پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز - شنبه - خود با تعطیلی شنبه ها موافقت نکرد.

منتشر شده در 12 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس هیأت عالی نظارت و با حضور اکثریت اعضا، وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی، رؤسای سازمان امور اداری و استخدامی، امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه، مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص جدول تطبیق لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس تبصره ۳ این لایحه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به تنظیم ساعات کار خود در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنج شنبه شده بودند که اعضا پس از استماع گزارش سازمان امور اداری و استخدامی و نیز بیان دیدگاه‌های مسئولان اتاق بازرگانی به بیان دیدگاه‌های خویش در قالب موافق و مخالف این مصوبه پرداختند. سپس رأی گیری به عمل آمد و در نتیجه این بخش از لایحه با جز ۲ و تبصره ۴ این ماده از جهت ناعادلانه بودن مغایر جز ۱۰ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری تشخیص داده شد. علاوه بر این، اعضای هیأت عالی، تبصره ۴ را به دلیل افزایش هزینه‌های بخش خصوصی مغایر بند ۱۱ سیاست‌های کلی تشویق سرمایه گذاری دانستند.

هیأت عالی نظارت در ادامه، به بررسی اصلاحیه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح قانون قاچاق اسلحه و مهمات پرداخت و آن را رافع مغایرت‌های پیشین این هیأت دانست.

بنا بر این گزارش، اعضای هیأت عالی نظارت، بررسی مغایرت‌های «طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده» در دستور کار قرار دادند و پس از استماع گزارش کمیسیون تخصصی و نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی، به طرح دیدگاه‌های خویش پرداختند.

پس از انجام مباحث مبسوط و بررسی موضوع از ابعاد گوناگون، مغایرت مصوبه مذکور با سیاست‌های کلی نظام احراز نشد.

هیأت عالی نظارت در بخش پایانی جلسه، به بررسی مغایرت مصوبه مجلس درباره طرح استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با سیاست‌های کلی نظام پرداخت.

اعضا پس از استماع گزارش وزیر کشور و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌های خویش پرداختند و در نتیجه حکم مندرج در ذیل این استفساریه درخصوص عطف بما سبق کردن آن را مغایر جز ۱۰ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری تشخیص دادند.

منبع : مهر
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171972

اخبار پیشنهادی

نظرات

2 پاسخ

  1. اقدام مجمع تشخیص مصلحت در رد مصوبه مجلس مبنی بر تعطلیلی شنبه ها مداخله در کار قانون گذاری و شورای نگهبان است و خلاف قانون محسوب می شود. زیرا هنوز شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد نکرده است.

  2. از انجا که تعطیلی شنبه ها بر اساس بررسی های دقیق متخصصان سازمان اداری و استخدامی کشور، اعضای هیات دولت، مراجع عظام تقلید، رئیس جمهور محترم و کمیسیون اجتماعی مجلس، تایید شده و با 136 رای موافق با اکثریت قاطع در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است مخالفت با مصوبه نمایندگان ملت باعث بی اعتبار شدن مجلس و کاهش مشارکت در انتخابات آینده می شود و نارضایتی و بدبینی مردم نسبت به مخالفت کنندگان را در پی دارد و افزایش انزوای اقتصادی و کاهش تعاملات بین المللی کشور را موجب می گردد و باعث هزینه تراشی برای دولت شده و مانع کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود و فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده را کاهش می دهد. ضمنا به رژیم صهیونیستی بهانه می بخشد که ایران نه بخاطر مساله فلسطین بلکه اساسا با یهودیت و دین حضرت موسی (ع) تضاد دارد. بنابراین این مخالفت یعنی یک افتضاح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی