پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جستجوی نام پزشکیان در گوگل را نشان می‌دهد که با توجه به اوج‌گیری آن و به ویژه مقایسه با قیمت دلار و طلا، شکل فواره‌گون داشته. تا جایی که برخی از پدیده بودن پزشکیان در انتخابات گفتند.

منتشر شده در 21 خرداد 1403
در سرویس

در بررسی ارتباط جستجوی نام پزشکیان و ارتباط آن با سبد رأی احتمالی گوگل ترنز نتایج چالبی را منتشر کرد.

گوگل ترندز، نزدیکترین سکوی مجازی برای نشان دادن دغدغه مردم است. نمودار اول، جستجوی نام پزشکیان در گوگل را نشان می‌دهد که با توجه به اوج‌گیری آن و به ویژه مقایسه با قیمت دلار و طلا، شکل فواره‌گون داشته. تا جایی که برخی از پدیده بودن پزشکیان در انتخابات گفتند. اگرچه سابقه جستجوهای گوگلی مردم ایران نشان می‌دهد هر جستجویی به معنی محبوبیت نیست، باید در نظر داشت که جدید بودن مسعود پزشکیان در صحنه رقابت ریاست جمهوری برای جامعه ایران می‌تواند شگفتی‌ساز باشد.

اما مهمتر از نکته میزان جستجوی نام پزشکیان، نمودارهای بعدی است. اولا جستجوی نام پزشکیان دیرینگی اندکی دارد. در واقع نرخ ماندگاری کمی دارد و این به معنی آن است که شناخت اولیه از پزشکیان نتوانسته توجهات را همچنان بالا نگهدارد.

ثانیا اگرچه میزان جستجوها در استان‌های مختلف ایران تقریبا یکسان است، استان تهران در رتبه دهم قرار گرفته. یعنی طبقه متوسط شهری قهرکرده از سیاست، واکنش همدلانه‌ای با احراز صلاحیت پزشکیان برقرار نکرده است. توجه کنیم که سبد رأی اصلاح‌طلبان در برخی استان‌ها پربارتر است و اتفاقا این سبد رأی در سه جغرافیای نخست جستجوی نام پزشکیان نیست.

در نتیجه باید گفت صرف سبقت نام پزشکیان از متغیرهای مورد دغدغه مردم مانند طلا و ارز، دلیل بر امکان پدیده‌مندی پزشکیان نیست و البته پدیده‌مندی او در استان‌های که برای او رأی می‌سازد و او را پیشتاز می‌کند، نیست.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172755

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. .
    آذر منصوری اصلاح‌طلب گفت: به زودی ستاد انتخابات جبهه‌ی اصلاحات راه اندازی می‌شود.

    خانم منصوری،
    دارید خودتان را به همان تله‌ای می‌اندازید که سال 88 میرحسین افتاد زیرا پیشاپیش رئیس جمهور مجهز به گازانبر تعیین گردیده تا باقیمانده‌ی جبهه‌ی اصلاحات را به دامن براندازان سوق دهد.
    باز مرغک فوق دیواری نشست، دیده سوی دانه‌ی دامی ببست.
    بار دیگر سوی این دام آمدیت، خاک اندر دیده‌ی توبه زدیت.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی