پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 19 مهر 1399
در سرویس

به گزارش جهت، رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر فرد مبتلا تخلف کند و از قرنطینه خارج شود، برای هر نوبت تخلف،۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. وی افزود: سازوکار و سامانه آن مشخص شده و وزارت بهداشت مسئول آن است. این تخلف باید به حسابی که وزارت بهداشت امروز اعلام می‌کند، واریز شود و اگر آن را واریز نکند از روش‌های دیگر گرفته می‌شود.

رییس دولت گفت: این جریمه‌ها باید به حسابی که امروز توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود باید واریز بشود و اگر فردی پرداخت نکرد از راه‌های دیگر به عنوان بدهکاری آن افراد اقدام می‌کنیم که جزو مصوبات امروز ستاد ملی کرونا بود.

رییس جمهوری یادآورشد: همه افراد جامعه وقتی در جامعه حضور پیدا می‌کنند و از منزل خارج می‌شوند باید از ماسک استفاده کنند، اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

وی افزود: ممکن است فردی ماسک ندارد و کسی هم با او مواجه نشود و با او صحبت نکند در عین حال به او ابلاغ خواهد شد که چه روزی و در چه خیابانی بدون ماسک بوده است و موظف است ۵۰ هزار تومان جریمه را پرداخت کند

رییس جمهوری بیان کرد: مصوبات امروز فقط برای تهران بزرگ است که ممکن است بعدا به استان‌هایی دیگر که مورد نیاز است تعمیم پیدا کند.

روحانی در ادامه به مصوبات امروز ستاد درباره اصناف اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف باید مراعات کنند، اگر فردی که به عنوان خدمت‌دهنده در اصناف حضور دارد، خودش مراعات نکند، جریمه می‌شود، اگر به افرادی خدمت بدهد که دارای ماسک نیستند، باز هم جریمه می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: بنابر گزارشی که نظار خواهند داد برای صنوف و فردی که در اصناف مراعات نمی‌کند در مرحله اول تذکر داده می‌شود، در مرحله دوم فرد ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود، در مرحله سوم، یک میلیون تومان و در مرحله چهارم، محل کسب و کار وی پلمپ می‌شود.

وی گفت: این چهار مرحله برای کسانی که در اصناف فعالیت می‌کنند و موظف هستند هم خودشان پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند و هم صرفا خدمت به افرادی  بدهند که آنها هم از ماسک استفاده می‌کنند.

رییس جمهوری در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شبکه حمل و نقل عمومی گفت: متروها در کنار مراکز پرجمعیت شهری مانند پاساژها هستند. تیمی موظف هستند و به طور حضوری به مردم ابلاغ می‌کنند. بسیج، نیروی انتظامی و بازرسان وزارت بهداشت به افراد تذکر می‌دهند. در مسئله مترو برای ورود به محوطه، باید مراعات شود اما نسبت به تاکسی و اتوبوس شرایط متفاوت است.

وی درباره تاکسی‌ها هم ابراز داشت: اگر راننده تاکسی رعایت نکند و ماسک نزند، ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بدون ماسک را سوار کند، بابت هر نفر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود. همه از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی موظف هستند.  اگر راننده‌ای که مراعات نمی‌کند شماره‌اش را نوشته و کد جریمه را بنویسند.

رییس دولت تدبیر و امید درباره جرایم تخلف در ادارات هم بیان کرد: نسبت به ادارات علاوه بر مقررات قبلی، افراد باید خود رعایت کرده و نسبت به افرادی که ماسک ندارند، خدمت ندهند. برای ورود به ادارات نیز مقرراتی مشخص شد؛ هم برای حراست و هم برای نگهبانی. آنها باید مانع ورود افراد بدون ماسک به ادارات شوند.

روحانی افزود: اگر نگهبانی و حراست این وظیفه را رعایت نکند، همه مقرراتی که برای فرد متخلف گذاشته شده بود، برای حراست و نگهبانی هم جاری است. روسای بخش‌ها و ادرات هم اگر نظارت نکنند، خودشان شامل جریمه می‌شوند.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/139529

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی