پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در جهت پرس بخوانید

نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب در خاورمیانه است که همه ساله با استقبال شدید از سوی مردم مواجه بوده و هر سال خدمات خوبی را به علاقمندان کتاب ارائه می‌دهد.

منتشر شده در 26 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ نمایشگاه کتاب امسال همچون سال‌های گذشته از 19 اردیبهشت در مصلی تهران آغاز به فعالیت کرد. اکثر ناشران خود را با کتاب‌های جدید به محفل بزرگ رسانند. نمایشگاه کتاب تهران سکو مناسبی برای پرواز و دیده شدن ناشران است. مسلما هر ناشری علاقه بسیاری برای حضور در بزرگترین نمایشگاه کتاب خاورمیانه را دارد.

نقشه راهنمای نمایشگاه

در ابتدای ورود به نمایشگاه مسئولین برگزاری با ارسال پیامکی به استقبال مردم می‌روند. در این پیامک لینکی ارسال می‌شود که در آن در مورد نمایشگاه و خدمات آن برای مخاطبین ارسال شده است.

روبیکا امسال همکاری خوبی را نمایشگاه کتاب داشت و به کمک این نمایشگاه آمد. در این لینک که مستقیما به روبیکا متصل می‌شود شما میتوانید در قسمت‌هایی همچون تلویزیون اینترنتی و پخش زنده از نمایشگاه از حال و هوای نمایشگاه اطلاعاتی را به دست بیاورید. این قسمت ها مناسب برای افرادی است که دور از تهران بوده و دسترسی به نمایشگاه برای آنها مقدور نیست. در قسمت نقشه نیز بازدید کنندگان نمایشگاه میتوانند اطلاعات جایگاه‌های غرفه‌ها را به همراه داشته باشند تا به آسانی به غرفه مد نظر خود برسند.

حجاب اولین رکن نمایشگاه

ابتدای شبستان و در بین بخش عمومی نمایشگاه یک غرفه خود را خوب نمایان میکرد آنهم غرفه محفل دانایی بود. غرفه‌ای با محوریت عفاف و حجاب. یکی از رسالت‌های نمایشگاه کتاب حفظ حجاب بود به همین دلیل برخی بانوان محجبه همچون سال قبل در خصوص رعایت حجاب به بانوانی که قصد رعایت اصول نمایشگاه را نداشتند تذکر میدهند و اگر فرد به دلایلی به رفتار خود ادامه می‌داد دراین غرفه با مسئله اصل حجاب و زنان موفق محجبه ایرانی آشنا می‌شد. البته که این غرفه لزوما برای بانوان بی حجاب نبود بلکه بسیاری از افراد مشتاق برای کسب آگاهی در این زمینه در این غرفه حضور داشتند و به وجود چنین زنانی در این سرمین افتخار می کردند.

 

معرفی کتاب و گفتگوی ناشران

به غیر از طراحی و چیدمان غرفه های ناشران در بین آنها محوطه‌هایی برای گفتگو با ناشران و معرفی کتاب به همراه نویسندگان کتاب هم طراحی شده بود که بازدیدکنندگان با شرکت در این نشست‌ها مستقیما با نظرات نویسنده کتاب رو به رو می‌شوند.

غرفه‌ها

نمایشگاه از چهار بخش عمومی، علمی ، بین الملل و کودکان تشکیل شده است غرفه‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند. غرفه‌های مکتب حاج قاسم و صهبا و سدادو فلسطین بیشتر از بقیه غرفه‌ها مورد استقبال مردم بودند. جمعیت خوبی از تمامی غرفه‌ها بازدید می‌کردند و این نشان اهمیت مطالعه و علاقه مندی به کتاب در بین قشر کتاب خوان جامعه است.

غرفه کودک

یکی از پر شور و نشاط ترین بخش نمایشگاه بخش غرفه کودکان بود. با انرژی سرشار از ذوق کودکانه. امسال در بخش کودکان غرفه‌های مربوط به بازی‌های فکری کم شده بود اما بجای آنها بر غرفه‌های کتاب افزوده شده بود و کتاب‌های خوب و با مفهموم و مناسب همه رده سنی ها به رقابت در نمایشگاه آمده بودند.

در بین غرفه‌های کودکان یک غرفه تازگی خاصی را به بخش کودکان امسال نمایشگاه بخشیده بود آنهم غرفه نیروی دریایی ارتش با نام غرفه زیر گنبد کتاب با نمایش اقتدار و قدرت نیروی دریایی از زبان کودکان بود.

ماشین برقی

در محوطه نمایشگاه کتاب ماشین‌های برقی شهرداری خود نمایی می‌کرد. شهرداری تهران برای معرفی ماشین‌های برقی خود را که قرار است در ناوگان حمل و نقل شهری بخش تاکسیرانی استفاده شوند را به نمایش گذاشته بود.

بازدید چهره‌ها از نمایشگاه

در طول برگزاری نمایشگاه افراد سر شناس سیاسی و سلبریتی‌ها از این نمایشگاه دیدن کردن که برخی با حواشی همراه بودند. از جمله صف امضای عادل فردوسی پور و سروش صحت در نمایشگاه کتاب بود.

حضور یونس محمدی، مجری و کارشناس برنامه مکث به همراه خانواده.

حضور آقای اژه‌ای در نمایشگاه کتاب

و دیگر افراد سرشناس سیاسی و مذهبی و هنری در بازدید از نمایشگاه.

درب‌های نمایشگاه کتاب تا 29 اردیبهشت به روی علاقمندان به کتاب باز بوده و همه روز از 10 صبح تا 8 شب در حال خدمت رسانی به علاقمندان کتاب است. همچنینی همزمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، بخش مجازی نمایشگاه کتاب نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید برای علاقه‌مندان به کتاب را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مهیا می‌کند.

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/170341

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی