19 اردیبهشت 1402 در فضای رسانه‌ای خبری مبنی بر حکم دادستانی کشور در خصوص پرونده کشف حجاب دو بازیگر خبر ساز شد. در پیام‌های منتشر شده آمده بود که خانم‌ها کتایون ریاحی و پانته آ بهرام به دلیل شکایت و تشکیل پرونده در خصوص کشف حجاب و ترویج بی حجابی به دادگاه فراخوانده شده و بعد از بررسی پرونده آنها، این دو بازیگر به جریمه نقدی یک میلیون و نیم تومانی متهم شدند.

این خبر که در دید فعالان رسانه‌ای ضعف قوه قضایی و قانون حجاب قلمداد می‌شد واکنش‌های شدیدی را در پیش داشت که آیا این جریمه برای بازیگرانی که دغدغه مالی ندارند حکمی بازدارنده است؟

با توجه به واکنش‌ها  مطالبات مردمی در خصوص این حکم قوه قضائیه در توضیحی درباره حکم صادره در خصوص دو بازیگر اعلام کرد که خبری در مورد جریمه ۱.۵ میلیونی دو بازیگر یعنی پانته آ بهرام و کتایون ریاحی مربوط به پرونده گذشته این دو نفر در مورد کشف حجاب است که به تازگی منجر به صدور حکم شده است.

در خصوص این خبر علی مختاروند در صفحه تویتری خود با بیان اطلاعیه قوه قضاییه نوشت: پرونده جدید این دو بازیگر هنوز باز است.

1

اینکه این قانون با تعیین چنین جرایمی باعث عبرت و کنترل اتفاقات در مورد حجاب نمی‌شود برخی از فعالان رسانه‌ای در این خصوص در صفحات مجازی خود بیان داشتند که این مطالبه را نباید از قوه قضاییه داشت باید از مجلس مطالبه کرد که تعیین و تکلیف کردن در خصوص امر حجاب را به تعویق می‌اندازد.

یکی از کاربران توییتری در توییت خود با منتشر کردن استوری کتایون ریاحی در خصوص رفتن به دادگاه و رفتار محترمانه قوه قضاییه با او نوشت: آن زمان که کشف حجاب کرد براندازان این اتفاق را در بوق و کرنا کردند الان هم حاضرند استوری او را منتشر کنند؟

1

1

در خصوص این حکم و  چرا چنین حکمی صادر شده است. آیا این حکم بازدارنده بود یا نه؟ برای کسی که این مبالغ برای او هیچ است چه حکمی باید داده شود و بسیاری از طرح موضاعات پیرامون مسئله قانون حجاب فعالان مجازی مطالبی را در جهت مطالبه از قوه قضاییه و مجلس بیان کردند.

احمد کارآمد، مدیر مسئول سایت جهت در صفحه توییتری خود با اشاره به این که اگر این قانون خطا است و خروجی بازدارنده‌ای ندارد جهت مطالبگری مردم را از قوه قضایی به مجلس چرخانده و نوشته است:

حجاب

عبدالرضا داوری، در توییت خود با اشاره به جرم زدایی از بی حجابی نوشت:

1

کاربری دیگر با بیان اینکه خود ما مقصریم، چه کسی این افراد را برند کرد وقتی سالها اصلا در هیچ عرصه‌ای نبودند و یادی از آنها نبود نوشت:

1

کاربری با اشاره به این که جریمه باید متانسب جایگاه اجتماعی هر فرد باشد نوشت:

1

یکی از فعالان رسانه نیز با بیان اینکه به حکم نباید ایرادی وارد کرد اگر ایرادی است از قانون است نوشت:

1

حکمی که این روزها صدای همگان را بلند کرده حکمی است از قانون حجاب که بعد از تصویب در اختیار قوه قضاییه داده شده و برای اصلاح آن اگر ایرادی در آن وجود دارد باید از مجلس خواستار ورود و اصلاح به موقع کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *