پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

قالیباف در اولین برنامه تبلیغاتی خود در صدا و سیما حاضر شد و به بیان اهداف و برنامه‌هایش در دوران ریاست جمهوری پرداخت.

منتشر شده در 21 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ محمدباقر قالیباف در برنامه صف اول ضمن بازخوانی کارنامه سوابق مسئولیتی خود گفت: آغاز جوانی ما همزمان با انقلاب اسلامی بود و فعالیت سیاسی ما همزمان با زلزله طبس اتفاق افتاد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توفیق حضور در جبهه حق علیه باطل را داشتم.

اولین مسئولیت قالیباف چه کاری بوده است؟

قالیباف ادامه داد: بعد از جنگ فرماندهی هوافضای سپاه را برعهده داشتم و سپس توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم، ۱۲ سال در شهرداری تهران به عنوان شهردار بودم و عضو حقیقی در مجمع تشخیص هستم، همچنین در دوره یازدهم و دوازدهم ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتم.

کاندید چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از توفیقات من در آغاز جنگ تحمیلی این بود که وارد جبهه شدم، قبل از آن آشنایی با مسائل دفاع نظامی داشتم و به عنوان یک رزمنده عادی وارد جبهه شده بودم. بعد از آن تیپ‌ها و گردان‌ها شکل گرفتند، مهمترین موضوع در دوران دفاع مقدس فضای معنوی و دلبستگی بین رزمندگان و گذشت بود. بعد از دوران دفاع مقدس به سمت قائم مقام نیروی مقاومت بسیج منصوب شدم.

وی با اشاره به پروژه‌های موفق در دوران مدیریت خود بیان کرد: مردم امروز شناخت نسبی از بنده دارند در شهرداری تهران طولانی مدت خدمت کردم و در طول تاریخ شکل گیری بلدیه در تهران تنها کسی که بیش از ده سال در مسئولیت شهرداری باقی ماند بنده بودم. بنده سعی کردم در دوران مدیریت به‌دنبال تحول با نگاه مردمی‌سازی باشم.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه‌های خدمت سعی کردم جوانان و دانشجویان را وارد میدان کنم گفت: بنده معتقدم باید با روحیه تحول و تغییر و استفاده از فناوری روز وارد میدان شوم و این رویکرد را در شهرداری، هوافضا، پلیس و … پیاده کردم و در طول خدمت بهره‌وری را در اولویت گذاشتم.

قالیباف: من جزو مدیرانی هستم که دنبال تحول در مجموعه‌ها هستند

کاندید چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز باید یک مدیریت دقیق منطبق بر هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی فعال باشد. در شهرداری و پلیس تلاش کردم مردمی‌سازی را پیاده کنم. مردمی‌سازی یک حقیقت است.

قالیباف: شعار من «خدمت و پیشرفت» است

وی با بیان شعار انتخاباتی خود ادامه داد: «دولت خدمت و پیشرفت» را به عنوان شعار انتخاب کردم، اما این صرفا شعار نیست بلکه در دوران خدمت این موضوع را پیگیری کردم تا محقق شود. مردم امروز در رفاه و معیشت دچار مشکل هستند و ما تلاش می‌کنیم این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم.

کاندید چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید اقتصاد را بزرگ کنیم و بعد از آن قادر به حل مشکلات خواهیم بود. شعار ما دولت خدمت و پیشرفت است.

وی ضمن اشاره به روابط بین قوای سه‌گانه ادامه داد: این ضرورت وجود دارد که در سطح سران سه‌قوه نشست‌ها و هماهنگی‌ها با رعایت تفکیک قوا وجود داشته باشد. در سران قوا این فرصت فراهم می‌شود که درک متقابل از مسائل ایجاد شود.

قالیباف بیان کرد: اگر امروز مردم مرا قضاوت می‌کنند براساس خدمات انجام شده در کارنامه‌ام است. اگر شعار بدهیم، اما کارنامه نداشته باشیم کار پیش نخواهد رفت. به عقیده بنده ما چهار قوه داریم که عنصر چهارم دیوانسالاری است و بر سه قوه دیگر ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه لازمه هر تحولی در هر مجموعه‌ای دیوانسالاری و شایسته‌سالاری است گفت: وقتی همه چیز شفاف باشد و مردم در صحنه باشند می‌توان از فساد جلوگیری کرد.

کاندید چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری درباره حمایت از گزارشگران فساد گفت: در مجلس سوت‌زنی را تبدیل به قانون کردیم و ابلاغ شد. امروز مردم می‌توانند گزارشات متقن خود را به مراکز ذی‌صلاح ارائه دهند و قانون از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، ضمن اینکه پاداشی برای این افراد نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نقش اعضای ستاد انتخاباتش پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری گفت: من همیشه به اعضای ستادم قول می‌دهم که شما را شرمنده اعتماد و آبرویی که برایم گذاشتید نخواهم کرد. هیچ وقت به آن‌ها نمی‌گویم اگر رئیس جمهور شوم به شما پست و مقامی می‌دهم. وقتی رئیس جمهور شوم بر اساس شایسته‌گزینی نیرو‌های دولت را انتخاب خواهم کرد.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه افرادی را در زمان ریاست جمهوری به‌کار می‌گیرید؟ گفت: بدون تصمیم‌گیری با خرد جمعی این اقدام را انجام نخواهم داد. در اداره دولت تلاش می‌کنم شوکی وارد نکنم، مبنا کارآمدی است و اگر ضرورت پیدا کرد تغییراتی خواهیم داشت در غیر این صورت به همین منوال کار ادامه خواهیم داد.

کاندید چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در طول خدمت همیشه خود را ملزم به پاسخگویی به مردم می‌دانم، وعده‌های داده شده با زمان‌بندی خواهد بود و به مردم گزارش خواهم داد.

وی درباره شخصیت رئیس جمهور شهید بیان کرد: من با شهید رئیسی رفیق بودم، اولین آشنایی ما قبل از انقلاب در مشهد بود و این دوستی تا لحظه شهادت ایشان باقی بود.

کاندید چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ویژگی های شهید رئیسی این بود که به تراز نظام اسلامی توجه کرد. رابطه بین کارگزار نظام و مردم همچون عبادت است و شهید رئیسی این موضوع را در بالاترین سمت مدیریتی و در تراز نظام اسلامی ثابت کرد و ارتباط با مردم را قطع نکرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172840

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. باید دید که عملشونم مثل لفظ هدفشون قشنگ میتونه باشه!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی