پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نشریه پولیتیکو بررسی می‌کند:

مذاکرات مرتبط با "احیای توافق برجام" در وین، در حال پیشرفت است. با این حال، بسیاری از ناظران و تحلیلگران آمریکایی به این مساله اشاره دارند که تحریم‌های آمریکا علیه رئیس جمهور جدید ایران "ابراهیم‌ رئیسی"، تا حد زیادی می‌تواند معادله هسته‌ای این کشور را پیچیده‌تر کند.

منتشر شده در 1 تیر 1400
در سرویس

“نشریه پولیتیکو” در گزارشی به روی کار آمدن دولت جدید در ایران پرداخته و به طور خاص، رویکرد “ابراهیم رئیسی” به عنوان رئیس جمهور جدید ایران در عرصه سیاست خارجی و همچنین تحریم‌های دولت ترامپ علیه شخصِ رئیس جمهور منتخب ایران را که در نوع خود می‌توانند محدودیت‌هایی را برای سید ابراهیم رئیسی ایجاد کنند و در مسیر مذاکرات احیای برجام، ایجاد چالش نمایند، مورد اشاره قرار داده و از آن‌ها به عنوان معماهایِ جدیدی یاد کرده که دولت بایدن با آن‌ها در رابطه با ایران رو به رو است.

پولیتیکو دراین رابطه می‌نویسد: «ایران رئیس جمهوری جدید را برگزیده که این مساله بدان معناست که “جو‌بایدن” رئیس جمهور آمریکا، با معمایی جدید رو به رو است. “ابراهیم رئیسی” از جمله چهره‌های سرشناسِ قضایی ایران است که پیشتر دولت ترامپ علیه وی دست به اعمال تحریم‌هایی زده است. در این راستا، در شرایط فعلی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شده، جو بایدن و رابرت مالی (نمایده ویژه دولت آمریکا در مساله ایران)، با فشار‌های زیادی مبنی بر عدم لغو تحریم‌های مرتبط با وی (سید ابراهیم رئیسی) رو به رو هستند. این مساله مخصوصا در شرایطی که هنوز مذاکرات مربوط به احیای برجام در وین در جریان است، از اهمیت قابل توجهی برخوردار می‌شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/107221

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی