پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

فعالان رسانه‌ای با ثبت نام برخی ازکاندیدهای ریاست جمهوری پدیده دو قطبی در انتخابات را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

منتشر شده در 12 خرداد 1403

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ همزمان با ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری زمزمه‌های از ایجاد دو قطبی در انتخابات پیش رو شنیده می‌شود. این زمزمه‌ها بیشتر حول محور آقایان جلیلی و لاریجانی از دو طیف و جناح متفاوت است. برخی از فعالان رسانه‌ای این دو قطبی را ترفندی برای بالا بردن مشارکت در انتخابات و جذب آرای قشر خاکستری دانستند و در مقابل گروهی دیگر این کار بی‌فایده عنوان کردند.

سعید جلیلی تاکنون بدون مشکل در انتخابات‌های ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ حاضر شده که در مرتبه اول شکست خورد و در آخرین حضور خود به نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد. انتخابات چهاردهم، سومین حضور جلیلی در این رقابت است. علی لاریجانی نیز برای سومین بار قصد ورود به پاستور را کرده است. اولین‌ بار در سال ۱۳۸۴ بود که شکست خورد و در دومین حضور خود که سه سال پیش اتفاق افتاد، از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد. باید منتظر ماند و دید که شورای نگهبان این بار چه تصمیمی برای لاریجانی می‌گیرد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای با علم به سابقه هر دو کاندیدا باز هم توییت‌های رقابتی می‌زنند و هر کدام در حمایت یا علیه افراد اظهار نظر می‌کنند. برخی امیدشان به شورای نگهبان است تا لاریجانی را رد صلاحیت کند، برخی دیگر از کم بودن طرفداران جلیلی و رای نیاوردن او صحبت می‌کنند.

دسته‌ دیگری از کاربران این دو قطبی‌ها به ضرر کشور می‌دانند و هدفشان ایجاد وحدت و همکاری است. برخی دیگر برعکس فکر می‌کنند و این دو قطبی‌ها نشات گرفته از شور انتخاباتی می‌دانند و معتقدند اتفاقا باعث تحریک مردم برای فکر کردن و انتخاب اصلح می‌شود به شرط آنکه مرزهای اخلاقی را رعایت کنند.

در نهایت هر دو طیف معتقدند طیف رقیبشان از سبد رای کمی برخوردار است. در ادامه توییت‌های فعالان رسانه‌ای را بخوانید …

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171990

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی