پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ظهره‌وند در گفتگو با جهت پرس مطرح کرد:

کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: اینکه کشور بدون رییس جمهور و وزیر امور خارجه اداره شود، خیلی از کشورهای دنیا را متحیر کرد و دیدیم که مردم در بالاترین سطح هم در مراسم تشییع شرکت کردند؛ لذا نظام سیاسی ایران به لحاظ ماهیت و از جنبه پارادایمی یک نظام بی‌بدیل و خاص خودش است و همین امر است که ایران را متمایز می کند.

منتشر شده در 21 خرداد 1403
در سرویس

عمر دولت سیزدهم با وجود تمام تلاش های شبانه روزی و حضور طوفانی و انقلابی در حل مشکلات و آوار برداری از میراث مخروبه دولت پیش از خود، کوتاه بود. دولتی که چنان مردمی و همراه مردم بود که سرمایه اجتماعی عظیمی از مردم را بار دیگر به صحنه کشاند و با رخداد ناگواری که سبب شهادت رییس دولت و همراهان خادمش شد ثابت کرد مردم خادمان به حق و ساده زیستی که دغدغه ای جز حل مشکلات مردم ندارند را از خاطر نخواهند برد و از تشییع این شهدای عزیز تا اجرای امر ولی امرشان در حضور در انتخاباتی زودهنگام برای تعیین رئیس جمهور بعدی پای کار هستند.
تشییع عظیم و میلیونی رییس جمهور شهید در جای جای ایران اسلامی ثابت کرد ایران اسلامی سرمایه اجتماعی عظیمی دارد که نه نظام و انقلاب و نه ولی امرشان را تنها نخواهند گذاشت و قطعا همین سرمایه عظیم در انتخابات زودهنگام پیش رو هم حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس و تحلیلگر سیاسی در این خصوص به جهت پرس گفت: وقتی مردم پشت سر ولی امر و امام شان بایستند قطعا می توانند دولت کارآمد مجددی در تراز دولت سیزدهم هم شکل دهند.

وی عنوان کرد: وقتی سیستم سیاسی متکی به ولی امر و امامت باشد، نظام سیاسی دینی و با ثباتی مانند نظام جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد که با وجود شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اش باز هم تمام مشکلات را به خوبی از سر گذرانده و کشور را اداره می کند.
ظهره وند گفت: این موضوع خیلی از کشورهای دنیا را متحیر کرد و دیدیم که مردم در بالاترین سطح هم در مراسم تشییع شرکت کردند؛ لذا نظام سیاسی ایران به لحاظ ماهیت و از جنبه پارادایمی یک نظام بی‌بدیل و خاص خودش است و همین امر است که ایران را متمایز می کند.

ساختار سیاسی خاص ایران اسلامی

وی با تاکید بر اینکه نظام سیاسی بی بدیل در ایران این کشور را شاخص کرده است، گفت: اگر از این زاویه نگاه کنیم خواهیم دید ایران اسلامی با نظام هایی که تاکنون تجربه شده اند، تفاوت دارد و لذا ایران کشوری با ساخت سیاسی خاص و مردمی بسیار با بصیرت، هوشمند و خاص است.
ظهره وند با اشاره به اینکه همین ظرفیت عظیم می تواند پای صندوق رای، آینده کشور را رقم بزند، گفت: آنچه می تواند مردم را پای صندوق های رای بکشاند، در واقع نوع گفتمان و قابلیتی است که کاندیداها بایستی از خود نشان دهند چرا که ایران جایی نیست که فردی بتواند با نمایش های صوری و … مردم را پای صندوق بیاورد.

حساب جدای انتخابات و ساختار سیاسی

این کارشناس تاکید کرد: حساب صندوق های رای و اینکه مردم پای کار انتخابات بیایند یک بحث است و دفاع از ساختار نظام سیاسی بحث جداگانه ای است و مردم این را در حضورشان و در حمایتشان از نظام سیاسی در حادثه سهمگین و دلخراش سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهانشان که سبب شهادت همه خادمان مردم در آن پرواز شد، ثابت کرده و نشان دادند.
وی عنوان کرد: اینجا بحث از هویت ملی و موقعیت نظام سیاسی است و نشان می دهد که مردم تمام قد پشت سر نظام سیاسی شان ایستاده اند یعنی بحث اینجور نبوده که ختم به یک فرد یا چند نفر خاص باشد بلکه بحث بر سر نظام سیاسی حاکم است.

سرمایه اجتماعی در عرصه های مختلف

ظهره وند تاکید کرد: مردم سرمایه اجتماعی انقلاب هستند و پیش از این هم بارها و بارها حضور این سرمایه اجتماعی را دیده ایم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز قدس و دیگر اجتماعات مبتنی بر نظام سیاسی و مدنی حاکم بر کشور حضور مردم را بارها دیده ایم و این امر اثبات همین امر است. بحث نظام سیاسی از ساختار مجزا است ولی در پای صندوق های رای آنطور که در راهپیمایی آمدند، اینها دو چیز متفاوت از هم است. ساختار یک بحث است و نظام سیاسی بحث دیگری است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172704

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی