اولین وزیر نفت ایرانی بعد از انقلابم که قبل از وزارت پالایشگاه ساخته بودم

به گزارش جهت،  رستم قاسمی، وزیر سابق نفت با خبرآنلاین گفتگویی  داشته که اهم سخنان ایشان را در ادامه می‌خوانید: هنوز تصمیم نهایی برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰ را نگرفته ام و حضورم در انتخابات ۱۴۰۰ کاملا تصمیم شخصی است.به دنبال این نیستم که بیایم در رقابت‌های انتخاباتی که فردا بخواهم در یک دولتی وزیر و معاون […]

اولین وزیر نفت ایرانی بعد از انقلابم که قبل از وزارت پالایشگاه ساخته بودم

به گزارش جهت،  رستم قاسمی، وزیر سابق نفت با خبرآنلاین گفتگویی  داشته که اهم سخنان ایشان را در ادامه می‌خوانید:

هنوز تصمیم نهایی برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰ را نگرفته ام و حضورم در انتخابات ۱۴۰۰ کاملا تصمیم شخصی است.به دنبال این نیستم که بیایم در رقابت‌های انتخاباتی که فردا بخواهم در یک دولتی وزیر و معاون و امثالهم شوم.

در دوره طولانی کار اقتصادی هیچگاه فعالیت اقتصادی شخصی نکردم و  ورود مدیران دولتی به فعالیت اقتصادی باعث رانت می شود

پسرم در یک شرکت خصولتی کار میکرد سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد. بعد هم این شرکت نیروهایش را تعدیل کرد، پسر من هم جزو تعدیلی‌های آن شرکت بود و بیکار شد.
من اولین وزیر نفت ایرانی بعد از انقلاب هستم که قبل از وزارت؛ کار مربوط به نفت انجام می‌دادم و پالایشگاه ساخته بودم، واحدهای پتروشیمی ساخته بودم و هیچ کسی را با خودم به وزارت نفت نبردم.

۵۰ درصد کابینه ام را از جوان ها انتخاب می کنم و معتقد به دیپلماسی اقتدار هستم نه دیپلماسی التماس و اقدامات من برای دور زدن تحریم ها را هیچ کسی نکرد و  هشت سال هم پرونده بابک زنجانی دست وزارت اطلاعات این دولت بود اما حتی یک کارمند وزارت نفت، یک نگهبان جلوی در وزارت نفت هم در پرونده بابک زنجانی متهم نیست.

توضیح رستم قاسمی درباره ماجرای گم شدن دکل نفتی:
شرکت تاسیسات دریایی پیش‌پرداخت خرید یک دکل از خارجی ها پرداخت می‌کند و متعهد بوده که بقیه‌ پول را در یک زمان مشخصی بپردازد که نتوانسته پرداخت کند و برای همین فروشنده این دکل را تحویل نمی‌دهد و پرونده این دکل در دادگاه مطرح بوده است
لذا گم شدن دکل نفت واقعا هیچ ربطی به وزارت نفت نداشت