شورای شهر فعلی سیاست‌زده است

به گزار جهت، با بیان اینکه مدیریت شهری در هر شهر می‌تواند پایه‌گذار خدمات خوب و مؤثری برای شهروندان آن شهر باشد، اظهار کرد: در شهر تهران نیز این موضوع در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفت و شاهد بودیم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه خدمت‌رسانی رقم خورد. وی تصریح کرد: با مروری مختصر و […]

شورای شهر فعلی سیاست‌زده است

به گزار جهت، با بیان اینکه مدیریت شهری در هر شهر می‌تواند پایه‌گذار خدمات خوب و مؤثری برای شهروندان آن شهر باشد، اظهار کرد: در شهر تهران نیز این موضوع در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفت و شاهد بودیم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه خدمت‌رسانی رقم خورد.

وی تصریح کرد: با مروری مختصر و کوتاه بر عملکرد مدیریت شهری گذشته پرواضح است که کارهای بزرگ عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شد. احداث چندین بزرگراه در سطح شهر تهران کار بسیار ویژه و بزرگی بود و هم اینک نیز مردم تأثیرات چنین کارهایی را شاهد هستند.

چمران در ادامه با اشاره به نقاط ضعف مدیریت شهری در دوره فعلی گفت: متأسفانه فرآیند احداث پروژه‌هایی که از گذشته آغاز شده بود در این دوره متوقف شد و بعد از گذشت بیش از 3 سال هنوز کار بزرگی در سطح شهر تهران در این دوره انجام نشده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های پنج ساله در شورای شهر تهران گفت: هم اکنون شاهد برنامه پنج ساله سوم شهرداری هستیم که متأسفانه اقدام موثر و قابل توجهی در سطح شهر تهران صورت نگرفته است. متأسفانه مدیریت شهری در این دوره در بخشهای مختلف عملکرد ضعیفی را داشت و نه تنها در حوزه‌های عمرانی، بلکه در حوزه‌هایی از جمله فعالیتها در محلات نیز عملکرد ضعیفی داشت.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: مردم امیدوار بودند با انتخاب اعضای شورای جدید فعالیتها در سطح شهر ادامه پیدا کند اما این اتفاق نیفتاده است و شهر نیز در حالت سکوت قرار گرفته است.

چمران در پایان ضمن نقد عملکرد مدیریت شهری در این دوره گفت: مدیریت شهری در این دوره بیشتر به منافع سیاسی و حزبی خود فکر کرده است و همین امر موجب شده خدمت‌رسانی به شهروندان ضعیف باشد و عملکرد آنها در حوزه‌های مختلف زیر سوال باشد.