پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه پیدا کردند تا امروز، جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در دور دوم انتخابات یکی از آن‌ها با رای مردم به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران معرفی شوند.

منتشر شده در 15 تیر 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر، روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

طبق نتایج به‌دست آمده از این انتخابات مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند، اما به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از آن‌ها نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به‌دست بیاورند و به همین دلیل تکلیف رئیس جمهوری ایران امروز، جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

این دور از انتخابات در ۵۸۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل کشور و ۳۴۴ شعبه اخذ رای در خارج از کشور برگزار می‌شود.

در ادامه اخبار و حواشی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را مرور خواهیم کرد.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در نخستین دقایق آغاز رای‌گری رأی خود را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به صندوق انداختند.

بیانات رهبر انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

رهبر انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فرمودند: بحمدالله روز خوبی است روز حضور مردم، روز شرکت مردم، روز فعال شدن مردم عزیزمان در یک امر مهم سیاسی کشور یعنی انتخابات.

شنیدم که شوق و علاقه‌ی مردم بیشتر از قبل است. خدا کند این جور باشد و اگر این جور باشد خرسندکننده است. و ان‌شاءالله مردم عزیزمان موفق باشند رأی بدهند و بهترین را انتخاب بکنند.

در این مرحله، مردم قاعدتاً باید همت‌شان بیشتر باشد برای اینکه کار را تمام می‌کنند و ان‌شاءالله فردا رئیس جمهورمان را داشته باشیم.

خداوند ان‌شاءالله ملت را موفق کند و کشور را آباد کند و همه‌ی کسانی که در این راه زحمت می‌کشند مشمول لطف و رحمت خودش قرار بدهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/176306

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی