پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حسین کنعانی در گفتگو با جهت پرس:

ساعت ۱۵ روز سیزدهم دی ماه ۱۴۰۲، درست چهار سال بعد از شهادت حاج قاسم در سوریه، صدای دو انفجار مهیب در مسیر گلزار شهدای کرمان به گوش رسید؛ صدایی که خیلی زود مسجل شد ناشی از انفجار بمب و حملات تروریستی سازماندهی شده توسط اسرائیل آن هم خارج از گیت های امنیتی و  نزدیک به آنها بوده است؛ دو انفجاری که در همان ابتدا با پرتاب ساچمه های بسیار زائران مرقد شهدای کرمان را به خاک و خون کشید؛ در میان شهدا تعداد بسیاری کودک و مادر و بانوان پر پر شده سرزمینم به چشم میخورد.

منتشر شده در 16 دی 1402
در سرویس

مادران و بانوان و شهیده های قهرمانی که در تقارن عجیبی با روز مادر و در هیاهوی تجدید پیمان با سردار دل ها به دست عاملان جنایتکار و کودک کش اسرائیل به سوی حق شتافتند و کودکان پر پر شده ای که همانند گل های تازه شکوفا شده به دست دشمن زبون به خاک و خون کشیده شدند. به گفته مسئولین امنیتی حملات تروریستی مشابه دیگری  در دیگر مراسمات سالگرد حاج قاسم در کشور طراحی شده بود که با تلاش های امنیتی و اطلاعاتی خنثی شده است. اسرائیل و ایادی و دست نشانده های آنها به طور مستقیم  با عناوینی مانند ” مانند جوی خون در ایران راه می اندازیم” یا ” زمستان سرد و سخت در انتظار ایران” به طور چراغ خاموش مسیولیت این حملات را به عهده گرفتند اما بعد از آنکه فشارها بیشتر شد در حالیکه پیش از آن داعش این جنایت را رد کرده بود با تاخیر بسیار مسئولیت آن را بر عهده گرفت! بیانیه ای که تحت هدایت صهیونیست‌ها صادر شد و دم خروس صهیونیست‌ها از آن بیرون زد! بیانیه ای که مستندات و واقعیت های بسیاری وجود دارد که ساختگی و تنها برای رفع اتهام از صهیونیست های کودک کش است. برای تحلیل این واقعه با حسین کنعانی، کارشناس سیاسی گفتگویی داشتیم که در ادامه میخوانیم.

*جناب کنعانی مقدم! تحلیل شما از واقعه کرمان و نقش رژیم صهیونیستی با توجه به تهدیدات و حرف هایی که از سوی آنها عنوان شده و می شود؛ چیست؟

سلسله اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و امریکا و ایادی اش در داخل کشور، گروه ها ی منافقین و داعش و ریگی و امثالهم حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی به سبب ضربات سنگینی که در طوفان الاقصی خورده و آمریکا در دریای سرخ و عراق  متحمل شده و برای عبور  از بحران داخلی دست به ترور های سریالی و زنجیره ای زده است. پیش از این هم آقای نتانیاهو گفته بود که من از استراتژی هزار ضربه چاقو  و هزار زخم استفاده می کنم و هم فرماندهان مقاومت  و هم مقاومت ایران را تهدید کرده بود که من انتقام خواهم گرفت و در این مسیر اقداماتی  که انجام می شود همه در راستای جبران شکست های اسرائیل در غزه و فرار از تله ای است که برایش گذاشته شده است. چنانچه در گزارشات آمده بیش از ۸۰۰  خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منهدم شده، ۷ هزار نفر مجروح و بیش از هزار نفر کشته داده و شاید در جنگ های گذشته رژیم صهیونیستی چنین تلفاتی بی سابقه باشد.

تحلیل بنده این است که اسرائیل با استفاده از مزدوران شان و پول دادن به گروه های تروریستی مانند داعش سعی دارند با اقدامات کور و تروریستی ایجاد ترس و  واهمه کنند. تجربه تاریخی نشان داده همانطور که حضرت امام گفتند “ما را بکشید، ما زنده تر  می شویم” بعد از ۷ هزار ترور منافقین و شهادت ۷هزار مردم بی گناه، مردم ما قدرتمندتر، مستحکم تر و قوی تر وارد صحنه شدند و  نسل  جنایتکاران را برکندند.

در این حادثه به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی هم از پیکر پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می ترسد و هم زائرانش که برای زیارت رفته بودند وحشت دارد و این نهایت استیصال اسرائیل و آمریکاست که حاضرند دست به چنین جنایاتی بزنند و با عواملی همچون داعش برای حفظ خود تلاش کنند.

* برخی تهدیدات و خط و نشان های اسرائیل و ایادی و ماموران موساد و … ایران را به انتقام تهدید می کنند مانند اینکه ” ما جوی خون راه می انداریم” یا ایران را به “زمستانی سرد و سخت” تهدید کرده اند؛ این صحبت ها و تهدیدات هر چند پوچ و تک ولی عنوان شده ولی در مقابل آمریکا و اروپا مدعی میشوند که نه این اقدام تروریستی وحشتناک بعید است کار اسرائیل باشد! این دیدگاه دوگانه را چطور تحلیل می کنید؟

ببینید قطعا  اگر داعش این کار را کرده باشد، اگر گروه های تروریستی داخلی این کار را کرده باشند یا نکرده باشند، هیچ تاثیری در شریک بودن در این جنایت برای آمریکا و اسرائیل نیست چنانچه آمریکا همان اسرائیل است و هیچ فرقی میانشان نیست چراکه با توجه به صحبت های بایدن هر گلوله ای که به سمت فلسطینی ها شلیک می شود یا هر اقدام تروریستی که سوریه انجام میشود مانند  شهادت سردار سید رضی موسوی یا شهید آروری نماینده حماس در بیروت به شهادت رسید  و امروز هم  حملاتی که بر علیه حشدالشعبی انجام شد همگی با چراغ سبز امریکا انجام میشود پس متهم اصلی آمریکا  و ایادی رژیم صهیونیستی  هستند حالا با عناوین مختلف.

اینجا نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه سردار سلیمانی یکی از ماموریت هایش این نبود که مرزهای فیزیکی ما را حفظ کند بلکه مرزهای  امنیتی ما را که از مدیترانه گرفته تا شرق ِآسیا را داشت حراست و پاسداری می کرد! مسئولین ما باید بدانند که حفظ امنیت با همه دشمنی هایی که دشمن دارد جزو اولویت هایی است که بایستی به آن توجه کنند و  در مقابل با تروریست کفایت نمیکند که بگوییم تروریست انتحاری بوده و کشته شده یا ما  تعقیبش کرده و میگیریمش بلکه  کار امنیتی و اطلاعاتی این است که پیش از آنکه تروریستی اقدام کند و از مرزهای  کشور عبور کرده  و بخواهد در عملیاتی شرکت کند، شناسایی و دستگیر شود و از صحنه خارج شود.

* ابعاد این جنایت چنان گسترده و هولناک بوده که همه کشورها حتی کشورهای  اروپایی و امریکا هم واکنش نشان می دهند  و آمریکا در همان ابتدا به نوعی با واهمه عنوان می کند کار ما نبود! این امر آیا نشئت گرفته از همان انتقام سخت است؟

انتقام سخت ما برعلیه نیروهای نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و ایادی آنها است هرگز مشی  ما هرگز مشی تروریستی که اسرائیل و آمریکا و داعشی ها در کشتار زنان و کودکان دارند نبوده و نخواهد بود. ترس آنها این است که همین گروه های تروریستی باقی مانده در نقاط مختلف که خیلی هایشان هم ملیت اروپایی  دارند همین اقدامات را در انگلیس، فرانکفورت و پاریس و مونیخ و … انجام دهند و اگر راست می گویند  و امنیت  خودشان را می خواهند باید با ایران همکاری کنند که جلوی تروریست گرفته شود وگرنه  اگر ایران مبارزه با تروریست را رها کند قطعا در آینده شاهد هزاران ماشین بمب گذاری در پایتخت های کشورهای اروپایی و آمریکا خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/153931

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی