هیجان ادامه دارد/ همه چیز درباره نتایج و ادامه جام ملت‌های اروپا

ادامه مسابقات یورو با حضور ۲۴ تیم در ۱۱ کشور در نقاط مختلف اروپا برگزار می‌شود.

هیجان ادامه دارد/ همه چیز درباره نتایج و ادامه جام ملت‌های اروپا

شانزدهمین دوره فوتبال جام ملت‌های اروپا دیشب و بامداد امروز پیگیری شد و ۳ تیم دیگر مجوز صعود گرفتند.

ادامه این مسابقات با حضور ۲۴ تیم در ۱۱ شهر ۱۱ کشور در نقاط مختلف اروپا برگزار می‌شود و مسابقات هر گروه به میزبانی دو شهر برگزار خواهد شد و برای اولین بار مسابقات در یک یا دو کشور (مشترک) برگزار نمی‌شود. 

یوفا اعلام کرد مسابقات گروه یک در شهر‌های رم ایتالیا و باکو جمهوری آذربایجان، گروه دو در سنت پترزبورگ روسیه و کپنهاگ دانمارک، گروه سه در بخارست رومانی و آمستردام هلند و دیدار‌های گروه ۴ به میزبانی لندن انگلیس و گلاسکو اسکاتلند برگزاری می‌شود.
 

همچنین مسابقات گروه ۵ در سنت پترزبورگ روسیه و سویا اسپانیا و گروه ۶ در مونیخ آلمان و بوداپست مجارستان انجام خواهد شد.

۸ شهر از شهر‌های ذکر شده در دور یک شانزدهم نهایی میزبان خواهند بود و شهر‌های رم، باکو، سنت پترزبورگ و مونیخ میزبان دور یک چهارم نهایی هستند و دیدار‌های نیمه نهایی و فینال در ومبلی لندن برگزار می‌شود. در نهایت تیم قهرمان جام موسوم به آنری دلونای – مبتکر فرانسوی این رقابت‌ها را دریافت خواهد کرد.

مسابقات تا یکشنبه ۲۰ تیر برگزار خواهد شد و قهرمان مسابقات در مجموع ۳۴ میلیون یورو دریافت خواهد کرد و جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۲۱ در قطر نیز راه می‌یابد.

نتایج و برنامه ادامه دور گروهی مسابقات به این شرح است:

 گروه یک/ شگفتی آفرینی ولز

– تیم‌های ایتالیا با ۹ و ولز (تفاضل گل ۱+) با ۴ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعود کردند. تیم سوئیس (تفاضل گل ۱-) با ۴ امتیاز (به دلیل تساوی دو تیم ولز و سوئیس، تفاضل گل برای تعیین رده مدنظر قرار گرفت.) در رده سوم جای گرفت و صعود کرد. تیم ترکیه بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 گروه دو/صعود دانمارک فقط با 3 امتیاز! 
دانمارک ۴ – ۱ روسیه (استادیوم پارکن در شهر کپنهاگ – داور: کلمان تورپین از فرانسه)
– میکل دامسگارد در دقیقه ۳۸، یوسف پولسن ۵۹، آندریاس کریستینسن ۷۹ و یواکیم مایهل ۸۲ برای دانمارک گلزنی کردند و تک گل روس‌ها را آدام ژیوبا در دقیقه ۷۰ (پنالتی) تک گل روسیه را به ثمر رساند.
فنلاند ۰ – ۲ بلژیک (استادیوم کرستوفسکی در سنت پترزبورگ روسیه – داور: فلیکس بریخ از آلمان)
– برای بلژیک لوکاش گرادچکی – گل به خودی مدافع فنلاند – در دقیقه ۷۴ و روملو لوکاکو ۸۱ گلزنی کردند.
– تیم‌های بلژیک با ۹ و دانمارک با ۳ امتیاز و به علت نتایج دیدار‌های رودررو اول و دوم شدند مجوز صعود گرفتند. تیم فنلاند با ۳ امتیاز در رده سوم جای گرفت و در انتظار نتایج سایر گروه‌ها خواهد ماند. تیم روسیه با ۳ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و حذف شد.

گروه سه/ تکلیف اوکراین مشخص نشده 
هلند ۳ – ۰ مقدونیه شمالی (استادیوم یوهان کرویف آره نا در آمستردام – داور: استفان کوواکس از رومانی)
– برای هلند ممفیس دپای در دقیقه ۲۴ و جورجینیو واینالدم ۵۰ و ۵۸ گلزنی کردند.
اوکراین ۰ – ۱ اتریش (استادیوم ناسیونالا در بخارست رومانی – داور: جونیت چاکر از ترکیه)
– تک گل بازی را کریستف بومگارتنر در دقیقه ۲۱ به ثمر رساند.
– تیم‌های هلند با ۹ و اتریش با ۷ امتیاز اول و دوم شدند و به دور بعد راه یافتند. تیم اوکراین با ۳ امتیاز سوم شد و در انتظار نتایج سایر گروه‌ها ماند. تیم مقدونیه شمالی بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و حذف شد.

گروه چهار‌:
– سه شنبه اول تیر:
اسکاتلند – کرواسی (استادیوم همپدن پارک در گلاسکو – داور: فرناندو راپائینی از آرژانتین)
چک – انگلیس (استادیوم ومبلی لندن – داور: آرتور سوآرس از پرتغال)
– تیم‌های چک و انگلیس با ۴ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های کرواسی و اسکاتلند با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته اند.

گروه پنج:
– تیم سوئد با ۴ امتیاز در صدر جای گرفته است و تیم‌های اسلواکی با ۳ و اسپانیا با ۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. تیم لهستان با یک امتیاز چهارم است.

گروه شش‌:
– تیم فرانسه با ۴ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های آلمان و پرتغال با ۳ امتیاز و به علت نتایج رودررو دوم و سوم هستند. تیم مجارستان با یک امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.
– از هر گروه تیم‌های اول و دوم و ۴ تیم سوم برتر به دور یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.
– در جدول تیم‌های سوم گروه‌ها، تیم سوئیس با ۴ امتیاز در صدر قرار گرفت و صعود کرد. تیم‌های پرتغال، اوکراین و فنلاند با ۳ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفتند. تیم‌های اسپانیا با ۲ و کرواسی با یک امتیاز پنجم و ششم هستند.

– در ۳۰ دیدار برگزار شده از این مسابقات تا کنون ۷۱ گل به ثمر رسیده است که میانگین ۲.۳۷ گل در هر بازی به ثبت رسید.