پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آرای آقایان قالیباف و جلیلی به علت شناخته شدن در فضای انتخابات های گذشته و سابقه نسبی سیاسی و رایی که در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ داشته اند در همین نسبتی که در نظرسنجی ها آمده است فریز شده و امکان رشد کمپینی ندارد، آرای اقای زاکانی و قاضی زاده نیز به علت باورپذیر نبودن خصوصا با سابقه ای که از فیک بودن در ۱۴۰۰ از خود نشان داده اند تا حدود زیادی همین است و‌ رشد نمیکند، رشد آرای اقایان پزشکیان و پورمحمدی قابل پیش بینی نیست و به کمپین بستگی دارد.

منتشر شده در 23 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ جلیل محبی در خصوص پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری 1403 در یادداشت خود نوشت:

آرای اقایان قالیباف و جلیلی به علت شناخته شدن در فضای انتخابات های گذشته و سابقه نسبی سیاسی و رایی که در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ داشته اند در همین نسبتی که در نظرسنجی ها آمده است فریز شده و امکان رشد کمپینی ندارد. آرای اقای زاکانی و قاضی زاده نیز به علت باورپذیر نبودن خصوصا با سابقه ای که از فیک بودن در ۱۴۰۰ از خود نشان داده اند تا حدود زیادی همین است و‌ رشد نمیکند. رشد آرای اقایان پزشکیان و پورمحمدی قابل پیش بینی نیست و به کمپین بستگی دارد.
دیدارهایی که برخی اطرافیان اقای روحانی با پورمحمدی داشته اند نشان از سرمایه گذاری آنها به نفع پزشکیان از طریق پورمحمدی است تا رشد هم افزا داشته باشند.
از این رو انتخابات فعلا شش نقطه، چهار منطقه (پزشکیان و‌ پورمحمدی، زاکانی و قاضی زاده، جلیلی، قالیباف) و سه قطب (پزشکیان، قالیباف، جلیلی) دارد.

انتخابات ۱۳۹۶ نشان داد با کنار رفتن قالیباف ارای او به اقای رییسی منتقل نمی‌شود و درباره اقای جلیلی هم چنین است. اگر اقای جلیلی کنار برود بیشتر ارای او به زاکانی یا قاضی زاده منتقل میشود. اما در صورت کنار رفتن اقایان جلیلی زاکانی ‌‌و قاضی زاده بیشتر آرای آنها به قالیباف منتقل می‌شود.
با این توضیحات ادامه چهار اتفاق محتمل است:
یک: دوم خردادی دیگر و رای آوری پزشکیان.
این احتمال آنچنان بالا نیست زیرا که سابقه ۲۵ سال گذشته روبروی جامعه است و باورپذیری که نسبت به خاتمی داشت نسبت به پزشکیان وجود ندارد.

دو: هشتاد و چهاری دیگر و رقابت همه کاندیداها با هم که از میان جلیلی قالیباف و پزشکیان دو نفر به دور دوم میروند. در صورتی که جلیلی و پزشکیان به دور دوم بروند پزشکیان پیروز انتخابات خواهد بود زیرا که نقش کاراکتر احمدی نژاد ۸۴ را پزشکیان ایفا میکند نه جلیلی.
در صورتی که قالیباف با جلیلی به دور دوم برود بدنه رای پزشکیان بیشتر به قالیباف رای داده و ارای دیگران بین جلیلی و قالیباف تقسیم میشود و در صورتی که پزشکیان و قالیباف به دور دوم بروند پیش‌بینی اکنون مشکل است و هرکدام ممکن است رای بیاورند.

سه: نود و دو ای دیگر.
در این صورت پورمحمدی نقش ولایتی و رضایی را ایفا کرده و دیگران هم دیگر را تراشیده و پزشکیان در دور اول رای می آورد.

چهار: انتخابات کاملا دو قطبی شده، پورمحمدی به نفع پزشکیان و سه نفر به نفع جلیلی یا قالیباف کنار بروند که در این صورت اگر مشارکت ۴۰ درصد باشد جلیلی شانس دارد و اگر پنجاه درصد باشد قالیباف و اگر شصت درصد باشد پزشکیان بیشترین شانس را دارند.

در هرچهار حالت فوق قالیباف و جلیلی و سیاست فی ما بین آنهاست که سرنوشت هشت سال بعد را مشخص میکند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172944

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. تمامی احتمالات درسته و واقعا تا الان هیچ چیزی مشخص نیست..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی