علیرضا زاکانی به جمع داوطلبان ریاست جمهوری پیوست

به گزارش جهت، عليرضا زاکاني در اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در جنوب شهر تهران، ميدان خراسان متولد شد. پدربزرگ مادري اش آذري و اهل تبريز بودند، جد مادري‌اش اهل کاشان بود و اجداد پدري‌اش اهل روستاهاي حومه شمالی تهران (زایگان و لالان) بودند؛ اما پدر ایشان، اهل شهر ري بودند. همسرش نيز اصالتا […]

علیرضا زاکانی به جمع داوطلبان ریاست جمهوری پیوست

به گزارش جهت، عليرضا زاکاني در اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در جنوب شهر تهران، ميدان خراسان متولد شد. پدربزرگ مادري اش آذري و اهل تبريز بودند، جد مادري‌اش اهل کاشان بود و اجداد پدري‌اش اهل روستاهاي حومه شمالی تهران (زایگان و لالان) بودند؛ اما پدر ایشان، اهل شهر ري بودند. همسرش نيز اصالتا تبريزي است و معاون حوزه هاي علميه استان تهران است.

پدرش مرحوم حاج حسین زاکانی از ورزشکاران با سابقه شهر ري و تهران، داور بين المللي درجه یک کشتي و از دوستان صميمي جهان پهلوان تختي و در ورزش هاي باستاني و کشتي پهلواني هم از سرآمدان ايران و به مدت 28 سال مسوول برگزاري مراسم سالگرد مرحوم تختي بود. عليرضا زاکاني خود نیز قبل از حضور در مناطق عملیاتی و مجروحیت دست راستش کشتي گير بود.

زاکاني سه فرزند دختر دارد که دو نفرشان ازدواج کرده اند. اولي دانشجوي دانشگاه تهران است؛ داماد اولش که دانشجوي دانشگاه تهران بوده و در حوزه علميه درس حوزوي مي خواند، برادر شهيد است و پدر و پدربزرگ و برادرش هرسه روحاني اند. فرزند دومش هم دانشجوي مهندسي کامپيوتر در دانشگاه صنعتي شريف است، داماد دومش نيز دانشجوي همان دانشگاه و فرزند يک رزمنده و جانباز 70 درصد دفاع مقدس مي باشد.

زاکانی هم‌اکنون رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ است. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم و همچنین نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است.

زاکانی سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲ و عضویت در هیئت منصفه مطبوعات را نیز در کارنامه دارد. تحصیلات دانشگاهی وی، در دانشگاه تهران و در رشته تحصیلی پزشکی هسته‌ای بوده‌است.