پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز ونزوئلا در دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران بیان کرد که نامه حضرت آیت الله خامنه‌ای را با افتخار و علاقه بین همه اساتید و اعضای هیات علمی و تمامی دانشجویان این دانشگاه منتشر می‌کند.

منتشر شده در 3 تیر 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در سفر خود به ونزوئلا با الخندرینا رِژِس، رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز در این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار، دانشگاه را مبدا همه تحولات دانست و نقش دانشجویان را در تحولات بین الملی مهم دانست.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با اشاره به قدمت علم در ایران گفت: پیرو مصوبه مجمع عمومی یونسکو ایران به عنوان آغازگر سنت دانشگاهی در دنیا شناخته شده است و قدمت 1750 ساله دانشگاه جندی شاپور به عنوان کهن ترین دانشگاه جهان ثبت و اعلام شده است و سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم و اکنون دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین و برترین دانشگاه ایران میراث‌دار سابقه تمدنی 1757 سال سنت آموزش عالی در جهان شده است که در همین راستا در آینده نزدیک مراسم نکوداشت 1757 سال سنت دانشگاهی در ایران توسط دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

انصاری با اشاره به جنایات رژیم صهیونستی گفت: نظام سلطه با محوریت آمریکا سعی کرده بود نقابی را به صورت رژیم صهیونیستی بزند و آن را همه جا به عنوان یک کشور دموکراتیک و به قول خودشون مظهر دموکراسی نمونه به منطقه معرفی کنند، اما جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و غزه مرتکب شده و حمایت‌هایی که ایالات متحده آمریکا کرد، برای خیلی‌ها روشن شد گرچه برای خیلی‌ها مثل جبهه مقاومت روشن بود اما ادامه این جنایت‌ها به نوعی شد که دیگر همه مردم دنیا و آزادگان فهمیدند.

وی ادامه داد: طبیعتا به دلیل شرایط خاصی که در دنیا به وجود آمد دانشجویان جز اقشاری بودند که اعتراض کردند و امروز می‌بینیم در آمریکا اعتراضات دانشجویی رخ داده و به صحنه آمدند و تاثیرش حتی در بقیه کشورها است و به پیروی از دانشجویان آمریکا دانشجویان دیگر کشورها به میدان آمدند و به جنایات اسرائیل اعتراض می‌کنند.

امین انصاری در پایان خطاب به رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز با اشاره و تبیین نامه رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به این موضوع خیلی توجه داشتند و نامه‌ای به دانشجویان و جوانان اروپا و آمریکا نوشتند که یک نسخه اسپانیولی را تقدیم شما می‌کنم و اگر صلاح دانستید دانشجویان در دانشگاه به نحوی این پیام را دریافت و تکثیر کنند.

الخندرینا رِژِس رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز ضمن خوشامدگویی به امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر، با استقبال از نامه آیت الله العظمی خامنه‌ای گفت: این دانشگاه دارای شعبات متعدد در کاراکاس و دیگر استان‌های ونزوئلا و دارای 120 هزار دانشجو است که نامه حضرت آیت الله خامنه‌ای را با افتخار و علاقه بین همه اساتید و اعضای هیات علمی و تمامی دانشجویان این دانشگاه منتشر می‌کنم.

رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز با اشاره به جبهه مقاومت و شخصیت برجسته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در ورودی دانشگاه تصویر 4 نفر از بزرگان آزادی بخش ونزوئلا نصب شده است که در کنار آن‌ها تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره برجسته مقاومت را نصب می‌کنیم.

در پایان این دیدار جهت همکاری‌های دوجانبه توافقاتی شکل گرفته است و همچنین  دانشگاه ملی سیمون رودریگرز با مشارکت دادستانی ونزوئلا و سازمان جوانان حقوق بشر همایشی مشترک در آینده نزدیک در این دانشگاه برگزار می‌کنند.

لازم به ذکر است امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در بدو ورود به ونزوئلا با حجت الله سلطانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی نژاد نماینده جامعه المصطفی العالمیه در آمریکای لاتین و علی فرامرزی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/174279

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی