پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طی هفته‌‎های اخیر گمانه زنی‌ها درباره وضعیت سلامت رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است.

منتشر شده در 30 آبان 1400
در سرویس

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی برای انجام برخی آزمایشات پزشکی به بیمارستان نظامی «والتر رید»، انتقال یافت و اختیارات او به مدت ۹۰ دقیقه به «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا واگذار شد.

این روند بار دیگر گمانه زنی‌های بسیاری را درباره وضعیت سلامتی وی ایجاد کرده است.

به گزارش «دیلی میل»، «رونالد ریگان زمانی که از سمت خود کنار رفت ۷۷ سال داشت و بایدن اکنون در سال نخست ریاست جمهروی خود ۷۹ ساله است؛ او که به طور فزاینده‌ای ضعیف و بداخلاق به نظر می‌رسد، دچار سردرگمی و مستعد گاف می‌شود.»

حتی تیم روابط عمومی کاخ سفید دیگر نمی‌تواند روی این بدبیاری‌ها او، مانند تکان دادن سر در طول کنفرانس آب و هوایی گلاسکو و دیدارش با شاهزاده انگلیسی که خبرساز شد، سرپوش بگذارد.

این در حالی است که بلایای سیاسی مانند خروج از افغانستان نیز همچنان بایدن را آزار می‌دهد.

«نیوت گینگریچ»، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، چنین ترس‌هایی را خلاصه کرده و می‌گوید «این غم‌انگیز و کمی ترسناک است که رئیس جمهور آمریکا، فردی که مسئول تسلیحات هسته‌ای است و نماینده آمریکاست، گیج، ضعیف، ناتوان و نامطمئن به نظر می‌رسد.»

این موارد به این واقعیت اشاره می‌کنند که او به «کارت‌های نشانه» نیاز دارد تا هنگام ملاقات با سران جهان یا مواجهه با مطبوعات، او را به اقدام وا دارد.

در ماه سپتامبر، بایدن نام نخست‌وزیر استرالیا را فراموش کرد و او را «آن فرد پایین‌ دست» خطاب کرد.

پیش از این، به نظر می‌رسید که او تلاش می‌کند تا نام وزیر دفاع خود را به خاطر بسپارد و او را «مردی که آنجا را اداره می‌کند» خطاب می‌کرد.

در همین حال به تازگی یک نظرسنجی نشان داد میزان محبوبیت بایدن به ۳۶ درصد کاهش یافته که پایین‌ ترین میزان برای او به شمار می‌رود و ۵۳ درصد معتقد بودند که بایدن برای این سمت مناسب نیست.

در یکی از رویدادهای اخیر، حضار مشاهده کردند که او منتظر است تا به همکاران ۱۰ یا ۲۰ ساله اش که ایستاده بودند، معرفی شود؛ چنان که گویا آن‌ها را نمی‌شناسد.

منتقدانی که زمانی در مورد زوال روانی بایدن زمزمه‌هایی می‌کردند، اکنون آشکارا می‌گویند که رئیس جمهور آمریکا به زوال عقل، احتمالا آلزایمر مبتلاست.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/83466

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی