دلیل غیبت سعید محمد در افتتاحیه بزرگراه غدیر چه بود؟

به گزارش جهت، تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و افتتاح‌های نمایشی پروژه‌های دولتی در آستانه انتخابات باعث شده است که خدمت‌ رسانی‌های واقعی توسط سایر نهادها نیز تحت شعاع قرار بگیرد و بسیاری برچسب نمایشی، تبلیغاتی و انتخاباتی بودن بزنند. این برچسب زنی درحالی است که دولت به عنوان متولی اصلی عمران و آبادانی […]

دلیل غیبت سعید محمد در افتتاحیه بزرگراه غدیر چه بود؟

به گزارش جهت، تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و افتتاح‌های نمایشی پروژه‌های دولتی در آستانه انتخابات باعث شده است که خدمت‌ رسانی‌های واقعی توسط سایر نهادها نیز تحت شعاع قرار بگیرد و بسیاری برچسب نمایشی، تبلیغاتی و انتخاباتی بودن بزنند.

این برچسب زنی درحالی است که دولت به عنوان متولی اصلی عمران و آبادانی کشور طی سال‌های اخیر دست روی دست گذاشته است و صرفا ربان پروژه‌هایی را قیچی کرده که پیمانکاران بزرگی همچون قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پای آن عرق ریخته‌اند.

افتتاح آزادراه غدیر بدون مجری اصلی
همین چند روز پیش بود که آزادراه غدیر با بوق و کرنای بسیار زیاد توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما مجری اصلی این شاهکار در مراسم افتتاح غایب بود.آزادراه غدیر به طول ١٥٨ کیلومتر، دارای ٦ خط عبوری (رفت و برگشت) است که نقطه ابتدایی آن در محدوده ٣٦ کیلومتری آزادراه قزوین- کرج و در ٥ کیلومتری غرب شهرستان آبیک در استان قزوین واقع شده است.

گرچه ۷۰ درصد منابع مالی این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تامین شده است اما با رویکرد حمایت از بخش خصوصی، قرارگاه به عنوان چتر حمایتی، اجرای این پروژه را به پیمانکاران داخلی واگذار کرده بود، به گونه‌ای که حدود ۸۰ درصد آزادراه غدیر توسط بخش خصوصی اجرا شد.

چرا سعید محمد در افتتاح آزادراه غدیر غایب بود؟
عدم حضور رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا در مراسم افتتاحیه بزرگراه غدیر، موجی از واکنش‌های رسانه‌ای و اظهارنظرهای فعالان فضای مجازی را به دنبال داشت چرا که بسیاری احتمال می‌دهند این مهندس جوان و مسئول قرارگاه سازندگی خاتم به درخواست گروه‌های مختلف سیاسی به عرصه انتخابات قدم خواهد گذاشت.

اما چرا سعید محمد به این افتتاحیه نیامد؟ بعید نیست مسئول قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به دلیل پیشگیری از ایجاد شایعات و شائبه‌های انتخاباتی، عامدانه در این مراسم شرکت نکرده باشد.

به ویژه این که سعید محمد پیش از این نیز چنین کاری را کرده بود. در همین‌ تابستان گذشته بعد از جنجال غیزانیه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه با یک اقدام جهادی پروژه فاز سوم آبرسانی به غیزانیه را که طبق بر آوردها دو ماه باید به طول می انجامید ظرف مدت ۲۵ روز به پایان رساند اما سعید محمد به جای آن که خودش به مراسم افتتاحیه برود مسئولان استانی را به غیزانیه فرستاد.

قرارگاه خاتم جور دولت را کشید
سوم خرداد سال 99 عده ای از مردم بخش غیزانیه اهواز در اعتراض به حل نشدن مشکل آب روستاهای این بخش برای ساعاتی با تجمع در جاده اهواز ماهشهر جلوی تردد در این جاده ترانزیتی را گرفتند که با دخالت و درگیری نیروی انتظامی تبدیل به یک شانتاژ تبلیغاتی علیه کشورمان در رسانه‌های بیگانه شد.

اما ریشه آن بحران کم کاری دولت در آبرسانی به روستاهای این‌ منطقه طی سال‌های مختلف بود ولی باز هم قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه جور این‌ کم کاری دولت را کشید.

تلخ کردن شیرینی افتتاح پروژه‌ها
در حالی که قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان یک پیمانکار بزرگ در بسیاری از پروژه‌های شهری و کشوری فعالیت دارد و حضور سعید محمد به عنوان‌ فرمانده قرارگاه خاتم در افتتاح این مراسم‌ها و اظهار نظر درباره آن‌ طبیعی است اما برخی جریان‌های سیاسی تحمل این خدمت ‌رسانی را ندارند و به هر بهانه‌ای به آن حمله کرده و می‌کنند.

حال با این سابقه به راحتی می‌توان درک کرد که چرا سعید محمد ترجیح داده است که شیرینی افتتاح پروژه‌های عمرانی با این حملات رسانه‌ای تلخ نشود و دولتی‌ها به تنهایی پز افتتاح پروژه‌های را بدهند.