پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اولین مناظره شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه (۲۸ خرداد ماه) در ساختمان شیشه‌ای سازمان صداوسیما در حالی برگزار می‌شود که بر اساس آنچه وعده داده شده، با تفاوت‌هایی در محتوا و نحوه اجرا و همچنین زمان پخش، نسبت به دوره‌های قبل همراه خواهد بود.

منتشر شده در 27 خرداد 1403
در سرویس

اولین مناظره انتخاباتی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی فردا شب برگزار می‌شود که نامزدها به سوالات از پیش تعیین‌شده‌ای پاسخ می‌دهند. رییس سازمان صداوسیما در آخرین اظهارات خود درباره‌ی مناظره‌ها تاکید کرده است که محورهای مناظره‌ها قبل از آغاز در اختیار ستادهای نامزدها قرار می‌گیرد.

ـ این دوره از انتخابات با پخش پنج مناظره همراه خواهد بود و بر این اساس، دو مناظره به سه مناظره معمول سال‌های گذشته اضافه شده است.

ـ مدت زمان پخش مناظره‌ها هم چهار ساعت است و از ۲۰ تا ۲۴ در روزهای مشخص شده، روی آنتن شبکه یک می‌رود.

ـ پخش مناظره‌های انتخاباتی از فردا آغاز می‌شود. نخستین مناظره دوشنبه ـ ۲۸ خرداد ماه ـ از ساعت ۲۰ در مدت زمان چهار ساعت روی آنتن می‌رود.

ـ مناظره‌های دوم و سوم به ترتیب پنجشنبه (۳۱ خرداد) و جمعه (اول تیر) در همین ساعت پخش خواهند شد و مناظره‌های چهارم و پنجم هم ۴ و ۵ تیر ماه از شبکه اول سیما پخش می‌شوند. ساعت برگزاری مناظره آخر به دلیل جشن غدیر و به منظور بهره‌مندی مردم از مشاهده آخرین مناظره و شرکت در این جشن تغییر کرده و مناظره پنجم بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه ۵ تیر، از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ پخش خواهد شد.

ـ درباره ساختار مناظره در این دوره تاکید شده است طراحی سولات مشخص و دقیق است و جلوی کلی‌گویی‌ها را خواهد گرفت. در این طراحی‌ها تلاش شده حداکثر ظرفیت برای پاسخگویی‌ها اتفاق بیفتد و بر مشارکت با نخبگان تاکید شده است.

ـ مجری مناظره‌های انتخاباتی در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ مرتضی حیدری بود اما در حال حاضر اجرای برنامه توسط او منتفی و به مهدی خسروی سپرده شد.

ـ درباره دکور مناظره‌های انتخاباتی هم توضیحی مجزا توسط رییس صداوسیما مطرح نشده با این همه اعلام شده آماده‌سازی دکورها و زیرساخت‌های فنی نهایی شده است. تاکنون عکسی هم از دکور مناظره رسمی یا غیررسمی منتشر نشده است.

ـ در این دوره سکوهای دارای مجوزدار و خبرگزاری‌ها هم می‌توانند از طریق هماهنگی با اداره کل صدور مجوز ساترا نسبت به اخذ قاب اختصاصی (آی‌فریم) اقدام به پخش مناظره‌های انتخاباتی هم‌زمان با رسانه ملی کنند.

ـ مناظره‌ها همزمان از شبکه‌های رادیویی هم زنده پخش خواهد شد.

ـ «مناظره‌های تلویزیونی» نامزدهای ریاست جمهوری با رابط ناشنوایان به صورت زنده از شبکه سلامت سیما نیز پخش می‌شود.

ـ بر اساس آنچه پیش‌بینی می‌شود و با یادآوری مناظره‌های پیشین، حضور نامزدها در محل ساختمان جام‌جم ساعاتی قبل از برگزاری، زنده پوشش داده می‌شود.

 

منبع : ایسنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/173172

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی