سریعتر مشکلات و محدودیت ها است و هر مسیری که ما را سریع تر و مطمئن تر به هدف رفع دغدغه های مردم در خصوص کرونا برساند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مردم عزیز ما مطمئن باشند که مجلس در این موضوع با استفاده از توان کارشناسی متخصصان برای تأمین مالی تولید واکسن داخلی و یا خرید و یا وارد کردن واکسن با دولت همکاری لازم را خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال آینده نیز، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع این روزها مسئله بررسی لایحه بودجه سال آینده است که بودجه مهمترین سند سالانه حکمرانی کشور است که هم جهت گیری های کلان و اساسی اقتصادی در آن نمود پیدا میکند و هم در زندگی جاری مردم تأثیر ملموس می گذارد.

قالیباف گفت: ما معتقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد چرا که کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه نسبت به بودجه سال قبل، ۱۱۷ درصد رشد داشته است و هزینه ها ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده در حالی که درآمدها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: کشور ما فرصت هایی چون سه هزار میلیارد نقدینگی، اموال، املاک و دارایی های دولتی، معادن و منابع طبیعی بیشمار، سرمایه انسانی و علم و دانش تخصصی بسیار زیادی دارد و چنین کشوری می تواند حتی در همین بودجه، کسری تراز عملیاتی را کاهش دهد.