پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خورشید گرفتگی روز گذشته در منطقه آمریکای شمالی(آمریکا، مکزیک و کاندا)، باعث شد تا ترافیک اینترنت نسبت به زمان مشابه هفته قبل آن کاهش پیدا کند.

منتشر شده در 21 فروردین 1403
به نقل از کلودفلر، روز گذشته خورشید گرفتگی کامل در منطقه آمریکای شمالی اتفاق افتاد و افراد در مکزیک، کانادا و آمریکا شاهد گرفت کامل خورشید بودند. اکنون داده‌ها نشان می دهد که ترافیک اینترنت این مناطق در حین خورشید گرفتگی افت کرده است.داده‌های کلودفلر تأثیر واضح این پدیده را بر ترافیک اینترنت از مکزیک تا کانادا نشان داد. این داده‌ها مشخص کرد که ترافیک ارسالی در مقایسه با هفته قبل 12 درصد کاهش یافته است.
شرکت آمریکایی کلودفلر خدمات مربوط به شبکه و کاهش حملات DDoS را ارئه می‌دهد. بر اساس داده‌ها ایالت‌های ورمونت، آرکانزاس، ایندیانا، مِین، نیوهمپشایر و اوهایو در حوالی زمان کسوف افت ترافیکی 40 درصدی یا بیشتر را تجربه کردند.

به گزارش جهت پرس؛ مکزیک

قبل از اینکه کسوف در ایالات متحده قابل مشاهده باشد، مکزیک ابتدا آن را تجربه کرد. ایالت هایی که در منطقه کسوف قرار داشتند، مانند کواویلا، دورانگو و سینالوآ، کاهش قابل توجه ترافیک را تجربه کردند. حتی مکزیکو سیتی، واقع در جنوب، تحت تأثیر قرار گرفت.

کانادا

پس از مکزیک و ایالات متحده، کانادا در مسیر کسوف قرار گرفت. جزیره پرنس ادوارد بیشترین افت(48درصد) را در کانادا تجربه کرد. این منطقه با جمعیتی کمتر از 200هزار نفر، یکی از استان‌های دریایی شرق کانادا است که در خلیج سنت لارنس واقع شده است. بعد از آن نیوبرانزویک و نیوفاندلند-لابرادور به ترتیب شاهد افت 40 و 32 درصدی بودند.

انسان و پدیده‌های طبیعی اطراف با یکدیگر پیوستی ناگسستنی دارند به طوریکه پدیده خورشید گرفتگی هم به طور قابل توجهی بر ترافیک اینترنت تأثیر می گذارد. این آخرین خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده در آمریکا تا 23 آگوست 2044 (2شهریور1423) بود. پس از آن کسوف بعدی با وسعت مشابه برای 12 آگوست 2045 (22مرداد 1424) پیش بینی شده است.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/166665

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی