نامه سعید محمد به کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش جهت،سعید محمد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای به سایر داوطلبان انتخابات اعلام کرد، متهم عقب ماندگی‌ها و ضعف‌های کشور کارگزاران هستند نه انقلاب؛ ضمن اینکه منازعات انتخاباتی و زدوبندهای سیاسی به مصلحت نیست زیرا مردم از باندبازی و جناح گرایی خسته شده‌اند. متن  نامه به شرح زیر است:برادران عزیز و ارجمندم نامزدهای […]

نامه سعید محمد به کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش جهت،سعید محمد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای به سایر داوطلبان انتخابات اعلام کرد، متهم عقب ماندگی‌ها و ضعف‌های کشور کارگزاران هستند نه انقلاب؛ ضمن اینکه منازعات انتخاباتی و زدوبندهای سیاسی به مصلحت نیست زیرا مردم از باندبازی و جناح گرایی خسته شده‌اند.

متن  نامه به شرح زیر است:برادران عزیز و ارجمندم نامزدهای محترم سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سلام علیکم ؛

مطالعه­‌ تجربه رقابت‌های انتخاباتی در دوره‌های گذشته و همچنین وضعیت حاکم بر کشور و مردم عزیزمان برآنم داشت تا مطالبی را با شما برادران عزیز در میان بگذارم.

انقلاب اسلامی مردم ایران پیروزیِ گفتمانیِ مردمی خداباور و ستمدیده و مظلوم بر حکومتی وابسته و مستبد بود که به حمدالله در طول ۴۲ سال گذشته با وجود موانع و سختی­‌ها و دشمنی­‌های فراوان با تبعیت از رهنمودها و اوامر نورانی امامِ راحل و رهبر عظیم ­الشان انقلاب و حضور پررنگ و ایثارگونه­‌ی مردم وفادار دستاوردهای بزرگ، افتخارآفرین و درخور توجهی را به ارمغان آورده است.

در کنار دستاوردها، موفقیت‌ها و پیروزی‌های به دست آمده متاسفانه شاهد مشکلات، عقب ماندگی­‌ها و ناکارآمدی‌­هایی نیز هستیم که نتیجه­‌ این مسائل متاسفانه منجر به کاهش اعتماد عمومیِ مردم به مجموعه اجرایی و مدیریتی کشور گردیده است!

برادرانِ عزیز

ما مدیران باید در مقابل ناکارآمدی ها و کاستی­‌های حاکمیتی جانب توده مردم را بگیریم و به آنها حق دهیم. باید بپذیریم که وجود برخی بی عملی‌­ها، کم عملی‌­ها، دیر عملی­‌ها، سوء مدیریت‌­ها و ندانم کاری‌­ها یک واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد!

مردم از سفره، اقتصاد و معیشت خود به شدت ناراضی هستند و این نارضایتی برخاسته از زیاده‌­خواهی و رفاه‌­طلبی مردم نیست بلکه در حقیقت آنها دچار تنگنا و دشواری شده­‌اند. متهم این وضعیت ناراحت کننده کارگزاران هستند نه انقلاب!

چشم امید مستضعفین و محرومین سختی‌­دیده و رنج‌کشیده به این انتخابات است و ما باید با ارتقاء محسوس کارآمدی و توزیع عادلانه فرصت­‌ها و امکانات انقلاب اسلامی را از اتهام ناتوانی و ناکارآمدی برهانیم.

باید این انتخابات تبدیل به یک فصل تازه و سرآغاز یک تحول همه جانبه­‌ مدیریتی و پا نهادن چهره­‌های نو، گمنام، توانمند و بانشاط، همراه چهره­‌های امتحان پس داده به عرصه حکمرانی کشور شود.

ما از اهداف تعیین شده در «سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین سیاست‌های کلی» ابلاغی رهبر معظم انقلاب شدیداً عقب هستیم.

مردم از مشاهده‌ ریاکاری‌­ها، تبعیض‌­ها، بی عدالتی­‌ها، اشرافیت سیاسی و اقتصادی، قول دادن­‌ها و عمل نکردن‌­ها و شنیدنِ اخبار روزانه فساد خسته شده­‌اند!

همه توان و اراده ما باید صرف استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود در کشور خصوصاً جوانان با انگیزه، دانشمند، کارآمد، انقلابی اما منزوی برای ارتقاء امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی و حل مشکلات و مسائلی که گریبانگیر کشور و مردم عزیزمان شده است، گردد.

ورود به منازعات انتخاباتی و زد و خوردهای سیاسی به هیچ عنوان به مصلحت کشور و مردم عزیز ما نیست!

مردم از وضع کنونی که ناشی از سیاست­‌زدگی، باندبازی و جناح­‌گرایی می‌باشد خسته‌اند و از همه مسئولین و مدعیان توقع دارند که با کنار گذاشتن دعواها و منازعاتِ، دست در دست هم نهاده و با تکیه بر ظرفیت­‌های داخلی و بهره‌­مندی از موقعیت‌های بین‌المللی، هوشمندانه و بصورت جهادی و شبانه روزی مشکلات و مسائل کشور را حل نموده و طعم شیرین زندگی مومنانه و عزتمندانه را زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کام آن ها بچشانند و بنشانند.

با توجه به نکات عرض شده می‌­توان انتخابات پیش رو را که در آغازین سال­‌های گام دوم انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد فصل مهمی در ایجاد یک تحول عظیم و همه جانبه در شیوه حکمرانی و مدیریت کشور به منظور «تحقق آرمان و شعارهای انقلاب اسلامی» و همچنین اصلاح رویه­‌های اجرایی برای ساماندهی و ارائه «خدمت عادلانه، عزتمندانه و فراگیر به مردم عزیز ایران» دانست.

مهمترین تکلیفی که رهبر حکیم، از ما خواسته­‌اند تلاش برای استقرار دولت جوان انقلابی به عنوان تنها راه علاج مشکلات کشور است.

تقریر و تفسیر ایشان از دولت جوان حزب‌اللهی را باید ملاک و مبنای حرکت خود قرار دهیم و البته جوانگرایی را به هیچ عنوان نباید به معنای پیر­زدایی و تجربه ستیزی برداشت کنیم و از ایجاد دوقطبی از مفاهیم جوان_پیر و جوان گرایی_پیر زدایی باید جداً پرهیز کنیم.

البته جوانی و جوان صرفاً به منابع انسانی مربوط نمی شود فرایندها، قوانین، سازه­‌ها و کل یک سیستم باید جوانسازی شود.

از سوی دیگر تجربه هم به معنای سابقه و خاطره نیست! چه بسا افراد با سابقه‌ای که تجربه‌های موفقی نداشته‌اند و چه بسا جوانانی که با تجربه هستند. تجربه یک مفهوم تشکیکی است که مراتب دارد و حداقل و حداکثر.

باید انبوه کارآمدی­‌های نظام و انقلاب اسلامی روایت شود و کاظمی آشتیانی‌­ها، شهریاری­‌ها، احمدی روشن­‌ها، قاسم سلیمانی‌­ها، ستاری‌­ها، طهرانی مقدم‌­ها، فخری زاده­‌ها، همت­‌ها، آوینی‌­ها، صیادها، باکری‌ها و باقری‌­ها زمام امور را به دست بگیرند.

از این رو اول خودم و سپس برادرانم را که قصد نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارند دعوت می­‌کنم تا بنای رقابت‌های انتخاباتی را نه دعوا و مناقشه و مجادله، بلکه صمیمیت و صداقت و برادریِ مخلصانه قرار دهیم.

برادران بزرگوار

مهمتر از از روز انتخابات فردای انتخابات است که باید با توکل بر خدای متعال، دست در دست هم، همگام و همدل در راستای اعتلای نام ایران عزیزمان در یک سنگر و تحت اراده و هدایتِ رهبر انقلاب و متکی و دلگرم به حضور و پشتیبانی مردم عزیز در مقابل همه خباثت­‌ها، رذالت‌­ها و دشمنی‌­های دشمنان اسلام و ایران خصوصاً آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت و ایستادگی نموده و برای ادای این امانت بزرگ و رساندن این کشتی طوفان­زده به ساحل امنِ ایمان و آرامش تلاش و مجاهدت نماییم.

به امید روزهای بهتر برای مردم ایران اسلامی

برادر شما/ سعید محمد