پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سکوت معنا دار سلبریتی‌ها در برابر حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی غزه وجهه غربگرایانه بدی را در بین مردم به نمایش گذاشته است.

منتشر شده در 11 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ بعد از انجام عملیات وعده صادق توسط ایران نوع نگرش به اسرائیل نیز در جهان تغییر کرد. اینبار دانشگاه‌ای جهان پای کار غزه آمدند.

اعتراضات دانشجویان آمریکا

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و ضرورت توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه، از چهارشنبه گذشته با تحصن دانشجویان در صحن دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به سرعت به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده است و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است. دانشجویان در دیگر دانشگاه‌های آمریکا هم در اعتراض به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند و دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

خواست دانشجویان آمریکا از این اعتراضات چیست؟

به غیر از در خواست آتش بس دانشجویان آمریکا در جنگ غزه خواست مهم دیگری در حرف‌های اعتراضات خود بیان دارند که مهم‌ترین علت اعتراضات دانشجویی است که اگر محقق گردد تغییر بزرگی را در روند وجود اسرائیل خواهد داشت.

دانشگاه‌های بزرگ و مطرح آمریکا از زمان قبل از پیداش آمریکا در این قاره به صورت موسسه های علمی بومی وجود داشتند و بعد از تصرف آمریکا این دانشگاه ها به نوعی دانشگاه های خصوص آمریکا شدند. بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه با لابی اسرائیل، صهیونیست‌ها سرمایه گذاری خود را در این دانشگاه‌ها آغاز کردندو مسلما سود دریافتی از این دانشگاه‌ها هزینه شهرک نشینان اسرائیل می‌شد و اکنون هم خرج کشتار مظلوم غزه.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های برتر آمریکا این موضوع را متوجه شدند و با این اعتصابات خواستار حذف سهام و سرمایه اسرائیل از دانشگاه‌های آمریکا شده‌اند که اگر این خواسته به سرانجام برسد این دانشجویان کار بزرگی را انجام داده‌اند و به همین سبب آمریکا به حمایت از دانشجویان وارد میدان نشد و برای تمام شدن ماجرا نیروهای نظامی خود را روانه دانشگاه‌ها کرد.

سکوت عجیب سلبریتی‌ها

در حالیکه کل دنیا به ظلم نیروهای نظامی آمریکا دانشجویان حامی غزه واکنش نشان داده‌اند حاشیه عجیب سلبریتی‌ها در این ایام نگاه خیلی از مردم را به سمت خود کشاند. در زمان اغتشاشات ایران که همه برای از بین بردن ایران دندان تیز کرده بودند از داخل و خارج پیام‌هایی را در صفحات خود در حمایت از براندازان منتشر می‌کردند اما سکوت عجیب این روزهای سلبریتی ها برای همه عجیب بود.

زمان برهم زدن ایران آنجیلا جولی در پست‌هایی حامی ایران بود اما اکنون برای ئانشجویان آمریکایی سکوت را در پیش گرفته است.

در قوانین آمریکا آمده است که اگر سلبریتی بر علیه مواضع مشخص آمریکا سخنی با اعتراضی به میان بیاورد حتما با وی برخورد قانونی می‌شود و حتی امکان رفتن به زندان را نیز دارد.

در این ایام لیدرهای براندازی ایران هم در سکوت مطلق به سر می‌بردند تا زمانیکه حکم اعدام توماج صالحی اعلام شد. به یکباره در تمام صفحات آنها پیام‌های حمایتی از توماج منتشر شد بی آنکه حتی اشاره‌ای به آزادی دانشجویان و اساتید آمریکایی داشته باشند.

شبکه‌های معاند نیز بدون اشاره به اوضاع دانشجویان آمریکایی شروع به حمایت از توماج صالحی کردند. شبکه‌هایی که در زمان اغتشاشات ایران با اینکه نیروهای نظامی وارد دانشگاه‌ها نشدند شرایط ایران را به بدترین نحو ممکن بیان می‌کردند.

مولوی عبدالحمید هم از سران فتنه در ایران این روزها کوچکترین حمایتی از مردم غزه و جوانان آمریکایی نداشت اما در صحبت‌های خود به ایران توصیه کرد تا دست از اعدام توماج بردارند.

سکوت اصلاح طلبان

با گذشت زمان و مشخص شدن ابعاد کامل اتفاقات آمریکا اصلاح طلبانی که مدام لب به شکایت از جمهوری اسلامی برمی‌داشتند و ایران را محکوم به خشونت می‌کردند در قبال این اتفاق سکوت کامل را در اختیار گرفته اند.

بعنوان مثال، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا با کنایه گفت: در صورتی مصاحبه خواهم کرد که به من بگویید چند نفر دستگیر شده‌اند و چند نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند!

و یا احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفت: در صفحه شخصی خود گفته‌ام که فعلا سکوت می‌کنم و هیچ حرفی نمی‌زنم! همین‌طور، محسن برهانی، حقوق‌دان و استاد دانشگاه، در این باره گفت: من را معذور بدارید از مصاحبه، ما باید به چیزهایی بپردازیم که دیگران نپرداخته‌اند!

محمّد قوچانی روزنامه نگار و مدیر مسئول و سردبیر مجله «آگاهی نو» نیز در مورد سرکوب اساتید و دانشجویان در آمریکا و اروپا مصاحبه‌ای  نکرد.

حاتم قادری پژوهشگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه نیز در خصوص اتفاقات اخیر آمریکا و اروپا از جمله فرانسه و آلمان  و بازداشت اساتید و دانشجویان در این کشورها حاضر به مصاحبه نشد.

تنها عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب حاضر به مصاحبه شد.

عباس عبدی البته در این مصاحبه سعی کرد ضمن بی اهمیت جلوه دادن موضوع تلویحا و یا در مواردی با تصریح سمت سوی مصاحبه را به نقد جمهوری اسلامی و جریان اصولگرا هدایت کند.

وی گفت: بازداشت اساتید و دانشجویان در آمریکا و اروپا موضوع حادی نیست.

روزنامه نگار اصلاح طلب با تاکید بر طبیعی بودن روند بازداشت دانشجویان و اساتید، گفت : بازداشت‌ها هم در ابتدا اتفاق می افتد و چیز عجیبی نیست. دانشجویان را دستگیر می‌کنند و به زندان انتقال می‌دهند و بعد هم آزاد می‌کنند و به دادگاه می‌فرستند. دادگاه های آمریکا نیز استقلال کافی دارند و دانشجویان می توانند در دادگاه از وکلا کمک بگیرند . زمانی که دانشجویان دست به اعتراض می زنند برای زندان ، دستگیری و دادگاه آمادگی و آگاهی دارند.

عبدی در ادامه با عادی جلوه دادن اتفاقات اخیر در آمریکا و اروپا، اذعان کرد: اگر دانشجویان مجوز گرفته باشند بعد اعتراض کرده باشند که اصلا مشکلی برای دانشجویان پیش نمی آید اما اگر مجوز نگرفته باشند اعتراض کرده باشند باز هم خیلی جدی نیست مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد در این صورت پلیس ورود می کند. مسأله اصلی دادگاه است. و الا پلیس همه جا کمابیش درگیر می‌شود.

سکوت برای حفظ منافع؟

سکوت در برابر حق و دفاع از ظالم برای حفظ منافع خطرناک ترین دید انسانی است که برخی به آن مبتلا شده‌اند. افرادی را به ناحق دستگیر و یا شهید میکنند اما بخاطر حفظ منافع و لغو نشد خدمات غرب سکوت را در پیش گرفتن بزرگترین ظلم نابخشودنی به مظلوم است. این روزها خبری از برخی از سلبریتی‌هایی که زمانی مادر براندازان در ایران بودند یا به یاد مهسا موی خود را کوتاه کردند و در قبال اتفاقات کوچک در ایران دروغ‌های بزرگ را منتشر کردند و اکنون با سکوت و پرداختن به مسائل غیر واقع تا خوشایند غربی‌ها باشند و خدمات دریافتی آنها قطع نشود وجهه نامناسبی را از این سلبریتی‌ها در جامعه به نمایش گذاشته است که با طراحی پوسترهایی نگاه جامعه را به آنها منتقل کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169103

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. ریدم تودهان عبدالخبث موسگی وتوناموس نداشته زیبا کلام واین هنرمندان بی ناموس معتمدآریا که فاحشه پرستویی دردمهران رجبی بزرگ دارده مهران مدیر یک بی ناموس وطن فروش/اصلا با حکم تماج صالحی کوتاهی نکید که چرا اگر کوتاهی کردید بسیار خطرناک ودیگه هرکسی میدان می بینه وبه انقلاب ونظام حمله می کنه آخ سبلیبرتهای ها بی ناموس که ناموستان زیر پای مردک غربی گذاشتی تو هرچه داری سرصدق این نظام وانقلاب حمید فرخ نژاد بی ناموس بی غیرت قرمصاخ اینا همگی دیوث هستن/از حکم توماج صالحی بهچ وجهه کوتاه نیایید اگر می خواهید درمقابل ضد انقلاب ومنافقین درآمان باشه این یک حرت پوت الکی که در خارج از کشور انجام میدن/فردا انجامش بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی