پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با جهت:

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تناقض شعار نامزدهای انتخابات به رسانه‌های بیگانه بهانه فضاسازی را می‌دهد.

منتشر شده در 8 خرداد 1400
در سرویس

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جهت درباره مسائل و موضوعات پیش روی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای زیرساخت‌های فرهنگی و سیاسی جامعه، علاقه‌مندی و حساسیت مردم به سرنوشت کشور، قطعاً روحیه مشارکت‌ جویی مردم در انتخابات بالا خواهد بود؛ اما با این‌حال وجود تناقض در شعارها و وعده‌های کاندیداها و مسئولان کشور با اعمال آنان، تبعاتی در پی خواهد داشت و حداقلش این است که رسانه‌های بیگانه درباره این تناقضات فضاسازی خواهند کرد.

سرمایه‌گذاری رسانه‌های بیگانه بر شکاف‌ها و تناقضات انتخابات
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس ادامه داد: به نظرم، سرمایه‌گذاری رسانه‌های بیگانه بر روی شکاف‌ها و تناقضات میان وعده‌ها و عملکرد بخش مدیریتی و اجرایی کشور، چالش جدی و قابل‌توجهی است. ما باید کوتاهی‌ها و ایرادات را شناسایی کرده و با اقدامات کاربردی و مواضع منطقی بتوانیم هزینه این چالش و خلأ را کمتر کنیم.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: تمام کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، سابقه مدیریتی در کشور دارند و مردم مدیریت این‌ها را درگذشته دیده‌اند، بنابراین مردم می‌توانند با بررسی و مرور اقدامات گذشته کاندیداها و تحلیل و نظارت درباره برنامه‌های اعلامی آنان، نسبت به انتخاب شایسته‌ترین فرد برای ریاست جمهوری اقدام کنند. درواقع، ظرفیت‌ها، خلاقیت‌های مدیریتی، جسارت، شجاعت و خطرپذیری، مردم محوری و کارآمدی تمامی کاندیداها را می‌توان از طریق عملکرد و موضع‌گیری‌های آنان دریافت.

نامزدها درگیر حواشی نشوند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بدین ترتیب، در چنین شرایطی سابقه اقدامات و رفتارها کاملاً روشن است، بنابراین نیازی نیست کاندیداها در آستانه انتخابات درگیر حواشی شوند و اظهارات و وعده‌هایی داشته باشند که درگذشته از آنان مشاهده نشده است. از منظر معرفت عمومی، به نظرم مردم از بسیاری از مسئولین و مدیران گذر کرده‌اند و به‌ خوبی میزان واقعی بودن وعده‌های انتخاباتی را متوجه می‌شوند.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین در شرایط فعلی، صداقت موردپسند و مطلوب جامعه است. متأسفانه من تاکنون ندیده‌ام مدیر و مسئولی درباره مواضع، عملکرد و یا حتی اقدامات انجام نداده و تصمیمات اشتباه گذشته با مردم صادقانه صحبت و از آنان عذرخواهی کند.

عباس زاده مشکینی معتقد است: از سوی دیگر، برخی مسئولان و سیاسیون کشور ظرفیت و تحلیل اطلاعات مخاطب عام را ناچیز، محدود و سطحی می‌پندارند که همین موضوع خرده انگاری افکار عمومی امر بسیار مذمومی است. درواقع، این برداشت و تصور اشتباه از مخاطب باعث می‌شود تا مسئولان و کاندیداها نیز برنامه‌های شعاری و غیرقابل تحقق ارائه کنند و با ضعیف پنداری افکار عمومی بتوانند اطلاعات غیر کارشناسی را به خورد مردم دهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/112114

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی