از نیم نگاه اصلاحات به لاریجانی تا انتخاباتی پرشور و دومرحله‌ای / تکلیف آذری جهرمی مشخص شد/ سخنان تند ضرغامی خطاب به حامیان دولت

به گزارش جهت، اگر چه تا آغاز نام‌نویسی داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری فاصله چندانی نداریم اما هنوز نامزدهای قطعی و اصلی برا یمردم مشخص نیستند. البته کم نیستند افرادی که برا یحضور در این عرصه اعلام آمادگی کرده‌اند اما با این وجود حضور اسامی بزرگ هنوز به صورت رسمی از حضور در انتخابات سخنی به میان […]

از نیم نگاه اصلاحات به لاریجانی تا انتخاباتی پرشور و دومرحله‌ای / تکلیف آذری جهرمی مشخص شد/ سخنان تند ضرغامی خطاب به حامیان دولت

به گزارش جهت، اگر چه تا آغاز نام‌نویسی داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری فاصله چندانی نداریم اما هنوز نامزدهای قطعی و اصلی برا یمردم مشخص نیستند. البته کم نیستند افرادی که برا یحضور در این عرصه اعلام آمادگی کرده‌اند اما با این وجود حضور اسامی بزرگ هنوز به صورت رسمی از حضور در انتخابات سخنی به میان نیاورده‌اند.

بر همین اساس، گزیده اخبار و اظهارنظرهای منتشر شده در رسانه‌ها با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ که در بازه زمانی ۴۸ ساعت گذشته منتشر شده است،  با این بسته خبری در اختیار شما قرار می‌گیرد:

نیم نگاه اصلاحات به کاندیداتوری علی لاریجانی
رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب و یک از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی فعلاً اعلام حضور نکرده و در فهرست جریان‌های اصلاح‌طلب هم مطرح نیست تا زمانی که بتوانیم از نیروهای درون جبهه اصلاحات حمایت کنیم، این کار را نمی‌کنیم تلاش نیروهای اصلاحات این است که از نیروهای درون جریان استفاده کنند اگر هم دولت ائتلافی قرار است تشکیل شود از درون جبهه اصلاحات باشد اما معتقدم برای هر گونه تصمیم‌گیری در این زمینه هنوز زود است و باید منتظر ثبت‌نام‌ها و تأیید شدگان قطعی باشیم تا بتوانیم شفاف‌تر صحبت کنیم.

 

تکلیف آذری جهرمی مشخص شد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات از حضور در انتخابات منع شد. با تایید اصلاحیه مجلس توسط شورای نگهبان، حداقل سن کاندیدا‌های ریاست جمهوری، ۴۰سال خواهد بود.

سخنان تند ضرغامی خطاب به حامیان دولت
زئیس اسبق صداوسیما با اشاره به اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور در کلاب هاوس اظهار داشت: نمی دانم کسی نیست جواب آقای جهانگیری را بدهد و بگوید این کارنامه آقای روحانی است؛ شما از چی دارید دفاع می کنید؟ بعد درباره بحث مفاسد اقتصادی می گوید تمام فعالیت‌های اقتصادی برادرم در دوره احمدی نژاد انجام شده است! پس این نشان می دهد یکسریضرغامی با اشاره به اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور در کلاب هاوس اظهار داشت: نمی دانم کسی نیست جواب آقای جهانگیری را بدهد و بگوید این کارنامه آقای روحانی است؛ شما از چی دارید دفاع می کنید؟ بعد درباره بحث مفاسد اقتصادی می گوید  تمام فعالیت‌های اقتصادی برادرم در دوره احمدی نژاد انجام شده است! پس این نشان می دهد یکسری زمان احمدی نژاد با یک عده کانال دارند و کارشان را انجام می دهند، زمان روحانی هم با یک عده دیگر کارشان را جلو می برند!  زمان احمدی نژاد با یک عده کانال دارند و کارشان را انجام می دهند، زمان روحانی هم با یک عده دیگر کارشان را جلو می برند!

ضرغامی با اشاره به عملکرد نامناسب دولت؛ گفت: امروز تمام کسانی که در این هشت سال روی کار بوده اند و تمام کسانی که به آن‌ها کمک کردند، به این معنا که با آقای روحانی همفکر و همراه بودند و مسائل را توجیه کردند نباید از آمدن و شرکت در انتخابات دم بزنند.چون حرف جدیدی برای مردم ندارند

وی تصریح کرد: ما باید زیر میز این افراد هم بزنیم، تصریح کرد: عملکرد اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی ریموتی روحانی هیچ نقطه قوتی ندارد؛ مثلا در شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌ترین حرف‌ها خطاب به رئیس جمهور مطرح می‌شود، ولی انگار با یک بشقاب حرف می‌زنیم. به همین دلیل من سمبلیک گفته ام هر کاری آقای روحانی کرده برعکس آن را انجام می‌دهم.

وی با بیان اینکه یکی از شعار‌های من این است که «ضرغامی روحانی نیست»، افزود: هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هر کدام نقاط قوت و ضعفی داشتند و اصلا اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به این همه پیشرفت اشاره کردند این پیشرفت‌ها که از لای بته بیرون نیامده اند و کار این آقایان و البته بدنه اجرایی کشور است.
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تاکید کرد: فرق آقای احمدی نژاد با آقای روحانی در این بود که او وقتی مسکن مهر را به عنوان یک کار اساسی شروع کرد ایستاد و این طرح را به پایان برد، اما آقای روحانی نتوانست طرح تحول سلامت را به یک جایی برساند.

پیش بینی جالب غرضی

سید محمد غرضی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش بینی کرد که با توجه شرایط انتخاباتی کشور و نزدیکی آرای داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات به دور دوم کشیده شود.

وی در واکنش به درخواست شورای نگهبان از وزارت کشور برای ساماندهی شرایط نام‌نویسی داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و اجرای بندهایی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: این موضوع در تشخیص شورای نگهبان است اما مردم را از تجربیات برخی از افراد که قصد خدمت دارند محروم می‌کند.



پیش‌بینی رقابتی شدن انتخابات آتی

حسین مرعشی درباره امکان شکل گیری یک انتخابات رقابتی و دو قطبی اظهار داشت: حتما انتخابات رقابتی می شود، ولی درباره ی وزن کاندیدای هر دو جناح نمی شود از هم اکنون سخن گفت. تا وقتی گزینه ها نهایی نشود نمی شود در این باره اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: با این حال شاهد رقابت تنگاتنگی هستیم بر اساس نظر سنجی ها میزان مشارکت تاکنون 35 درصد است و رای جناح ها هم خیلی به هم نزدیک است و نمی توان پیش بینی کرد کدام جناح پیروز خواهد بود. این امر به تحولات هفته های منتهی به انتخابات بستگی دارد.