پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با مشخص شدن آرا مردم برای انتخابات ریاست جمهوری ایران، آقای جلیلی و پزشکیان به دور دوم راه یافتند و برای اخذ رای مناسب برای انتخاب ریاست جمهوری کاندیدهای ریاست جمهوری در این دوره حمایت خود را از آقای جلیلی اعلام کردند، 15 تیر ماه روز سرنوشت ساز ایران خواهد بود.

منتشر شده در 9 تیر 1403
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ انتخابات زود هنگام چهاردهمین ریاست جمهوری ایران دیشب با تمام حاشیه‌ها به پایان رسید. بعد از اتمام شمارش آرا در استانها با اعلام نتایج مشخص شد که آقایان مسعود پزشکیان با کسب ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی و سعید جلیلی با کسب ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند. با این نتیجه روز  جمعه 15 تیر ماه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب مردم بطور قطع از بین آقایان جلیلی و پزشکیان مشخص خواهد شد.

در ایام انتخابات هوادار نماها با ایجاد تفرقه و بد اخلاقی سعی در شکست آرا و مشارکت کم جبهه انقلاب در این انتخابات را داشتند که موفق نشدند. آنها که منتظر اوج گیری اختلافات و درگیری ها در بین هوادان بودند با هوشمندی به موقع اتحاد بین دو کاندید انقلابی دست خود را برای ایجاد فتنه جدید خالی دیدند.

بعد از اعلام نهایی آرا اخذ شده انتخابات آقای قالیباف با انتشار بیانیه‌ای از مردم انقلابی و فهیم ایران خواستند تا همگی با اتحاد کامل نتیجه این انتخابات را به نفع نظام و انقلاب رقم بزنند.

محمدباقر قالیباف طی بیانیه‌ای حمایت خود از سعید جلیلی را برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم‌من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

انتخابات ۸ تیر نشانه باور عمیق نظام جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به مردم سالاری دینی است که پنجره فرصت تغییرات را از درون ساختار انتخابات فراهم می کند و اجازه می دهد جریان های متعدد با سلیقه های مختلف بتوانند در رقابتی سالم و عادلانه، خود را به مردم عرضه کنند و مردم عزیز با مشارکتی موثر مدیران اجرایی خود را انتخاب کنند.

اینجانب خدا را شاکرم علی رغم اینکه منطق سیاسی حکم بر ماندن من در جایگاه ریاست مجلس می کرد، در انجام تکلیف و دوری از تخریب های گسترده، بر کرسی عافیت طلبی تکیه نزدم.

خوشحال هستم که با هدایتهای الهی در این لحظه تاریخی برای عدم بازگشت به دوره خسارت‌بار دهه ۹۰ و ناتمام نماندن راهی که با شهید رییسی شروع کرده بودیم، چه برای آمدن و چه برای کنار نرفتن تردید به خود راه ندادم و شرمنده شهدا و امام شهدا نشدم که این حضور فرصتی را برای جریان انقلابی در دور دوم انتخابات فراهم کرد و خداوند نیز بر این حقیر منت گذاشت و قلب های بزرگان و متنفذان اخلاقی، مذهبی، آیینی، حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم مردم نجیب و اقشار محترم را بر حمایت از این بنده پرتقصیر هدایت کرد که ضروری می دانم از همه کسانی که با بزرگ منشی بر اینجانب لطف داشتند، تشکر ویژه کنم و بابت فشارهای غیراخلاقی که بخاطر این حمایت متحمل شدند، از خداوند طلب اجر کنم.

آنها در لحظه مهم تصمیم، هزینه دادن را بر مصلحت اندیشی ترجیح دادند. بزرگی ارزش این حمایت برای من بیش از همه روشن است چرا که می دانم این بزرگان هیچ گاه خود را برای فردی هزینه نمی کنند مگر برای انجام تکلیف الهی.

همچنین لازم است تاکید کنم راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما بدلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند.

در پایان وظیفه خود می دانم سپاس خود را از رهبر فرزانه انقلاب که با هدایت های خود مسیر انتخابات را در جهت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هموار کردند، اعلام کنم و از همه حامیان خود که مظلومانه، تحت بیشترین فشارها و تخریب های همه جانبه برای بازگرداندن گفتمان عقلانیت انقلابی و کارآمدی شبانه روز تلاش کردند تشکر فراوان می کنم و اطمینان دارم مورد لطف شهدا مخصوصا شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند.

والسلام

محمد باقر قالیباف»

بعد از این بیانیه کاندید‌های دیگر انتخابات که به هر دلیلی از ادامه رقابت انصراف داده بودند نیز به حمایت و اتحاد در جبهه ملی پرداختند.

علی رضا زاکانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَهٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ ﴿۱۰۳ آل‌عمران﴾

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت:

‏«و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البینات…»

وظیفه امروز همه دلسوزان حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب است. از ملت بزرگ ایران، هوادارانم و از سایر برادرانم آقایان قالیباف، زاکانی و ستادهای انتخاباتی ایشان می‌خواهم از برادر گرانقدر آقای دکتر ‎سعید جلیلی حمایت کنند.

ستاد آقای زاکانی تمام قد برای انتشار تبلیغات ستادی پای کار آقای جلیل آمد و نیاز اکنون جامعه را که اتحاد است به معنا کشاند. لطف الله فروزنده رئیس ستاد زاکانی مسئول ستاد ایشان در صفحه ایکس خود در این خصوص نوشت:

مهدی محمدی، مشاور قالیباف نیز از تمام تلاش خود برای حمایت از آقای جلیلی نوشت:

در این بین 🔴شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز در بیانیه ای حمایت خود از آقای جلیلی را اعلام کرد.

متن بیانیه این شورا بدین شرح است:

خواهران و برادران گرامی

اعضای محترم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور

با تقدیم سلام

اکنون که مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و ملت ایران خود را برای شرکت در مرحله دوم آماده می‌کند، لازم می داند از همه نامزدها و نیز مردمی که در مرحله اول با حضور در پای صندوق های رای، به تحقق مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران کمک کرده اند تشکر کنم.

استقرار و استمرار مردم سالاری دینی در کشور امری است که اهمیت آن کمتر از اهمیت انتخاب فرد اصلح و انقلابی برای اداره قوه مجریه نیست و این همان نکته ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تاکید داشته و مردم را به مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات فراخوانده‌اند.

از آنجا که مرحله دوم انتخابات به رقابت میان دکتر سعید جلیلی و دکتر مسعود پزشکیان اختصاص دارد، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن احترام به شخص آقای دکتر پزشکیان، به دلیل نگرانی هایی که به گواهی حافظه سیاسی ملت در دو سه دهه اخیر که بدان گواهی می دهد از همه اعضا و هواداران خود در سراسر کشور می خواهد تا در سراسر کشور و در همه سطوح کلیه امکانات خود را برای حمایت از برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی به کار گیرند و مردم عزیز را نیز به مشارکت پر شور در مرحله دوم انتخابات دعوت کنند.

جا دارد از آقایان دکتر قاضی زاده هاشمی و دکتر علیرضا زاکانی و به ویژه آقای دکتر محمد باقر قالیباف که عزم و اراده قطعی خود را برای پشتیبانی از آقای دکتر سعید جلیلی به صراحت اعلام کرده اند، سپاسگزاری شود.

در ادامه حمایت‌های هواداران قالیباف،د بیر ستاد جوانان قالیباف در مازندران نیز در استوری اینستاگرامی خود از آقای جلیل حمایت کرد

دبیر ستاد جوانان قالیباف در مازندران: اگر دوستان ما در ستاد دکتر جلیلی ما را پذیرفتند، ما جاروکش آن‌ها می‌شویم چون غرور و اختلاف‌نظر دیگر معنایی ندارد؛ اگر نه به صورت خودجوش باید تمام توان خود را برای دکتر جلیلی و پیروزی جبهه انقلاب بگذاریم.

هواداران آقای قالیباف با اینکه از اتفاقات رخ داده برای حاصل شدن چنین نتیجه‌ای از انتخابات ناراحت هستند اما برای حفظ نظام و انقلاب دست از اتحاد و حمایت خود از آقای جلیلی برنداشتند.

با وحدت همه مشکلات ایران حل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/175252

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی