پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اولین جزییات از پرونده فساد در بازی‌های فوتبال ایران منتشر شد.

منتشر شده در 20 خرداد 1403
در سرویس

جزییات اعترافات اولیه یکی از متهمان پرونده فساد در فوتبال مشخص شده است:

خداداد افشاریان رئیس سابق کمیته داوران که زندانی شده در طول اعترافات خود پای تعدادی از داوران و کمک داوران لیگ برتر را به پرونده فساد و تبانی باز کرده است. منابع مطلع می‌گویند این داوران باید در دادگاه حاضر شده و از خود دفاع کنند. افشاریان گویا اعتراف کرده این تبانی‌ها معادلات لیگ برتر و لیگ دسته اول را در سال‌های اخیر بهم زده‌اند. قوه قضائیه به شدت پیگیر تبانی در جامعه داوری است. از این رو، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش هم روز پنجشنبه رسما اعلام کرد فصل جدید لیگ برتر قطعا با VAR خواهد بود.

این جمله او گواه و مستندی محکم به نقش پررنگ بعضی داوران در تعیین نتایج رقابت‌های فوتبال بوده است. مقامات دولتی و قضایی نیز معتقد هستند تا زمانی که VAR نیاید نتایج ممکن است در خارج از زمین رقم بخورد، بنابراین تنها راه حل موجود استفاده از تکنولوژی روز جهانی است، به این شرط که آدم‌های فاسد و رشوه‌بگیر در استفاده از این تکنولوژی به کار گرفته نشوند.

گفته می‌شود خداداد افشاریان به دستکم ۱۵ مورد تبانی خاص اعتراف کرده و از نقش داوران برای تعیین نتایج پرده برداشته. موضوع مهمی که مطرح می‌شود این است؛ آیا باشگاه‌هایی که تبانی کرده‌اند به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند؟ هنوز کسی جوابی برای این سوال بسیار مهم و کلیدی ندارد. به دلیل گستردگی فساد، شاید طبقه‌بندی صورت بگیرد و در وهله اول با آنها که تخلف بیشتری دارند برخورد شود و آرام آرام قوه قضائیه سر وقت افرادی برود که تخلف کمتری دارند. این شاید بهترین راه حل در وضعیت موجود باشد چراکه در غیر اینصورت فصل جدید لیگ برتر باید با حذف شده‌های زیادی برگزار شود.

منبع : ورزش سه
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172639

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی