پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شخصیت‌های عشائری و مذهبی و سازمان‌های مردمی در استان الانبار عراق امروز یکشنبه خواستار پایان حضور آمریکا در پایگاه عین الاسد شدند.

منتشر شده در 10 تیر 1403
در سرویس
احمد عبدالحمد الدلیمی از شیوخ الانبار در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که «مخالفت در میان مردم الانبار به طور قابل توجهی در برابر حضور بدون توجیه آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد تشدید شده است».
پایگاهی که در ناحیه البغدادی شهرستان هیت در غرب الانبار قرار دارد.
وی افزود که از این پایگاه، پهپادهایی بلند می‌شود که سمبل‌های ملی را هدف قرار می‌دهند یا موشک‌هایی شلیک می‌شود که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی را نشانه می‌گیرند. الدلیمی افزود که عشائر الانبار از دولت می‌خواهند که درباره تصمیم بقای حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های نظامی عراقی تجدید نظر کند.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش به همراه نظامیان چند کشور خارجی دیگر تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی» از سال 2003 وارد عراق شدند. پایگاه الانبار در غرب عراق، بزرگترین پایگاه نظامی بود که در اختیار این نظامیان قرار گرفت. علاوه بر آن، این نظامیان در پایگاه‌های مختلف و نیز ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، جای گرفتند. پس از اعلام پیروزی بر داعش، آمریکا از عقب‌نشینی از عراق سرباز زد.

دو روز پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و شماری از یاران ایشان در مسیر فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، با برگزاری یک نشست خروج همه نیروهای نظامی خارجی را تصویب کرد. مصوبه‌ای که تا به امروز آمریکا مانع اجرای آن شده است.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/175422

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی