پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس برسی می‌کند

بعد از انتخابات مجلس و آغاز به کار آن امروز با برگزاری جلسه علنی با عنوان انتخاب رئیس مجلس رسما آغاز به فعالیت کرد و با تعداد رای بالایی قالیباف رئیس مجلس شد، ایا این مجلس نیز همچون دوره قبل لقب مجلس انقلابی را به خود می گیرد؟

منتشر شده در 8 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ مجلس دوازدهم امروز اولین جلسه علنی خود را با موضوع انتخاب رئیس مجلس و هیئت رئیسه آغاز کرد. حاضران در جلسه ۲۸۷ و از بین این نفرات ۱۹۸ به قالیباف و 60 نفر به ذوالنور و فقط 5 نفر به متکی رای دادند. بعد از اتمام انتخاب رئیس مجلس نواب مجلس نیز انتخاب شدند، آقایان حمید رضا حاجی بابایی و علی نیکزاد نواب رئیس مجلس شدند اما 24 رای باطله آن هم در مهم ترین رای گیری مجلس دوازدهم، مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفت.

قالیباف ماندی است؟

برخی تاریخ ریاست قالیباف بر منصب مجلس را یکسال تخمین زده‌اند. پیش بینی می شود قالیباف علیرغم ریاست مجلس به سودای انتخابات ریاست جمهوری تمام نیروی خود را برای فعالیت در این عرصه هم بگذارد.

مسلما حواشی سال قبل فرزندان قالیباف نقطه تردیدی را برای  فعالیت انتخاباتی او خواهد بود اما از سوی دیگر مجلس گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان مجلس انقلابی یاد  و از تلاش های رئیس آن تقدیر  شده است.

مانیفست رهبری و لزوم اجرایش

جدا از این حواشی  انتخاباتی به نظر می رسد که یکی از ماموریت های مجلس دوازدهم و ریاست آن، توجه به بیانات رهبری در افتتاحیه مجلس است که به نوعی مانیفست مجلس دوازدهم تعریف می شود. به ویژه در حوزه آرامش بخشی و امید بخشی به مردم که در ادوار گذشته شاهد روزهای سیاهی به خاطر بگو مگوهای سیاسی  بودیم.

در ادامه 12 توصیه رهبری را مرور میکنیم:

12 توصیه رهبری به مجلس دوازدهم

پرهیز از حاشیه سازی در آغاز مجلس

جلسه اول مجلس نسبت به دوره قبل حاشیه سازی بسیاری کم داشت. این یعنی برداشتن قدم اول در راستای بیانات رهبر انقلاب. دوری از حاشیه تمرکز نمایندگان را بر روی کار را بیشتر می‌کند. حاشیه سازی مجلس اصل کار و دیده شدن اقدامات مجلس را به چالش می‌کشد و همین کار باعث ناامیدی در جامعه می شود. مجلس تا می تواند باید خود را از حاشیه دور نگاه دارد تا تمام انرژی خود را برای رسیدگی و حل مشکلات کشور خرج کند. حاشیه سازی برای مجلس نصف قوای نمایندگان را برای رفع حاشیه خواهد گرفت و باعث خروجی نصف ظریفت مجلس خواهد شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171441

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی