پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الازهر مصر به گزارش‌های اخیر مبنی بر کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داد.

منتشر شده در 5 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ الازهر مصر در بیانیه‌ای جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و سالخوردگان در نوار غزه که آخرین آن‌ها کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان‌های الناصر و الشفا است را به شدت محکوم کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری اخبار الیوم، در این بیانیه آمده است: این گورهای دسته‌جمعی ثابت می کند که اقدامات وحشیانه به رفتار عادی و روزانه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و مردم جهان باید متحد شده و در مقابل این رژیم و حامیان آن بایستاد تا این جنایت‌ها متوقف شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که «جامعه بین‌المللی مردم فلسطین را مانند لقمه آماده در دهان رژیم جنایتکار قرار داد و این رژیم که معنای انسانیت و حق زندگی را نمی‌داند، هرگونه که می‌خواهد مرتکب قتل و کشتار می‌شود و ما خواستار محاکمه فوری آن هستیم».

پیش از این آفریقای جنوبی خواستار انجام تحقیقات فوری درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه شد.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

 

منبع : جهت پرس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/168392

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی