پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش ها به حمایت رئیس العدلیه به یک طرح فرهنگی

بعد از حملات شدید به طرح نور نیروی انتظامی، قوه قضاییه حمایت صد در صدی خود رابرای ادامه این طرح اعلام کرد که مورد حمله‌ی رسانه‌ای قرار گرفت که بعد از صحبت‌های اخیر آقای اژه‌ای در این خصوص در فضای رسانه به حمایت از وی مطالبی منتشر شد.

منتشر شده در 5 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ بعد از اتفاقات سال 1400 و 1401 بر سر مسئله حجاب و گشت ارشاد در ایران، نیروی انتظامی برای کاستن التهاب جامعه کمی از اقدامات خود علیه بی حجابان کاست تا دوباره با طرحی محکمتر  پا در میدان بگذارد و  در این فاصله دشمن با برنامه ریزی دقیق و با به دست گرفتن افکار عمومی در فضای مجازی باعث شد تا کمی اوضاع حجاب در جامعه روند خوبی را در پیش نگرفت.

طرح نور

بعد از اتفاقات افتاده در کشور و بررسی شرایط نیروی انتظامی طرح حجاب خود را با عنوان طرح نور از فروردین 1403 آغاز کرد. به گفته‌ی فرمانده انتظامی تهران بزرگ قرار به تذکر بوده و افرادی که به هشدارهای قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و اقدام قانونی در مورد آنان انجام می‌شود.

بعد از اجرایی شدن این طرح برخی تصاویر و ویدیوهایی که از رفتار پلیس در  مواجهه با کسانی که در  برابر تذکر قانونی حجاب قانون شکنی کرده بودند در کشور حاشیه ساز شد و بیشترین خط را دراین حاشیه سازی شبکه‌های معاند در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

با انتشار این تصاویر و سرکوب کردن نیروی انتظامی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در صحبت‌های اخیر خود در اوایل اردیبهشت ما به دفاع از نیروی انتظای برآمده و گفت: نباید کاری کنیم که فراجا احساس کند کار خطایی کرده که در قضیه عفاف و حجاب وارد میدان شده و گویی از او خواسته نشده که وارد میدان شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت که در مقوله‌ی عفاف و حجاب، قوانینِ مدوّن و مشخصی از جمله «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، «قانون مجازات اسلامی»، «مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» و … وجود دارد؛ در این قوانین برای هر سه قوه و دستگاه‌های مختلف، از جمله وزارتخانه‌های کشور، آموزش‌وپرورش، آموزش‌عالی، ارشاد اسلامی و همچنین نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، مأموریت‌ها و وظایفی تعریف شده است؛ به تبع این امر، برای فراجا نیز در قوانین، وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده است.

صحبت‌های رئیس قوه قضاییه برای شبکه های معاند سخت بود و با تقطیع آن سعی در انحراف کردن افکار عومی را داشتند.

قانون حجاب، حکم قطعی کشور

مسلما زمانیکه قانونی در کشور وضع می‌گردد همه باید در اجرای آن تلاش خود را انجام دهند. در ایران نیز حجاب یکی از قانون‌های تعیین شده جمهوری اسلامی ایران است و توجه و انجام آن برای همگان ضروری است. بیشتر افراد جامعه در جریان خدعه دشمن بوده و میدانند دلایل اقتصادی کشور ربطی به اجرایی نشدن قانون توسط افراد  ندارد و اینکه قوه قضاییه اکنون که حمایت خود را از طرح حجاب فراجا اعلام کرده است داد برخی در جامعه بلند شده است نشان از سخت شدن کار  برای دشمن را دارد.

حمایت از اژه‌ای

بعد از اعلام حمایت قاطع دستگاه قضا از طرح حجاب فراجا، به دلیل سخت شدن اجرایی شدن هدف دشمن در امر اشتعه بی حجابی و برهنگی در کشور، در فضای مجازی بسیاری با خط رسانه‌ای دشمن تخریب دستگاه قضا و اژه‌ای را در دست گرفتند که حمایت و جواب‌های موافقان طرح و حامیان رئیس دستگاه قضا این نقشه دشمن هم راه به جایی نبرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/168380

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی